به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

ویزای موقت کشور ها-نیک افرا

ویزای موقت کشور ها:

ویزا سندی برای ورود قانونی افراد به کشورهای دیگر است که مشخص کننده مدت اقامت و زمان ورود و خروج فرد می باشد. این سند توسط سفارت، کنسولگری و یا اداره مهاجرت صادر می گردد. ویزاها انواع گوناگونی دارند که شرایط دریافت، مدت زمان برسی و صدور، مدارک لازم و هزینه‌ صدور هر نوع با نوع دیگر متفاوت می باشد. ویزاهای سنتی مانند تمبری درپاسپورت متقاضی چسبانده می شوند که شامل اطلاعاتی در خصوص شما مانند نام، محل تولد، شماره گذرنامه، دلیل سفر و تاریخ انقضا می باشند.

انواع ویزا:

– ویزای تحصیلی

– ویزای توریستی

– ویزای درخواست شغل

که هر کدام از این ویزا ها خود زیر مجموعه هایی را نیز شامل می شوند.

 

  • ویزای تحصیلی:

امروزه خیلی از افراد مایل هستند تا برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بروند. این افراد برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی نیازمند ویزا تحصیلی هستند. این نوع از ویزا بسته به مقطع و زمان لازم برای تحصیل دارای مدت اعتبار متفاوت می باشد.

 

  • ویزای توریستی:

این نوع از ویزا برای مدت زمان محدود و برای سفرهای تفریحی صادر می گردد و انجام فعالیت های تجاری با آن مجاز نمیباشد. ویزای شینگن در این دسته قرار می گیرد.

 

– ویزای شینگن:

منطقه شینگن اصطلاحی است که به مجموع ۲۶ کشور اروپایی گفته می شود. این کشور ها نیاز به پاسپورت و باقی محدودیت‌های مرزی برای تردد اتباع خود را حذف کرداند. ولی برای ورود اتباع کشورهای دیگر به این منطقه نیاز به اخذ ویزا می باشد که به این ویزا، ویزای شینگن گفته میشود. شخصی که قصد ورود به هر یک از این 26 کشور را داشته باشد باید با مراجعه به سفارت کشور مقصد برای اخذ ویزا شینگن درخواست بدهد. اگر شما قصد بازدید از چند کشور در منطقه شینگن را دارید باید برای اخذ ویزای شینگن به سفارت کشوری که بیشترین مدت اقامت در آن را خواهید داشت، مراجعه نمایید.

انواع ویزای شینگن:

  1. ویزای شینگن تایپ A : این ویزا مخصوص به افراد خاص مانند دیپلمات ها، سیاستمداران، صاحبین ویزای معتبر ایالات متحده آمریکا، دارندگان گرین کارت آمریکا، خدمه پرواز و … می باشد.

 

  1. ویزای شینگن تایپ B : این نوع از ویزا حق سفر به بیش از یک کشور عضو شینگن به وسیله هواپیما یا اتومبیل را به فرد دارنده میدهد.

 

  1. ویزای شینگن تایپ C : این ویزا برای اقامت کوتاه مدت افراد در کشور های عضو منطقه شینگن صادر میگردد. در این ویزا بازه زمانی قانونی که فرد اجازه دارد در آن کشور حضور داشته باشد قید شده است. این نوع از ویزا به سه دسته یک بار ورود، دو بار ورود و مولتیپل یا چند بار ورود تقسیم می شود.

– در نوع یک بار ورود، فرد اجازه دارد تا تنها یک بار در بازه زمانی که ویزا معتبر است به منطقه شینگن وارد شده و سپس خارج شود. بعد از خروج حتی اگر ویزا هنوز معتبر باشد فرد اجازه ورود دوباره ندارد.

– در نوع دوبار ورود، فرد اجازه دارد تا در بازه زمانی اعتبار ویزا 2 بار به منطقه شینگن وارد شود ولی بعد از خروج دوم حتی اگر ویزا هنوز دارای اعتبار باشد، نمیتواند وارد منطقه شود.

– در نوع مولتیپل یا چند بار ورود، فرد این امکان را دارد که تا به تعداد نامحدود ورود و خروج از منطقه شینگن را داشته باشد ولی مجموع روزهای حضور وی در هر 6 ماه نباید بیشتر از 90 روز باشد.

 

 

  1. ویزای شینگن تایپ D : ویزای تایپ D به افرادی که قصد تحصیل، کار یا قامت دائم را در یکی از کشورهای منطقه شینگن دارند داده می شود. در واقع این ویزا برای افرادی که نیاز به حضور در منطقه شینگن برای هدفی مشخص و مدت زمانی معین را دارند صادر میگردد.

 

  1. ویزای شینگن نوع LTV : این ویزا با نادیده گرفتن قوانین منطقه به فرد تنها اجازه حضور در کشور مشخص شده در ویزا را میدهد و شخص نمیتواند با داشتن این نوع از ویزا به کشورهای دیگر منطقه شینگن سفر کند. این ویزا حتی اجازه ترانزیت در کشورهای دیگر عضو منطقه شینگن را نیز نمیدهد و برای اشخاصی صادر میشود که مدارک سفر معتبری ندارند ولی در شرایطی اضطراری باید به یکی از کشورهای منطقه شینگن سفر کنند.

 

  • ویزای درخواست شغل:

ویزای درخواست کار، با هدف اجازه ورود یک نیروی کار ماهر خارجی صادر میگردد. در واقع ویزای کار برای انجام وظایفی خاص به اشخاص متقاضی داده می‌شود.

ویزای جاب آفر به اشخاصی تعلق میگیرد که یک پیشنهاد کاری معتبر داشته باشند برای این ویزا شرایطی مانند دریافت دعوت‌نامه از سوی یک کارفرما در کشور میزبان، تسلط به زبان کشور میزبان، سابقه کار یا تحصیل در ارتباط با شغل مورد نظر و … وجود دارد.

ویزای جست وجوی کار ویزایی است که به شخص این امکان را می دهد که وارد کشور مقصد شود و برای مدت زمان خاصی به دنبال کار مورد نظرش بگردد وسپس ویزای خود را تغییر دهد.

پیام بگذارید

13 + دو =

  مشاوره رایگان  36472709-071