به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه پچ (Pecs university)

دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

دانشگاه پچ از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه های کشور مجارستان می باشد. نام این دانشگاه را در میان اولین دانشگاه‌های تأسیس شده در اروپا می توان دید. این دانشگاه تلاش دارد تا ظرفیت‌سازی کشور مجارستان و اتحادیه اروپا را در زمینه‌های تحقیقاتی، دانشگاهی، هنر و مراقبت‌های بهداشتی ارتقا بخشد. این دانشگاه تصمیم دارد نقشی کلیدی در منطقه از نظر بازدهی فکری، رفاه شهروندان و توسعه اقتصادی ایفا نماید. نام دانشگاه پچ همچنین در بین دانشگاه‌های برتر مجارستان نیز به چشم می خورد. تحصیل در این کشور و دریافت ویزای تحصیلی آن می‌تواند پلی برای ورود به اتحادیه اروپا و تحصیل در خارج از ایران باشد.

مجارستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. این کشور در اروپای مرکزی قرار دارد و یکی از کشورهای زیبای اروپا است. زبان رسمی مردم این کشور مجاری می باشد. دانشگاه پچ مجارستان در شهر پچ که یکی از پنج شهر بزرگ مجارستان است واقع‌ شده است. دانشگاه پچ مجارستان با بیشتر از ۲۰,۰۰۰ دانشجو، و از ۱۱۴ کشور جهان و۱۰ دانشکده، یکی از قدیمیترین و بزرگترین موسسات آموزش عالی این کشور است که در سال ۱۳۶۷ میلادی تاسیس شده است.

 

دانشگاه پچ

 

چندین پروژه تحقیقاتی در این دانشگاه در حال اجرا می باشد. دانشگاه پچ دارای ده دانشکده و یک مرکز بالینی است. فعالیت‌های علمی این دانشگاه فوق‌العاده گسترده و متنوع می باشد. این فعالیت‌ها را می‌توان در زمینه پزشکی، علوم انسانی علوم زیستی، علوم طبیعی و اجتماعی، هنرهای زیبا، هنرهای کاربردی و موسیقی نیز دید.

مرکز بالینی وابسته به دانشگاه پچ یکی از بزرگترین و بهترین ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در مجارستان می باشد. این مرکز با ۲۹ واحد مراقبت بهداشتی و تقریبا ۳,۰۰۰ کارمند، چندین دهه است که در شهر پچ و مناطق اطراف آن مرقبت های بهداشتی را ارائه میدهد. همچنین باید گفت که این مرکز بالینی نقش مهمی در آموزش عملی دانشجویان پزشکی و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌نماید.

این دانشگاه در حالی که در خود کشور مجارستان دارای رتبه 4 هست در رنکینگ جهانی QS در رتبه 701 الی 750 و در رنکینگ جهانی تایمز در رتبه 801 الی 1000 قرار دارد. همچنین جزو دانشگاه‌های موردتایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در مجارستان نیز می باشد.

 

دانشگاه پچ

 

دانشکده‌های دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

دانشگاه پچ مجارستان دارای 10 دانشکده است که برخی از دوره‌ها و رشته‌ها را به زبان انگلیسی برگزار می‌نمایند. به همین دلیل امکان تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می باشد. دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از:

  1. دانشکده پزشکی
  2. دانشکده داروسازی
  3. دانشکده حقوق
  4. دانشکده علوم بهداشت
  5. دانشکده علوم
  6. دانشکده بازرگانی و اقتصاد
  7. دانشکده علوم فرهنگی، آموزش و توسعه منطقه‌ای
  8. دانشکده فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات
  9. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
  10. دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی

 

دانشکده فنی مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه پچ مجارستان:

دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه پچ در سال ۱۹۷۰ میلادی با نام دانشکده فنی پولاک میهالی تأسیس گردید. این دانشکده امروزه با ۳,۰۰۰ دانشجو، چندین دهه تجربه و محوطه بازسازی شده مدرن، یکی از مجهزترین موسسات آموزش عالی فنی مجارستان و مرکزی برجسته برای مهندسی در این کشور می باشد.

 

دانشگاه پچ

 

دانشکده علوم بهداشت دانشگاه پچ مجارستان:

دانشکده علوم بهداشتی از جمله دانشکده‌های جوان دانشگاه پچ مجارستان می باشد که تدریس در آن از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز گردید. دانشکده علوم بهداشتی به عنوان بخشی از دانشگاه پزشکی پچ توسط وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی در سال ۱۹۸۹ میلادی جهت ارائه دوره‌هایی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و با اعطای مدرک BSc شروع به کار کرد. امروزه، دانشکده علوم بهداشتی یک واحد سازمانی مستقل در میان ده دانشکده دانشگاه پچ مجارستان می باشد.

