به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به هلند

هلند:

هلند کشوری در شمال غرب قاره سبز اروپا با مساحت 41500 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 17 میلیون نفر با امید به زندگی 81 درصدی است که با آلمان، بلژیک و دریای شمال هم مرز می باشد. پایتخت این کشور شهر آمستردام است و از دیگر شهر های مهم آن می توان به روتردام، اوتركت، تیلبورگ، لاهه و آیندهوون اشاره نمود. هلند دارای بزرگترین بندر اروپا در شهر روتردام است. نام این کشور در اصل Netherlands است که معنای لغوی آن سرزمین های پست می باشد!!! دلیل این نامگذاری این است که از نظر جغرافیایی، کشور هلند تقریباً سرزمینی مسطح است و نیمی از آن کلاً 1 الی 3 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و قسمتی نیز پایین تر از سطح دریا می باشد. این کشور دارای نظام سلطنتی مشروطه است ولی نخست وزیر مهمترین مقام سیاسی این کشور می باشد و پادشاه و ملکه بیشتر نمادی از وحدت ملی محسوب می شوند. آب و هوای کشور هلند مرطوب و بحری می باشد که دارای تابستان های معتدل و زمستان های سرد است. این کشور در بیشتر روز های سال شاهد وزش باد و بارش باران است.

مردم هلند مانند دیگر کشور ها آداب و رسوم خاص خود را دارند که بازتابی از فرهنگ اصیل شان می باشد. هلندی ها  صلح دوست، آزادی‌خواه، سخت کوش، میهمان ‌نواز و اهل تجارت هستند. هلند مهد پرورش و تجارت گل در دنیاست و دامداری و کشاورزی پایه‌های اقتصادی این کشور هستند. بیشتر مردم در این کشور در صنایع کشاورزی، تجارت و خدمات فعالیت دارند. از جمله رسوم مخصوص مردم در این کشور برپایی فستیوال گل در بهار می باشد که بسیار زیبا و دیدنی است. زبان رسمی در این کشور زبان هلندی است که شباهت بسیاری  به آلمانی دارد و اکثر مردم به این زبان صحبت می نمایند. دین های رایج در این کشور مذهب کاتولیک، پروتستان و اسلام است ولی عده زیادی از مردم این کشور از دین خاصی پیروی نمی کنند. مردم هلند ملتی هنر دوست با پیشینه ای قوی در زمینه هنر می باشند به طوری که این سرزمین خانه فیلسوفان بزرگی همچون اسپینوزا و دسیدریوس اراسموس بوده و نقاش‌های معروف و اساتیدی مانند رامبرانت، جان استین، ون گوگ، پیت موندریان، یوهانس ورمر، جیکوب ایساکزون نیز اهل هلند بوده اند.

هزینه زندگی در هلند نیز همچون دیگر کشورها به سبک زندگی شخصی هر فرد بستگی دارد، هرچند شهری که برای زندگی انتخاب می‌شود نیز سهم بسزایی بر میزان هزینه‌های خواهد داشت. از جمله مزایای مهاجرت به هلند می توان به کیفیت بالای زندگی، ثبات اقتصادی، نرخ بیکاری پایین، درآمد مناسب، بیمه و خدمات درمانی رایگان، سیستم آموزشی عالی و طبیعت بکر و زیبای آن اشاره کرد. این مقاله توسط موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا با هدف آشنایی شما از شرایط و قوانین مهاجرت به هلند تهیه شده است.

 

 

راه های مهاجرت به هلند:

– مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

– مهاجرت به هلند از طریق کار

– مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

– اخذ تابعیت هلند از طریق تولد

 

 

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل:

آموزش و امکانات تحصیلی این کشور با توجه به استانداردهای اروپا از سطح مناسبی برخوردار است. تحصیلات در این کشور به 2 زبان انگلیسی هلندی امکان می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور با توجه به مقطع مورد نظر دانشجو موظف است، مدرک زبان ایلتس ارائه کند. از سوی دیگر بازار کار در هلند انگیزه مناسبی برای متقاضیان می باشد به طوری که هزاران دانشجوی بین المللی این کشور را برای مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده اند. البته با توجه به لزوم رفع بحران کمبود نیروی کار در این کشور، جذب افراد مستعد و دارای تحصیلات آکادمیک از اولویت های دولت مردان این کشور می باشد.

