به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به عمان

عمان:

شاه نشین عمان با نام رسمی عمان کشوری در جنوب ایران می باشد. این کشور دارای مرز خاکی با کشور های یمن، عربستان و امارات متحده عربی است و با ایران مرز آبی دارد. پایتخت آن شهر مسقط و واحد پول این کشور ریال عمان می باشد. زبان رسمی مردم عمان عربی است در حالی که زبان دوم این کشور انگلیسی می باشد. این کشور دارای 309500 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 5 میلیون نفر جمعیت می باشد و امید به زندگی در این کشور 76 درصد است. این کشور توسط حکومت پادشاهی مطلقه اداره می شود ولی از طرفی دارای پارلمان قانونگذاری با اختیارات اندک نیز می باشد. بخش کوچکی از این کشور در جنوب تنگه هرمز قرار دارد همچنین قسمت دیگری از آن در آن سوی مرزهای امارات متحده عربی قرار گرفته است. آب هوای این کشور در تمامی فصول سال گرم است اما در فصل های زمستان و پاییز گرمای هوا ملایم تر می شود در حالی که در تابستان این گرما به حدود 40 درجه نیز می رسد. هوا در ارتفاعات نیز تا حدودی سرد می شود ولی شب هنگام سرمای هوا در ارتفاعات بسیار زیاد است.

مردم عمان بسیار علاقه مند به هنر خطاطی هستند و اکثر آنها خط خیلی خوبی دارند، نوشتن آیه‌های قرآنی به اشکال مختلف قسمتی از فرهنگ و هنر مردم این کشور است. نوازندگی و موسیقی‌های سنتی عمان در دنیا مشهور هستند. زیور آلات، فرش های دست باف، خنجر های تزیین شده، پارچه‌های دست ‌باف و … از جمله صنایع دستی عمان می باشد. از جمله دلایلی که مهاجرین را علاقه مند به مهاجرت به عمان می کند ارزش پول این کشور است که با دلار و یورو رقابت میکند و بعد از با ارزش ترین ارز های دنیا در رده های بالای ارزش پول قرار گرفته است از دیگر دلایل می توان به زندگی مرفه در محیطی مدرن و نزدیکی این کشور به ایران برای رفت و آمد آسان اشاره نمود. موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا برای راهنمایی هر چه بهتر شما عزیزان در راه رسیدن به اهدافتان درخدمتتان می باشد. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی نیک افرا با هدف آشنایی بهتر شما عزیزان از راه های مهاجرت قانونی و کم خطر به عمان گردآوری شده است.

 

راه های مهاجرت به عمان:

– مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

– مهاجرت به عمان از طریق کار

– مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به عمان از طریق ازدواج

– اخذ تابعیت عمان از طریق تولد

دانشگاه سلطان قابوس

 

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل:

تحصیل در عمان یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. سازمان آموزشی عمان نظامی نوپا است. دولت این کشور تلاش دارد تا در راستای ارتقاء نظام آموزشی با دریافت نمایندگی از دانشگاههای مطرح اروپایی، آمریکایی و استرالیایی باعث شود که دانشجویان با متد پیشرفته و همگام با کشورهای سطح بالای دنیا مشغول به تحصیل شوند. در کشور عمان هیچ یک از مقاطع تحصیلی اجباری نمی باشند و نرخ بی سوادی در میان بزرگسالان در این کشور بالا است ولی دولتمردان در تلاش هستند تا با انقلابی در نظام تحصیلی، این نرخ را پایین بیاورند. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه رایگان است. در این کشور 41 مرکز آموزشی فعال می باشند و هر کدام از موسسات برای مقاطع مختلف شرایط پذیرش متفاوتی دارند. تنها دانشگاه ملی این کشور دانشگاه سلطان قابوس در نزدیکی پایتخت این کشور واقع شده است. گفتنی است که دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در این کشور هزینه های بالایی دارد.

 

کارشناسی عمان:

تحصیل کارشناسی در عمان با توجه به دانشگاهها و رشته هایی که در این کشور ارائه میشود حدوداً بیش از 4 سال زمان می برد. اکثر دانشگاه های این کشور در حال حاضر آموزش خود را به زبان انگلیسی ارائه میکنند و برای دانشجویانی که تسلط لازم به زبان انگلیسی ندارند در ابتدا کورس های زبان برگذار میکنند. برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی دارند و افرادی که مایل به تحصیل رایگان هستند چه شهروندان این کشور باشند و چه دانشجویان بین المللی باید در آزمون های ورودی شرکت نمایند. این آزمون ها بیشتر از دروس IT، ریاضی و زبان انگلیسی هستند. برای تحصیل در دانشگاههای عمان مدرک دیپلم 12 ساله لازم می باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در عمان در این مقطع باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 5.5 ارائه کنند. برای تحصیل در دانشگاههای این کشور در مقطع لیسانس شهریه با توجه به دانشگاه، شهر و رشته متفاوت می باشد ولی در کل این هزینه ها برای دانشجویان بین المللی حدوداً بین 1000 الی 2500 دلار تخمین زده شده است.

