به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس:

قبرس شمالی دانشگاه های معتبر زیادی دارد که اکثراً رشته پزشکی را در لیست رشته های خود برای دارند. در نتیجه برای تحصیل پزشکی در قبرس شما گزینه های بسیاری خواهید داشت که میتوانید از بین آنها انتخاب نمایید.

در لیست زیر سه دانشگاه برتر قبرس که رشته پزشکی را در لیست خود ارائه میکند را معرفی می نماییم. مدت زمان تحصیل در این رشته در تمامی دانشگاه های این کشور شش سال است و مدرک آن معادل دکترای پزشکی عمومی است، در نتیجه فارغ التحصیلان این امکان را خواهند داشت که پس از اخذ مدرک خود برای ادامه تحصیل در دوره تخصص در اروپا اقدام نمایند.

بورسیه پزشکی در دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) افزایش داشته است و تا 50 درصد بر روی شهریه به دانشجویتن خود بورسیه میدهد. ما بابت دریافت بورسیه و پذیرش، هیچ هزینه ای از متقاضی دریافت نمیکنیم.

 

تحصیل پزشکی در قبرس

 

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس:

چنانچه شما متقاضی تحصیل در رشته پزشکی با بورسیه می باشد، باید برای پذیرش در دانشگاه (NEU) و یا دانشگاه (CIU) اقدام نماید، زیرا دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) برای این رشته هیچ بورسیه ای ندارد. در جدول زیر برای رفاه حال شما عزیزان شهریه این رشته را در این سه دانشگاه آورده ایم:

نام دانشگاهشهریه ترم بدون بورسیهبورسیهشهریه ترم با بورسیه
دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)21198 دلارندارد21198  دلار
دانشگاه بین المللی قبرس (CIU)12955 یورو50%6655 یورو
دانشگاه خاور نزدیک (NEU)16360 یورو50%8180 یورو

 

تحصیل پزشکی در قبرس

 

دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران:

آیا پزشکی قبرس مورد تایید ایران میباشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که رشته پزشکی در دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد. اما مورد تایید کل دنیا از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و وزارت علوم ترکیه (YOK) میباشد و فارغ التحصیلان میتوانند در تمامی این کشورهای مشغول به کار شوند، البته راه هایی نیز برای اخذ تاییدیه وزارت بهداشت ایران نیز وجود دارد که به یکی از آنان در زیر اشاره می نماییم.

اگر شما قصد دارید برای اخذ تاییدیه ایران بر روی مدرکتان اقدام نمایید باید بعد از اتمام تحصیل خود در رشته پزشکی در قبرس، در یک مقطع بالاتر در دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ادامه تحصیل دهید و مدرک تخصص خودتان را دریافت کنید.

 

تحصیل پزشکی در قبرس

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU):

یکی از شرایط پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه  EMU، داشتن معدل دیپلم و پیش دانشگاهی بالای 16 است. این دانشگاه در حال تعامل با دانشگاه مارمارا می باشد. در حقیقت دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه را دارند باید سه سال اول را در قبرس تحصیل نمایند، و در خود دانشگاه مدیترانه شرقی مشغول تحصیل باشند و بعد از آن واحد های عملی خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه مارمارا خواهند گذراند. در پایان مدرکی مشترک از طرف دانشگاه مارمارا و دانشگاه مدیترانه شرقی برای دانشجو صادر میگردد.

 

پزشکی در دانشگاه  EMU

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک (NEU):

دانشگاه خاور نزدیک قبرس، یکی از دانشگاه هایی است که برای تحصیل در رشته پزشکی بسیار طرفدار است. رتبه و رنکینگ این دانشگاه از دانشگاه مدیترانه شرقی پایین تر است، اما این دانشگاه سابقه ای درخشان در تدریس علوم پزشکی دارد. افرادی که قصد تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه را دارند، کل مدت تحصیل خود را در قبرس خواهند بود و بیمارستان این دانشگاه امکانات لازم برای گذراندن واحدهای عملی را دارد.

 

پزشکی در دانشگاه  NEU

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی قبرس (CIU):

دانشگاه بین المللی قبرس، یکی از دانشگاه هایی می باشد که برای تحصیل در رشته پزشکی بسیار مناسب است. رتبه و رنکینگ این دانشگاه نصبت به دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاور نزدیک پایین تر می باشد، اما این دانشگاه سابقه ای خوب در تدریس علوم پزشکی دارد و یکی از معاونان این دانشگاه جناب اقای دکتر هاشم پور ایرانی هستند. افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی در این دانشگاه را می باشند، تمام دوران تحصیل خود را در قبرس خواهند گذراند زیرا بیمارستان این دانشگاه امکانات خوبی برای اجرای واحدهای عملی این رشته دارد.

 

پزشکی در دانشگاه  CIU

 

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

دو × پنج =

  مشاوره رایگان  36472709-071