دانشگاه فناوری دلفت

 

کارشناسی در هلند:

دانشجویانی که متقاضی تحصیل کارشناسی در هلند هستند باید دیپلم  12 ساله تحصیلات خود را ارائه کنند. مدت زمان تحصیل کارشناسی در هلند 4 سال است. تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور به 2 زبان انگلیسی و هلندی ارائه می گردد که دانشجویان بین المللی باید، برای دریافت پذیرش خود از دانشگاه های خصوصی این کشور مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را ارائه بدهند. در مقطع کارشناسی با توجه به نوع دانشگاه و شهر انتخابی، دانشجویان این امکان را دارند تا از بین بسیاری از رشته های تحصیلی در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. اما توصیه می شود افراد رشته هایی را برای تحصیل انتخاب نمایند که چشم انداز مناسبی برای شغل آینده شان در هلند داشته باشد. هزینه تحصیل در هلند در این مقطع سالیانه حدوداً 8,000 الی 10,000 یورو است که با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد. همچنین دانشجویان این امکان را دارند تا 15 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود را در این کشور تامین نمایند.

 

کارشناسی ارشد در هلند:

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند به دو نوع می باشد که شامل دوره های تحصیلی یک ساله و دوساله است و بعد از آن دانشجویان فارغ التحصیل این امکان را دارند تا جذب بازار کار در این کشور شوند. دوره های یکساله معمولا دوره های فنی و تخصصی رشته های تحصیلی اند که به طور جزیی به مسئله خاصی می پردازند. این دوره ها جهت ورود به بازار کار بسیار می تواند مفید باشند. این دوره ها معمولا هر ساله به یک سری از رشته ها اختصاص پیدا می کنند. بنابراین قبل از دریافت پذیرش تحصیلی در دوره های یکساله، نیاز است که کاملا از ارائه رشته مورد نظرتان، اطمینان کسب نمایید. در دوره های دو ساله با توجه به نوع رشته و گرایش فرد باید 90 الی 120 واحد را بگذراند. تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در بیشتر از 100 دانشگاه و کالج  این کشور امکان پذیر است. زبان تدریس برای دانشجویان بین المللی انگلیسی می باشد و نیازمند ارائه مدرک زبان با نمره آیلتس 5/6 خواهد بود. همچنین داشتن معدل بالای 13 از دیگر شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور می باشد. همچنین دانشجویان در طول تحصیل خود اجازه کار به صورت نیمه وقت را دارند. هزینه تحصیل دراین مقطع از سالی حدوداً 9,000 یورو شروع می شود.

 

دکترا در هلند:

داشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی در مقطع دکتری در هلند در دانشگاه های فنی و تحقیقاتی این کشور پذیرش می شوند. رشته های ارائه شده برای تحصیل دکترا در هلند طیف وسیعی از رشته ها را شامل می شوند. در ابتدا برای دریافت پذیرش تحصیلی لازم است که دانشجو یکی از اساتید را به عنوان سوپروایزر خود در نظر گرفته و مصاحبه ای با استاد راهنمای خود داشته باشد و نتیجه آن مورد تایید قرار بگیرد. زمان تحصیل در این مقطع با توجه به رشته ممکن است تا 4 سال طول بکشد. در طول این مدت فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی دانشجو زیر نظر استاد راهنما می باشد. تدریس دروس در این مقطع و انجام تحقیقات به زبان انگلیسی است و ارائه مدرک آیلتس با نمره 7 الزامی می باشد. همچنین در زمان پذیرش ارائه مقالات ISI نکته ای بسیار مهم است که افراد باید به آن توجه داشته باشند. هزینه تحصیل در هلند در مقطع دکتری سالیانه حدوداً بیشتر از 4,000 یورو می باشد. در این دوره امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای افراد واجد شرایط نیز وجود دارد.

دانشگاه اوترخت

 

پزشکی در هلند:

برای تحصیل در رشته پزشکی در هلند شرایطی وجود دارد از جمله:

– بررسی شرایط پذیرش و ددلاین های تعریف شده توسط دانشگاه

– داشتن دیپلم 12 ساله

– رزومه ((CV

– انگیزه نامه ((SOP

– مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 یا تافل با حداقل نمره کتبی 550 یا حداقل نمره آنلاین 213

– شرکت در آزمون ورودی

– تایید کپی ترجمه شده تمامی اسناد

– تمکن مالی

– تکمیل وامضای فرم MVV

البته برای افرادی که دیپلم خود را از هلند گرفته اند این امکان وجود دارد که به طور مستقیم وارد دانشگاه شوند. آشنایی با زبان هلندی لازمه کار در رشته های پزشکی و پیراپزشکی می باشد زیرا در 3 سال دوم تحصیل، دروس به زبان هلندی تدریس می شوند و در سال آخر نیز دانشجو به کارآموزی در بیمارستان و مراکز درمانی مشغول می شود و پس از فارغ التحصیلی با افراد عادی سروکار دارد درنتیجه باید بتواند به خوبی ارتباط برقرار نماید و این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که به زبان هلندی مسلط شود. فرد می تواند در 3 سال اول تحصیل که آموزش ها به زبان انگلیسی است زبان هلندی را نیز فرا گیرد.