 

دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی دانشگاه پچ مجارستان:

دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی دانشگاه پچ تنها مرکز آموزش عالی در مجارستان می باشد که آموزش موسیقی و هنرهای زیبا را باهم ادغام می‌نماید. این دانشکده در سال ۱۹۹۶ میلادی گردید. دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی این دانشگاه با پانصد دانشجو و هشتاد عضو هیأت علمی به مرکزی پیشگام تبدیل شده است. پذیرش در این دانشکده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

 

دانشکده علوم دانشگاه پچ مجارستان:

شش مؤسسه تشکیل دهنده دانشکده علوم دانشگاه پچ به تدریس و تحقیق در علوم طبیعی کلاسیک و علوم رایانه و ورزش مشغول می باشند. دوره آموزش در سطح لیسانس (BSc) در سال ۲۰۰۶ میلادی راه‌اندازی گردید و برنامه‌های کارشناسی ارشد نیز در سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز به کار کردند. دانشجویان مقطع دکترا در چهار دانشکده زیست شناسی، شیمی، جغرافیا و فیزیک تحصیل می‌نمایند. این دانشکده دارای امکاناتی از جمله کتابخانه، مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه کامپیوتر و GIS می باشد. این دانشکده با سالن کنفرانس، سالن سخنرانی، اتاق جلسات، سالن مرکزی، امکانات ناهارخوری بزرگ و پیشینه فنی مدرن، سایت مناسبی برای رویدادهای علمی معتبر جهانی و کشوری است.

 

دانشکده بازرگانی و اقتصاد دانشگاه پچ مجارستان:

دانشکده تجارت و اقتصاد دانشگاه پچ در سال ۱۹۷۰ میلادی تأسیس گردید. این دانشکده که دومین دانشکده قدیمی اقتصاد در مجارستان است تقریبا دارای ۳۰۰۰ دانشجوی در حال تحصیل در رشته‌های علوم بازرگانی می باشد.

 

دانشگاه پچ

 

دریافت پذیرش از دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

برای دریافت پذیرش از این دانشگاه می‌توان از طریق وب سایت دانشگاه و یا بصورت آنلاین اقدام کرد. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه پس از تکمیل فرم درخواست و ارسال آن، مدارک خود را آماده‌ کرده و نسبت به ارسال مدارک اقدام نمایند.مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه عبارتند از:

  • گواهی پایان دوره تحصیلی قبلی متقاضی
  • کپی کارنامه سوابق تحصیلی شما
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • فرم درخواست تکمیل شده همراه با عکس
  • مدرک زبان
  • رسید پرداخت هزینه دانشگاه
  • گواهی پزشکی، کارت واکسیناسیون و آزمایش HIV
  • کپی صفحه‌های گذرنامه

 

دانشگاه پچ

 

آزمون های زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

متقاضیان تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان برای دریافت پذیرش باید مدرک زبان معتبر ارائه نمایند. داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی است. نمره آزمون آیلتس یا آزمون تافل برای اخذ پذیرش از این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

مقطعحداقل نمره مورد نیاز آزمون آیلتسحداقل نمره مورد نیاز آزمون تافل
کارشناسی۵ الی ۶۶۰ الی ۸۰
کارشناسی ارشد۵/۵ الی ۶/۵۷۰ الی ۹۰
دکترا۵/۵ الی ۶/۵۷۰ الی ۹۰

 

 

آزمون ورودی دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

آزمون ورودی دانشگاه پچ شامل یه امتحان چند ‎گزینه‌ای از دروس زیست شناسی، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی تخصصی می باشد. متقاضیان بعد از دوره پیش‌دانشگاهی باید در آزمون ورودی شرکت کنند. آزمون ورودی امتحانی رقابتی می باشد و متقاضیان برای ورود به دانشگاه لازم است که نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون ورودی در ماه مارس برگزار می‌شود و قبولی در رشته موردنظر بستگی به امتیاز کسب شده از طرف متقاضی در امتحان ورودی دانشگاه دارد.

امتحان کتبی در ۲ حالت برگزار می‌شود. در حالت اول امتحان کتبی شامل سوالات چندگزینه‌ای در دروس زیست‌شناسی، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی است. مدت زمان این آزمون ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه می باشد.

بخش شفاهی این آزمون یک مصاحبه شخصی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای است که با یک استاد دانشگاه در مورد سوالات مرتبط با پزشکی و ارائه انگیزه نامه تحصیلی فرد انجام می شود.

 

دانشگاه پچ

 

امکانات دانشگاه پچ مجارستان (Pecs university):

دانشگاه پچ مجارستان دارای ده خوابگاه است که در مناطق آرام و مسکونی شهر قرار دارند. دانشکده‌های دانشگاه و مرکز شهر به راحتی در دسترس هستند. اکثر خوابگاه‌ها بازسازی شده‌اند. خوابگاه‌های دانشگاه پچ مجارستان برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر می باشند:

  • خوابگاه خیابان Boszorkány
  • خوابگاه Szántó
  • خوابگاه Hunyor
  • خوابگاه Damjanich

از امکانات موجود در دانشگاه پچ مجارستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به اینترنت در هر اتاق
  • اتاق مطالعه
  • سالن استراحت
  • سالن ورزش
  • پارکینگ دوچرخه
  • پارکینگ ماشین
  • کافه تریا
  • باشگاه دانشجویی
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

نوزده − ده =

  مشاوره رایگان  36472709-071