به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)

دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU):

دانشگاه EMU یکی از بهترین دانشگاه قبرس شمالی از نظر سطح کیفیت میباشد و با توجه به کیفیت ارائه آموزش در این دانشگاه شهریه های آن بسیار مناسب است. لازم است که بدانید این دانشگاه برای تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بورسیه تحصیلی 50 درصدی در نظر گرفته است.

دانشگاه EMU با رعایت تمامی استانداردها و قوانین بین المللی و توجه ویژه به کیفیت آموزش توانسته اعتبارات بین المللی زیادی کسب نماید. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی تایمز سال 2022 در جایگاه مابین 501 الی 600 قرار گرفته است.

این دانشگاه در سال 1979 و در زمینی به مساحت 2200 هکتار به عنوان دانشگاهی دولتی تاسیس گردید. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی می باشد و با 90 دانشگاه از سرتاسر دنیا همکاری دارد. این دانشگاه به واسطه داشتن محیطی امن و مناسب جهت تحصیل متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد. نکته دیگر این که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران می باشد.

 

دانشگاه EMU

 

دانشکده های دانشگاه EMU:

این دانشگاه 12 دانشکده، 4 مدرسه و 3 مؤسسه بنیادی دارد که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت می نمایند. همچنین دارای مدرسه زبان انگلیسی نیز می باشد. دانشجویانی که نیاز به آموزش زبان انگلیسی دارند می توانند از این مدرسه استفاده نمایند.

  1. دانشکده کسب و کار و اقتصاد
  2. دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه
  3. دانشکده مهندسی
  4. دانشکده معماری
  5. دانشکده آموزش
  6. دانشکده دندانپزشکی
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده علوم بهداشت و درمان
  9. دانشکده داروسازی
  10. دانشکده پزشکی
  11. دانشکده هنر و علوم پایه
  12. دانشکده دادگستری
  13. مدرسه زبان های خارجی
  14. مدرسه دادگستری
  15. مدرسه کامپیوتر و فناوری
  16. مدرسه رشته‌های کاربردی
  17. مؤسسه تحقیقات و تحصیلات تکمیلی
  18. مؤسسه تحقیق و توسعه و فناوری پیشرفته
  19. مؤسسه آموزش از راه دور

 

دانشگاه EMU

 

آزمون زبان دانشگاه EMU :

شما برای ورود به  دانشگاه EMU نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت و بدون داشتن مدرک زبان نیز میتوانید در این دانشگاه تحصیل کنید. اما آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان معتبر ندارند باید در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنند و نمره قبولی را کسب نمایند.

حال اگر دانشجویی نتواند حد نصاب قبولی را کسب کند، باید با توجه به نمره آزمون یک یا دو ترم زبان انگلیسی بخواند. البته لازم به ذکر است که شما به راحتی می توانید با کمی مطالعه زبان در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی این دانشگاه نمره قبولی را دریافت کنید.

در جول زیر بطور کامل نمرات مدارک زبان مورد قبول دانشگاه EMU برای برخی رشته ها آورده شده است البته دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که موفق به دریافت نمره 50 از 100 شوند، میتوانند همراه با واحد زبان از دپارتمان خود نیز واحد درسی اخذ نمایند ولی متقاضیانی که نمره کمتر از 50 بگیرند، فقط باید دروس زبان انگلیسی را بگذرانند.

 

رشتهIELTSTOEFL-PBTTOEFL-IBTحداقل نمره زبان
داروسازی6.05307270/100
پزشکی عمومی6.05307270/100
پیراپزشکی5.55136560/100
سایر رشته های کارشناسی5.04976050/100
کارشناسی ارشد و دکترا6.55507975/100

 

دانشگاه EMU

 

خوابگاه های دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU):

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه EMU هستند میتوانند از خوابگاه های متنوعی  که در خود محوطه دانشگاه قرار دارند استفاده نمایند. تنوع خوابگاه های این دانشگاه زیاد است و هر دانشجو میتواند خوابگاه مناسب را بسته به بودجه خود انتخاب کند. خوابگاه بهترین گزینه برای دانشجویان است، زیرا از نظر هزینه، مقرون به صرفه میباشد.اما وقتی دانشجویی به همراه خانواده به قبرس آمده است قطعا اجاره منزل مسکونی برای او بهتر است.