هزینه تحصیل پزشکی در این کشور سالانه حدوداً ۶ هزار تا ۱۵ هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی سالانه حدوداً ۸ هزار تا ۲۰ هزار یورو است.

 

دانشگاه های هلند:

– مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام (Academic Center for Dentistry Amsterdam)

– دانشگاه فناوری دلفت (Delft University Technology)

– دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

– دانشگاه لیدن (Leiden University)

– دانشگاه ماستریخت (Maastricht University)

– دانشگاه رادبود (Radboud University)

– دانشگاه گرونینگ (University of Groningen)

– دانشگاه توئنته (University of Twente)

– دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

– دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

– مرکز تحقیقات و دانشکده واگنینگن (Wageningen University & Research Center)

 

بورسیه در هلند:

دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی  در کشور هلند این امکان را دارند تا از بورسیه‌های تحصیلی که دولت و دانشگاه‌های مختلف برای افراد واجد الشرایط در نظر گرفته اند استفاده نمایند. بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا برای دانشجویان تراز اول با معدل بالا و نمره زبان عالی، امکان پذیر می باشد. ناگفته نماند که در این مقطع به دانشجویان حدوداً ۲۰۰۰ یورو در ماه نیز تعلق می‌گیرد تا کمک هزینه‌ای برای زندگی و تحصیل شان در هلند باشد.

دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه بشوند، دیگر اجازه کار نخواهند داشت و با توجه به قوانین، از کار هنگام تحصیل منع می شوند. دانشگاه دولتی هلند، دانشگاه آمستردام، دانشگاه لیدن و دانشگاه اوترخت از جمله دانشگاه‌هایی هستند که برای دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته اند.

ما در نیک افرا با تکیه بر مشاوران مجرب خود شما در امر تحصیل در هلند یاری خواهیم کرد.

دانشگاه رادبود

 

مهاجرت به هلند از طریق کار:

کسانی که قصد مهاجرت از طریق کار به هلند را دارند می توانند از طریق ویزای کار که اصطلاحاً به آن ویزای جستجوی کار گفته می شود اقدام نمایند، با این نوع از ویزا فرد طبق شرایطی می تواند به مدت 6 ماه در هلند به جست و جوی کار بپردازد.

در روشی دیگر شخص می تواند از طریق پیشنهاد کاری برای دریافت ویزا اقدام نماید. در این روش کارفرمای هلندی باید  ابتدا در کشور خود به مدت ۳ ماه کار را آگهی نماید، در صورت نیافتن نیروی کاری مورد نظر در مرحله دوم باید به مدت ۳ ماه کار را در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی کند، مجددا اگر شخص مناسبی پیدا نشد کارفرما میتواند از یک فرد بین المللی دعوت به کار نماید. کشور هلند از جمله کشور های اروپایی است که به ایرانیان ویزای جستجوی کار را ارائه نمی کند و برای کار در این کشور باید از طریق پیشنهاد کاری یا (Job offer) اقدام کرد. شما میتوانید جواب سوالاتتان را به صورت مستقیم از ما در موسسه مشاوره مهاجرتی نیک افرا بخواهید.

مهاجرت کادر درمان به هلند:

افرادی که دارای شرایط مهاجرت و کار به عنوان کادر پزشکی در هلند هستند تحت شرایطی مجوز کار برای آنها صادر می گردد. به این منظور داشتن مدارک لازم و فراهم آوردن آنها از الزامات مهم است. لازم است فرد بتواند ویزای بلند مدت هلند را به دست آورد زیرا همانطور که می دانید انجام این پروسه طولانی مدت می باشد. با توجه به اینکه کشور هلند ویزای بلند مدت مخصوص این کار را برای ایرانی ها صادر نمی کند، باید از راه های دیگری مانند مهاجرت تحصیلی به این کشور ورود نماییم و سپس برنامه معادل سازی و آموختن زبان هلندی را در خود این کشور در دستور کار قرار بدهیم.