 

کارشناسی ارشد عمان:

تحصیل کارشناسی ارشد در عمان تقریباً 2 سال زمان لازم دارد. دانشجویان مقطع فوق لیسانس این امکان را دارند تا در دانشگاههای این کشور به طور تمام وقت، نیمه وقت و یا آنلاین تحصیل کنند. افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه سلطان قابوس که در رتبه بندی جهانی در جایگاه 368 قرار دارد هستند، باید در آزمون (CGPA) حداقل نمره 2.75 را دریافت کنند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور در مقطع فوق لیسانس باید آیلتس 6.5 ارائه کنند. از جمله مدارکی که برای تحصیل فوق لیسانس در عمان لازم است ترجمه مدرک لیسانس معتبر است. دانشجویان بهتر است در مقطع فوق لیسانس رشته ای مرتبط با رشته تحصیلی لیسانس خود را انتخاب کنند. دانشگاههای عمان برای مقطع فوق لیسانس رشته های متنوعی را ارائه می کنند. این رشته ها عبارتند از رشته های مدیریتی، امور مالی، اقتصاد، تجارت، ارتباطات، بازاریابی و غیره. هزینه تحصیل در دانشگاههای بین المللی این کشور برای مقطع فوق لیسانس تقریباً 4 تا 6 هزار دلار است.

دانشگاه فناوری و علوم کاربردی

 

دکتری عمان:

تحصیل دکتری در عمان نیاز به یک رزومه علمی قوی دارد. متقاضیان تحصیل دکترا در این کشور باید مدرک کارشناسی ارشد و دیگر مدارک تحصیلی خود را برای اخذ پذیرش ارائه کنند. همینطور لازم است که برای  تحصیل دکترا در عمان متقاضی معدل بالا، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7، مقالات معتبر در ISI و همچنین یک استاد به عنوان سوپروایزر و یا راهنما داشته باشد که با متقاضی از قبل مصاحبه کرده باشد و تمایل داشته باشد دانشجو را در یک پروژه علمی همراهی نماید. در این مقطع در دانشگاههای عمان رشته های زیادی مانند رشته های مدیریتی، رشته های مهندسی، حسابداری، تکنولوژی و اطلاعات و غیره وجود دارند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تحصیل در این کشور در مقطع دکترا حدوداً 2 الی 4 سال زمان می برد که دانشجویان در این زمان باید در پروژه ها و سمینارهای علمی بسیاری شرکت کنند.

 

پزشکی عمان:

تحصیل پزشکی در دانشگاه های عمان برای دانشجویان بین المللی کار راحتی نیست چون معمولا دانشجویان بومی امکان تحصیل رایگان را دارند. اما در مورد دانشجویان غیر عمانی داشتن شرایط زیر لازم است:

– متقاضیان رشته پزشکی باید توسط OMSB یا همان (Oman Medical Specialty Board) شناخته و تایید شوند.

– دانشجویان باید مدرک پایان دوره متوسطه را دارا باشند.

– متقاضیان رشته پزشکی باید در امتحان مبانی بین المللی پزشکی (IFOM) موفق شوند.

– دانشجویان باید در مصاحبه کمیته آموزش تخصصی شرکت کنند.

دانشجویان باید یک دوره 7 ساله که شامل 2 سال مطالعات پزشکی، مدت 2 سال آموزش علوم پایه و دوره 2 ساله آموزش بالینی میشود را با موفقیت بگذرانند. فارغ التحصیلان باید قبل از اخذ مجوز پزشکی به عنوان پزشک، یک دوره کارآموزی را به مدت یک سال در بیمارستان پشت سر بگذارند. بعضی از مهم ترین دانشگاه های عمان رشته پزشکی را آموزش می دهند. دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها بر اساس نمرات شان در امتحانات پایانی دبیرستان انتخاب می شوند. هزینه های تحصیل پزشکی در این کشور حدوداً بین 9،000 الی 13،000 ریال عمان می باشد. البته این هزینه بر اساس هر سال متفاوت است و در سال های چهارم و پنجم هزینه ها به اوج خود می رسند.