خوابگاه ها در نقاط مختلف محوطه دانشگاه قرار دارند، به همین دلیل در رزرو خوابگاه باید حتما در داشته باشید که خوابگاه شما نزدیک به دانشکده تان باشد زیرا محوطه دانشگاه باید بزرگ است. در این رابطه باید متذکر شد که محوطه این دانشگاه به دو قسمت محوطه شمالی و محوطه جنوبی تقسیم بندی شده است.

چند مورد از خوابگاه های محوطه شمالی:

 

خوابگاه اورسال

 

خوابگاه ایندرم

 

خوابگاه پرایم

 

خوابگاه حسن اوزک

 

خوابگاه رامن

 

خوابگاه لانگسن

 

 

چند مورد از خوابگاه های محوطه جنوبی:

 

خوابگاه آسترا پلاس

 

خوابگاه گرند ارس

 

خوابگاه پاپ آرت

 

خوابگاه پاپ آرت

 

خوابگاه گلدن پلاس

 

خوابگاه نورال

 

 

امکانات دانشگاه EMU:

  • سیستم حمل و نقل
  • تعداد زیادی لابراتور مجهز به سیستم های کامپیوتری پیشرفته و اینترنت فوق پرسرعت
  • کتابخانه
  • امکانات ورزشی
  • خوابگاه های متنوع
  • کارگاه های مجهز آزاد برای علاقه مندان به موسیقی، نقاشی و شبکه های کامپیوتری
  • انواع رستوران ها و کافه تریاها
  • مرکز مجهز درمانی

 

دانشگاه EMU

 

شهریه و بورسیه دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU):

در ابتدا باید گفت که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند از بورسیه های 25 الی 62/5 درصدی (با توجه به شرایط متقاضی) بر روی شهریه خود بهره مند شوند. شهریه کارشناسی با احتساب 50 % بورسیه برای رشته های مهندسی و رشته معماری هر سال در حدود 5850 دلار، برای رشته های دیگر بسته به رشته مورد نظر سالیانه بین 4830 الی 7650 دلار  و برای رشته داروسازی تقریباً 8680 دلار در سال می باشد.

گفتنی است که رشته های پزشکی با شهریه تقریبی 21200 دلار سالیانه و دندان پزشکی با شهریه تقریبی 19200 دلار سالیانه در مقطع کارشناسی شامل بورسیه نیستند.

در دوره ی کارشناسی ارشد شهریه هر درس با احتساب بورسیه 50% در حدود 815 دلار می باشد. شهریه دوره کارشناسی ارشد به صورت ثابت یا ترمیک نمی باشد و دانشجویان در هر ترم با توجه به تعداد درسی که اخذ کرده اند، شهریه خود را پرداخت می نمایند. مدت دوره کارشناسی ارشد بین 2 الی 3 سال متغیر می باشد. شهریه هر یک از درس های کارشناسی ارشد بدون بورسیه حدودا 1600 دلار است. در این دوره برخی هزینه های جانبی نیز باید در نظر گرفته شوند.

در مقطع دکتری نیز شهریه هر درس در حدود 1390 دلار می باشد، البته شهریه این دوره نیز مانند دوره کارشناسی ارشد به صورت ثابت یا ترمیک نمی باشد و دانشجویان در هر ترم با توجه به تعداد درسی که اخذ کرده اند شهریه پرداخت می نمایند. مدت دوره دکترا بین 3 الی 4 سال می باشد و حضور دانشجو در کلاس نیز اجباری می باشد.در این دوره برخی هزینه های جانبی نیز باید در نظر گرفته شوند.

 

دانشگاه EMU

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

یک × پنج =

  مشاوره رایگان  36472709-071