 

 

مدارک لازم:

برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی هلند نیاز به  مدارک زیر می باشد:

– دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های هلند
– ارائه پذیرش تحصیلی
– ارائه مدارک هویتی
– ارائه مدارک مربوط به سلامت
– داشتن بیمه درمانی
– ارائه تمکن مالی
– ارائه ریز نمرات تحصیلی

در صورتی که فرد پذیرش و ویزای تحصیلی هلند را داشته باشد می تواند به بهانه تحصیل به خاک هلند وارد شود و مدارک خود را برای ورود به عرصه کاری به عنوان کادر درمان در این کشور معادلسازی کند.

 

 

شرایط:

یکی از شرایط مهاجرت و کار پزشکان در هلند و یا سایر کشور ها این است که متقاضی بتواند به زبان بومی آن کشور صحبت کند. به این دلیل که پزشک یا شخصی که عضو کادر درمان است باید شرح حال دقیقی از بیمار داشته باشد و بتواند به خوبی مشاوره پزشکی را به بیمار ارائه کند. پزشکان و کادر درمانی که قصد کار در هلند را دارند باید حداقل مدرک B2  زبان هلندی را داشته باشند و بتوانند در زمانی که پروسه معادلسازی مدارک آنها در جریان است خود را به سطح C1  زبان هلندی برسانند تا این امکان را داشته باشند که به راحتی با بیماران خود ارتباط برقرار کنند. در واقع تنها راه دریافت اجازه کار کادر درمان در هلند داشتن دانش زبان کافی و انجام پروسه معادلسازی مدارک پزشکی و مدارک دندانپزشکی در این کشوراست. معادلسازی مدارک به این معنی می باشد که متقاضی باید مجوز های لازم برای کار طبابت در کشور دیگری را اخذ نماید و مدارک تحصیلی وی مورد تایید دولت واقع گردد. تبعیت از این قانون هم برای رشته پزشکی و هم برای دندانپزشکی در هلند لازم است. پزشکانی که متقاضی کار در هلند را هستند باید در آزمونی به نام AKV شرکت کنند و با موفقیت در این آزمون دانش و مهارت خود را ثابت نمایند. سپس در مرحله بعد وارد دوره BIG خواهند شد. در این دوره ضمن اینکه باید حداقل مدرک B1 زبان هلندی را ارائه نمایند دوره کار آموزی خود را در یکی از کلینیک ها یا بیمارستان های هلند آغاز می کنند و همزمان نیز به تقویت سطح زبان خود می پردازند. پس از آن کمیته ثبت نام متخصصان طب ((MSRC و انجمن سلطنتی پزشکی (KNMG) مدارک و شرایط متقاضی را بررسی کرده و در صورت کسب تاییدیه از این دو نهاد به عنوان قدم آخر فرد باید در دوره های کارآموزی کوتاه مدتی شرکت کند. انجام کلیه امور مربوط به این پروسه حدودا 3 الی 4 سال زمان می برد.

 

پرستاری:

بسیاری از سازمان های مراقبت پزشکی هلند اقدام به استخدام پرستار خارجی از کشور های اتحادیه اروپا و دیگر کشور جهان نموده اند. پرستاری یکی از پر تقاضاترین مشاغل در دنیاست که با پیشرفت در خدمات پزشکی و بیمارستانی تقاضا برای این شغل افزایش یافته است. هلند نیز یکی ازکشور هایی است که با کمبود پرستار مواجه هستند. این کشور با وجود خدمات پزشکی بسیار خوب و بیمارستان های خصوصی و دولتی پیشرفته با کمبود پرستار مواجه می باشد .پرستاران خواهان مهاجرت به هلند باید مانند دیگر متقاضیان مهاجرت کاری برای اخذ ویزای کار اقدام کنند. اولین مرحله در اقدام به مهاجرت پرستاران به هلند، پیدا کردن کار در یکی از بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی دولتی و یا خصوصی در این کشور است .

