به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در قبرس

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در قبرس:

رشته فیزیوتراپی از جمله پر درآمد ترین رشته های دانشگاهی است و در ایران نیز بازار کار بسیار مناسبی دارد. به همین دلیل هر سال متقاضیان بسیاری برای تحصیل در این رشته در کشور قبرس اقدام می کنند. رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های قبرس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می گردد، در نتیجه دانشجویان مقطع کارشناسی این امکان را دارند تا پس از پایان تحصیل خود برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر اقدام نمایند.

ممکن است این سوال در ذهن متقاضی ایجاد گردد که کدام دانشگاه قبرس برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی مناسب تر است؟ برای پاسخ به اسن سوال باید گفت که رتبه و اعتبار بین المللی دانشگاه های این کشور با یکدیگر متفاوت است و شهریه ها نیز با توجه به دانشگاه و مقطع مورد نظر متفاوت میباشد، به همین دلیل در ادامه مطلب به بررسی دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی در قبرس می پردازیم.

 

فیزیوتراپی در قبرس

 

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در قبرس:

طبق تجربه ما بیشترین دغدغه متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی، در مرحله اول رتبه و رنکینگ دانشگاه است و هزینه تحصیل در اولویت دوم قرار دارد. برای رفاه حال شما شهریه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در 3 دانشگاه مختلف را در جدول زیر به نمایش می گذاریم:

نام دانشگاه

شهریه با احتساب بورسیه

دانشگاه مدیترانه شرقی

8193

دلار

دانشگاه خاور نزدیک

3190

یورو

دانشگاه بین المللی قبرس

3099

یورو

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس

2000

یورو

 

فیزیوتراپی در قبرس

 

دانشگاه های مختلف برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس:

دانشگاه مدیترانه شرقی یا دانشگاه EMU مخفف (Eastern Mediterranean University) یکی از دانشگاه های بسیار خوب قبرس برای تحصیل رشته فیزیوتراپی است. این دانشگاه تحت عنوان بهترین دانشگاه قبرس دارای امکانات بسیاری برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته میباشد. تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی به زبان انگلیسی است و مدرک صادر شده به وسیله این دانشگاه در تمامی اتحادیه اروپا و کشورهای کانادا و آمریکا معتبر است. در نتیجه فارغ التحصیلان این دانشگاه میتوانند برای کار در کشورهای اروپایی اقدام نمایند. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی تایمز سال 2022 در جایگاهی مابین 501 الی 600 قرار گرفته است.

دانشگاه بین المللی قبرس یا دانشگاه CIU مخفف (Cyprus International University) از جمله دانشگاه هایی است که به تازگی افراد زیادی را برای تحصیل می پذیرد. این دانشگاه در نزدیکی شهر لفکشا قرار دارد. هم اکنون این دانشگاه به دلیل بورسیه بالایی که ارائه میدهد، یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس است. گفتنی است که رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی تایمز در در رتبه ای بین 601 الی 800 قرار گرفته است. البته این دانشگاه در خود کشور قبرس در رتبه دوم قرار دارد.

– دانشگاه خاور نزدیک قبرس یا دانشگاه NEU مخفف (Near East University) یکی دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در قبرس است. دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه امکانات بسیاری دارد. دانشگاه خاور نزدیک در پایتخت قبرس شمالی یعنی شعر لفکشا قرار دارد. مدارک صادره از این دانشگاه در ترکیه و اتحادیه اروپا مورد تایید می باشد. در رنکینگ جهانی تایمز و در سال ۲۰۲۲ رتبه این دانشگاه بین ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته است.

دانشگاه بهداشت و علوم اجتماعی قبرس یا دانشگاه CHSSU مخفف (Cyprus Health and Social Sciences University) یکی از دانشگاه های قبرس است و مورد تایید وزارت علوم ترکیه (YOK) می باشد. همچنین مورد تایید اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا نیز میباشد. این دانشگاه در سال 2016 در منطقه گوزلیورت تاسیس گردید.

 

فیزیوتراپی در قبرس

 

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کشور ایران:

فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی می توانند در ایران در دانشگاه های، درمانگاه ها، مجتمع های توانبخشی و حلال اهمر مشغول به کار گردند. رشته فیزیوتراپی جزو پر درآمدترین شغل های در دنیاست که ارتباط بسیار نزدیکی با رشته پزشکی و رشته های ورزشی دارد. در واقع استخدام شدن تنها راه شاغل شدن یک فیزیوتراپیست نمی باشد بلکه بر طبق قوانین ایران، فیزیوتراپان این امکان را دارند تا بعد از کسب شش سال سابقه کار اقدام به تاسیس مراکز فیزیوتراپی کنند و به درآمدهای بالاتری برسند.

 

فیزیوتراپی در قبرس

 

میزان درآمد فیزیوتراپان در کشورهای جهان:

میانگین درآمد متخصصان فیزیوتراپی در کشورهای اروپایی سالیانه درحدود 60 هزار دلار الی 80 هزار دلار است که رقمی قابل توجه است برای مثال در کشور آمریکا در آمد سالیانه رشته فیزیوتراپی حدودا 84 هزار دلار است این میانگین بر طبق آمار سال 2016 و توسط سازمان کار کشور آمریکا اعلام گردیده است.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

پیام بگذارید

یک × 2 =

  مشاوره رایگان  36472709-071