 

دانشگاه های عمان:

گفتنی است که هیچ یک از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند. ولی از بین دانشگاه های عمان برخی از آنها نسبت به بقیه معتبر تر هستند از جمله :

– دانشگاه سلطان قابوس (Sultan Qaboos University)

– دانشگاه فناوری و علوم کاربردی (University of Technology and Applied Sciences)

– دانشگاه مسقط (Muscat University)

– دانشگاه نزوی (University of Nizwa)

– دانشگاه صحار (Sohar University)

– دانشگاه فن آوری آلمان در عمان (German University of Technology in Oman)

– دانشگاه ظفار (Dhofar University)

– دانشگاه الشرقیه (A’Sharqiyah University)

 

بورسیه عمان:

باید گفت که بورسیه تحصیلی عمان بیشتر به دانشجویان مقطع دکترا تعلق میگیرد. متقاضیانی که مایل به دریافت بورسیه تحصیلی هستند به دو دسته تقسیم می شوند. افرادی که در آزمون های دریافت بورسیه دانشگاه ها شرکت نمایند و نمره قبولی را کسب کنند کل هزینه تحصیل در عمان و همینطور بخشی از هزینه های زندگی در عمان را تحت عنوان بورسیه دریافت می کنند. البته برای این کار ارائه مدرک زبان با نمره بالا بسیار مهم و لازم است. از طرفی دیگر افرادی هستند که با ارائه رزومه های علمی قوی، موفق به دریافت بورسیه تحصیلی می شوند که این بورسیه بخشی از شهریه دانشگاه به صورت وام پوشش می دهد. این دسته از متقاضیان نیز لازم است که مدرک زبان با نمره بالا ارائه کنند. لیست بورسیه های تحصیلی در عمان به شرح زیر می باشد:

– جوایز بین المللی تمایز

– بورسیه تحصیلی کتو

– کمک هزینه تحصیلی دیوید ل. بورن

– کمک هزینه تحصیلی بنجامین ا. گیلمن

– بورس تحصیلی Myus.com Global Perspectives

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره های تخصصی ما در این امر با شماره های موجود در وب سایت نیک افرا تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان ما در رابطه با مهاجرت تحصیلی به عمان گفتگو نمایید.

دانشگاه مسقط

 

مهاجرت به عمان از طریق کار:

متقاضیان مهاجرت کاری به عمان حتماً باید یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر یا یک کمپانی در عمانی داشته باشند تا بتوانند با آن از سفارت این کشور درخواست ویزای کاری کنند. تا زمانی که افراد ویزای کاری عمان را کسب نکنند اجازه کار در عمان را ندارند. متقاضیان دریافت ویزای کار عمان باید با کارفرما مکاتبه کنند و با ارسال مدارک و سوابق تحصیلی و کاری خود، به صاحب کار عمانی ثابت کنند متخصص و ماهر هستند. اگر کارفرما قصد داشته باشد تا برای متقاضی غیر بومی یک پیشنهاد شغلی بفرستد باید در ابتدا از اداره کار و اداره پلیس عمان دعوت نامه شغلی بگیرد و بعد از آن اقدام به استخدام فرد نماید. استخدام و مهاجرت کاری عمان دارای محدودیت سنی 21 تا 60 سال است و تسلط به زبان انگلیسی یا عربی لازمه دریافت مجوز کاری در این کشور می باشد.

متقاضیان مهاجرت به عمان از طریق ویزای کاری باید بدانند که حقوق پرداختی به کارگران در این کشور نسبت به دیگر کشور ها کمتر است. با اینکه سطح زندگی در عمان نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته مانند کشور های اروپایی پایین تر می باشد ولی این کشور سکوی پرتابی برای مهاجرت به اروپا است. شما می توانید با استفاده از شماره های درج شده در سایت برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت کادر درمان به عمان:

عمان دارای سیستم بهداشت و درمان پیشرفته ایی است اما در سالهای اخیر با افزایش مهاجران و زیادتر شدن جمعیت در این کشور، برنامه ریزی برای توسعه زیر ساخت ها ترتیب داده شده است که برای مثال می توانیم به جذب و استخدام نیروی کاری از کادر درمان اشاره کنیم. قطعاً نظام بهداشت و سلامت هر کشور قانون مختص به خود را دارد و برای کار در عمان پرستاران و پزشکان باید در ابتدا مدرک خود را معادل سازی کنند. برای معادل سازی مدرک در این کشور از آزمون پرومتریک استفاده میشود. این آزمون در بیش از 160 کشور برای تایید صلاحیت حرفه ایی مشاغل مختلف مورد قبول است و مرکز اصلی آن امریکا می باشد .زمان این آزمون در حدود 2 الی 2:30 ساعت است و سوالات این امتحان 4 گزینه ای هستند. این آزمون حدودا 100 سوال دارد و منابع آن مشخص است. در کشور عمان سازمان OMSQ ناظر بر تایید صلاحیت مهاجران متقاضی کار به عنوان کادر درمان در عمان است.

 

 

شرایط:

پزشکان و پرستاران در عمان باید ابتدا در آزمون اول شرکت کنند و سپس وارد مرحله دوم یا همان دیتافلو شوند.