برای یافتن کار در هلند می توان از نیازمندی روزنامه ها، وب سایت های اینترنتی کاریابی و جستجو در وب سایت های بیمارستان و کلینیک ها استفاده کرد ، بعد از یافتن کار مورد نظر فرد باید رزومه تحصیلی و کاری خود را برای کارفرمای مربوطه ارسال نماید .در صورتی که کارفرما خواهان استخدام پرستار باشد باید از جانب او برای دریافت مجوز کار در هلند اقدام کنید. این مجوز کار با یک سال اعتبار صادر میگردد اما در صورت تمایل طرفین قابل تمدید است .بعد از صدور مجوز کار، متقاضی باید به سفارت هلند مراجعه کند و بعد از ارائه مدارک مورد نیاز، جهت صدور ویزای کار اقدام نماید. تایید مدرک تحصیلی از سوی وزارت بهداشت این کشور جهت اشتغال به کار در هلند از جمله شروط لازم است. چنانچه متقاضی فارق التحصیل دانشگاه های این کشور نباشد باید مدرک پرستاری خود را معادل سازی کند. یکی دیگر از روش های پیشنهادی برای این افراد گذراندن دوره مرتبط با پرستاری مانند دوره های بهداشت در این کشور است. تسلط به زبان هلندی و انگلیسی برای کار در بیمارستان ها و مراکز پزشکی هلند بسیار مهم است. متقاضی باید مدرک زبان B1 را ارائه نماید.

 

 

مدارک لازم برای پرستاران در هلند:

– ارائه و تایید مدارک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترای پرستاری) توسط وزارت بهداشت هلند

– تایید مدارک تحصیلی توسط وزارت بهداشت هلند

– دریافت گواهی پرستاری

– قبولی در آزمون زبان هلندی

– تسلط به زبان هلندی

– دارا بودن پاسپورت معتبر

– سن مناسب (کمتر از 45 سال)

– گواهی سلامت پزشکی

– رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی یا هلندی

– ثبت نام در لیست BIG

– اخذ مجوز کار و ویزای کاری

برای اطلاع بهتر از شرایط و قوانین در این امر با شماره های ثبت شده در وبسایت نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری:

یکی از مهم ترین مواردی که در امر سرمایه گذاری در هلند و هر کشور دیگری باید به آن توجه کنید استاندارد های سرمایه گذاری است. شخص سرمایه گذار باید بداند که به عنوان یک سرمایه گذار خارجی تا چه حد امنیت اموال و سرمایه اش در هلند تامین می باشد. این نرخ در کشور هلند یک می باشد که کمترین نرخ ممکن است. این مورد هلند را به یکی از بهترین مقاصد سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

برای مشاوره در این خصوص با مشاورین نیک افرا تماس بگیرید.

 

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج:

ازدواج با فردی که اقامت دائم هلند را دارد و یا تبعه این کشور می باشد یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. همچنین باید بگوییم که در هلند دو نوع ویزای نامزدی و ازدواج وجود دارد. سفارت هلند برای ویزای نامزدی و اینکه مطمئن باشند این رابطه صوری نیست از متقاضیان مدارکی رامی خواهد که یکی از مهمترین آنها این است که حداقل باید2 سال از آشنایی زوج گذشته باشد. اثبات این آشنایی می تواند از طریق عکس، پرینت چت یا رفت و آمد خانوادگی صورت گیرد. در صورت اخذ تاییدیه از سفارت متقاضی می تواند ویزایی با اعتبار 90 روز را اخذ نماید و وارد کشور هلند شود و در این مدت ازدواج خود را با تبعه هلندی رسمی نماید. در صورتی هم که فردی با تبعه هلند خارج از این کشور ازدواج کند، برای دریافت ویزا باید اثبات نماید که این ازدواج رسمی است و همچنین تبعه هلند باید تمکن مالی اش را برای پرداخت هزینه های خود و همسرش را اثبات نماید. در صورت تایید این ازدواج از سوی کشور هلند و مهاجرت به این کشور فرد می تواند  پس از 3 سال برای دریافت تابعیت اقدام کند. مشاورین ما در نیک افرا پاسخگوی کلیه سوالات شما می باشند.

 

اخذ تابعیت هلند از طریق تولد:

مهاجرت و دریافت اقامت و تابعیت از طریق تولد در هلند در صورتی که متقاضی شرایط مورد نظر دولت هلند را داشته باشد، امکان پذیر می باشد.  این کشور مانند بسیاری از کشور های اروپایی از اصل خون تبعیت می نماید به این صورت که پدر یا مادر و یا هر دو باید تبعه کشور هلند باشند تا تابعیت این کشور به کودک نیز اعطا شود.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت به هلند و اخذ اقامت این کشور را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

 

پیام بگذارید

20 − دوازده =

  مشاوره رایگان  36472709-071