به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

بهترین دانشگاه قبرس

بهترین دانشگاه قبرس:

همه ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل به قبرس مهاجرت می کنند. به همین دلیل کشور قبرس شمالی به کشوری دانشجویی تبدیل شده است. در این کشور دانشگاه های بزرگ و کوچک زیادی تاسیس شده که شاید تعداد آنها به بیش از 20 دانشگاه برسد که اکثرا دارای رنکینگ بالایی در سیستم رتبه بندی جهانی هستند. در نتیجه انتخاب بهترین دانشگاه قبرس برای تحصیل امری تخصصی می باشد که نیاز به مشورت با فرد باتجربه و کاردان دارد. در این مقاله به بررسی دانشگاه های قبرس خواهیم پرداخت.

 

دانشگاه های قبرس

 

معرفی دانشگاه های قبرس:

قبرس کشوری است که قسمت مهمی از اقتصاد خود را مدیون صنعت توریست و دانشجویان بین المللی می باشد. انتخاب بهترین دانشگاه این کشور، از بین این تعداد دانشگاه احتمالا تصمیمی دشوار خواهد بود. اما انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل، بستگی به عوامل مختلفی از جمله رشته مورد علاقه، رتبه دانشگاه، امکانات دانشگاه، میزان شهریه و … دارد.  برای مثال بهترین دانشگاه جهت تحصیل در رشته داروسازی در قبرس دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) است. زیرا مدرک اعطایی این دانشگاه در رشته داروسازی دکترا می باشد.

از جمله عوامل تبدیل این کشور به کشوری دانشجویی کم جمعیت بودن آن، امنیت بالا، نزدیکی شهرها و نداشتن مشکل ویزا است. قبرس شمالی دارای سه شهر اصلی لفکشا که پایتخت کشور قبرس شمالی است، شهر فاماگوستا و گیرنه است و هر کدام از این شهرها دارای دانشگاه های مهمی هستند. در جدول زیر به بررسی دانشگاه های کشور قبرس خواهیم پرداخت.

 

نام دانشگاه

رتبه در قبرسنام شهر
دانشگاه مدیترانه شرقیاول

فاماگوستا

دانشگاه بین المللی قبرس

دوم

لفکشا (نیکوزیا)

دانشگاه خاور نزدیک قبرس

سوملفکشا (نیکوزیا)
دانشگاه علوم بهداشت قبرسچهارم

گوزل یورت

 

دانشگاه های قبرس

 

نام بهترین دانشگاه قبرس شمالی چیست؟

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) در شهر فاماگوستا قرار دارد و بهترین دانشگاه قبرس شمالی می باشد. این دانشگاه نیمه دولتی برترین، بزرگترین و همچنین پرطرفدارترین دانشگاه قبرس شمالی است و از 90 کشور مختلف دنیا در آن دانشجویان در رشته ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل می باشند. زبان تحصیل در دانشگاه (EMU) زبان انگلیسی و ترکی استانبولی است. این دانشگاه آزمون ورودی تخصصی ندارد و از متقاضیان بعد از اخذدریافت پذیرش تنها آزمون تایین سطح زبان انگلیسی می گیرد که اگر متقاضی در این آزمون نمره حداقل را کسب نکند باید چند واحد را بنابه صلاح دید دانشگاه به عنوان پیش نیاز زبان انگلیسی بگذراند.

دانشگاه خاور نزدیک (NEU) در شهر لفکشا پایتخت قبرس شمالی واقع شده است و تمامی رشته های آن تا مقطع فوق لیسانس مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) که در نزدیکی شهر لفکشا واقع شده است، یکی از دانشگاه های بسیار خوب قبرس از لحاظ رنکینگ بین الملل می باشد و دارای دانشجویان بین الملل بسیاری است. مدارک صادره از این دانشگاه مورد تایید کشور های اتحادیه اروپا، ترکیه، کانادا و آمریکا میباشد.

در نتیجه بهترین دانشگاه قبرس، از لحاظ رتبه و رنکینگ، دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) قبرس است که همه ساله در دو ترم مهر (سپتامبر) و بهمن (ژانویه) اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می نماید.

 

دانشگاه های قبرس

 

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

ده − شش =

  مشاوره رایگان  36472709-071