– حداقل 2 سال سابقه کار

– دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی و سوابق کاری

– مصاحبه تخصصی به صورت حضوری (سوالات بالینی و مرتبط با هر رشته و شاخه)

– تسلط کافی به زبان انگلیسی

 

 

نحوه کاریابی:

کاریابی در عمان برای پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان سه مرحله اصلی دارد.

– ثبت نام در آزمون پرومتریک و دریافت ویزا جهت شرکت در آزمون مربوطه

– ارسال مدارک برای ارزیابی

– ثبت نام برای مصاحبه حضوری

– کاریابی

شما می توانید خودتان رزومه کاری ترجمه شده را برای بیمارستان های دولتی و خصوصی ارسال نمایید و بعد از آن در مصاحبه شرکت کنید تا بتوانید در صورت قبولی، قرارداد کاری را امضا نمایید. در صورت تایید کارفرما می توانید برای دریافت ویزای کاری 2 ساله اقدام کنید. شما برای کاریابی در عمان به عنوان اعضای کادر درمان محدودیت سنی ندارید. همچنین نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا عربی نیز نخواهید داشت اما تسلط کافی به زبان انگلیسی لازم می باشد و اگر به زبان عربی مسلط باشید شانس خیلی خوبی برای جذب خواهید داشت. معمولا بخش های دولتی حقوق بیشتری برای کارکنان تعیین می کنند اما بسیار سخت پزشک و پرستار ایرانی را برای کار در عمان جذب می کنند. همچنین باید بدانید عموماً در خود مسقط جذب نیرو وجود ندارد. دو نکته در مورد حقوق پرستاران و  پزشکان در عمان وجود دارد.

– حقوق پزشکان و پرستاران در عمان شامل مالیات نمی شود.

– درآمد و شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان در بیمارستان ها و مراکز دولتی تقریباً 2 برابر بخش خصوصی است

به طور متوسط حقوق یک پزشک در عمان 3,000 دلار در ماه و پرستاران و ماماها تقریباً 800 تا 1,000 دلار می باشد.

 

 

مشاغل مورد نیاز:

– پزشک

– جراح

– پرستار

– ماما

– متخصص اطفال

– متخصص بیهوشی

– متخصص قلب و عروق

– متخصصین زنان و زایمان

– ارولوژیست

– رادیولوژیست

– بینایی سنجی

– دستیاران دندان پزشکی

 

 

مدارک و شرایط کار پزشکان و پرستاران در عمان:

متقاضیان باید در ابتدا باید ثابت کنند که در کشور خود اجازه کار داشته اند همچنین بایستی از طرف بیمارستانی که در آن  کار می کردند، گواهی ارائه کنند تا سابقه کار آن ها تایید شود. البته توجه کنید که در ابتدا متقاضی باید اثبات نماید که اقامت دوره ای یا دوره کارآموزی خود را در بیمارستان سپری کرده است. مدارک زیر نیز باید ارائه شود:

– مدرک تحصیلی

– چند قطعه عکس

– پاسپورت معتبر و مدارک هویتی

– داشتن پیشنهاد کاری

– گواهی سلامت

 

 

مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری:

یکی از راه های محبوب مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. که بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور ثبت شرکت است. سرمایه گذاری در عمان و مهاجرت به این کشور اقدامی بسیار هوشمندانه است، به این دلیل که این کشور، کشوری در حال توسعه می باشد. همچنین عمان دارای اقتصادی پویاست و دولت این کشور از توسعه کسب و کارهای جدید به خوبی حمایت می کند. تیم مشاوره ما در نیک افرا آماده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشند.

 

مهاجرت به عمان از طریق ازدواج:

یکی دیگر از راه های مهاجرت به عمان از طریق ازدواج است که البته دارای شرایط خاص و سختی نسبت به دیگر کشور ها می باشد. به عنوان مثال اگر زنی تصمیم به ازدواج با یک مرد عمانی بگیرد باید علاقه طرفین به هم ثابت گردد، اثبات تمکن مالی، تسلط به زبان عربی، 10 سال زندگی مشترک، به دنیا آوردن فرزند پسر و… نیز از جمله شرایط لازم است. برای مشاوره با مشاورین ما در نیک افرا تماس بگیرید.

 

اخذ تابعیت عمان از طریق تولد:

در عمان قانون خون حکم فرما است و دریافت پاسپورت و تابعیت فقط بسته به تولد در این کشور ممکن نیست بلکه باید حداقل یکی از والدین، ترجیحا پدر کودک متولد شده در این کشور تابعیت عمانی داشته باشد تا به کودک نیز تابعیت این کشور داده شود. البته تابعیت این کشور به کودکی که والدینش مشخص نباشند ولی در خاک این کشور متولد شده باشد نیز داده می شود.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت به عمان و اخذ اقامت این کشور را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلاء و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

 

پیام بگذارید

سه × 3 =

  مشاوره رایگان  36472709-071