به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه سگد مجارستان:

دانشگاه سگد یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی، واقع در شهر زیبای سگد در کشور مجارستان است که در سال ۱۵۸۱ میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه بر اساس رتبه ‌بندی جهانی (QS)  در سال ۲۰۲۱ در رتبه مابین ‎۵۵۱  الی ۵۶۰  قرار گرفت. این دانشگاه همچنین در رنکینگ جهانی شانگهای در رتبه 601 الی 700 و در رنکینگ جهانی تایمز (TIMES) در رتبه 801 تا 1000 قرار دارد ولی در مجارستان از رتبه 1 میان دانشگاه های این کشور برخوردار است.

این دانشگاه در شهر سگد که یکی از بزرگترین، زیبا ترین، تاریخی ترین و خوش آب و هوا ترین شهر های مجارستان است واقع شده است. این شهر همچنین یکی از بهترین و مناسب ترین شهرهای دانشگاهی مجارستان برای دانشجویان بین المللی می باشد.

– رتبه های جهانی این دانشگاه،

– امکانات آموزشی فراوان،

– شهریه تحصیل معقول نسبت به دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی،

– اعتبار بالای مدرک تحصیلی فارق التحصیلان این دانشگاه،

– امکان دریافت بورسیه تحصیلی و کمک هزینه زندگی برای تمامی دانشجویان در مقاطع مختلف،

– موقعیت مجارستان در قلب اروپا،

– عضویت مجارستان در ناحیه شنگن و اتحادیه اروپا،

– کیفیت بالای تحصیل در این کشور

از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد را ترقیب به ادامه تحصیل در این دانشگاه میکند. در حال حاضر بیش از 21000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که در این میان در حدود 4000 نفر آنها دانشجویان بین المللی هستند. گفتنی است که این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران نیز می باشد.

 

 

رشته‌های تحصیلی دانشگاه سگد:

در حدود 60 رشته دانشگاهی در 19 دانشکده این دانشگاه تدریس می شود. از جمله این رشته ها می توان به رشته های علوم پزشکی، علوم دندانپزشکی، علوم داروسازی، علوم مهندسی، فناوری اطلاعات، حقوق و علوم سیاسی، علوم بهداشت، علوم کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی، تربیت بدنی، موسیقی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی اشاره نمود. تحصیل در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و مجاری امکان پذیر می باشد. همچنین برخی از رشته ها به زبان آلمانی نیز تدریس می شوند. این دانشگاه همچنین دارای دوره های آموزشی آزاد و مقدماتی به زبان های خارجی نیز می باشد که شامل 6 دوره در رشته های مختلف و 4 دوره پزشکی به زبان آلمانی است، همچنین دورهای تابستانی برای 4 رشته در این دانشگاه برگزار می شود.

 

دانشگاه سگد مجارستان

 

دانشکده‌های دانشگاه سگد:

از جمله دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– دانشکده پزشکی

– دانشکده دندان پزشکی

– دانشکده داروسازی

– دانشکده مهندسی

– دانشکده حقوق و علوم سیاسی

– دانشکده اقتصاد

– دانشکده کشاورزی

– دانشکده موسیقی

– دانشکده آموزش

– دانشکده علوم و انفورماتیک

– دانشکده علوم سلامت و علوم اجتماعی

 

 

پزشکی در دانشگاه سگد:

دانشکده پزشکی دانشگاه سگد با نام دانشکده آلبرت سنت جورجی شناخته میشود و تحصیل پزشکی عمومی در این دانشکده ۶ سال طول میکشد. در این شش سال دانشجویان با مطالعه دروس تئوری، علمی، آزمایشگاهی، بالینی و کسب تجربه در کلینیک ها و بیمارستان ها به تحصیل پزشکی میپرازند. گفتنی است که تحصیل پزشکی در این دانشکده به زبان های انگلیسی، آلمانی و مجاری امکان پذیر می باشد. برای تحصیل در این رشته متقاضیان باید ابتدا در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره مورد قبول را کسب نمایند.

سیستم آموزشی دانشکده آلبرت سنت جورجی از کیفیت بالایی برخوردار است و در سطح استانداردهای بین المللی می باشد. این دانشکده تنها دانشگاه مجارستان است که موفق به دریافت 9 جایزه نوبل جهانی شده است و همچنین ارتباط خوبی با دانشگاه های پزشکی اروپا دارد. شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه سگد برای ترم اول حدوداً 9300 دلار و از ترم دوم تا دوازدهم در حدود 8600 دلار خواهد بود.

 

 

دندانپزشکی در دانشگاه سگد:

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه سگد مجارستان از آموزشی بسیار با کیفیت همراه با استاندارد بالای بین‌المللی برخوردار میباشد. زبان تدریس دندان پزشکی انگلیسی است و تحصیل در این رشته 5 سال طول خواهد کشید. برای ورود به این رشته متقاضیان باید در آزمون ورودی شرکت کرده و موفق شوند.

دو سال اول تحصیل دانشجویان درس های اصلی مثل آناتومی، زیست شناسی پزشکی، بیوشیمی، فیزیولوژی، علوم دندانپزشکی، ابزار کاربردی و پایه دندانپزشکی را مطالعه می کنند. سال سوم به آموزش پاتوفیزیولوژی و آسیب شناسی، پروتز دندانپزشکی، دندانپزشکی ترمیمی و جراحی دهان و دندان خواهد گذشت. در سال 4 و 5 دانشجویان مهارت های خود را با درمان بیماران می سنجند و با به دست آوردن سطح مهارت مورد نیاز برای اخذ مدرک خود تلاش می نمایند. شهریه تحصیل دندان پزشکی در دانشگاه سگد در حدود 17000 دلار در سال خواهد بود.

 

 

داروسازی در دانشگاه سگد:

داروسازی دانشگاه سگد یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته های دانشگاه سگد به حساب می آید. مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی این دانشگاه پنج سال است و دانشجو می تواند به زبان انگلیسی تحصیل نماید. دانشکده داروسازی و پزشکی دانشگاه سگد از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ میلادی با عنوان مراکز داروسازی و پزشکی آلبرت سنت جورجی به فعالیت پرداختند. برای تحصیل در این رشته متقاضیان باید ابتدا در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره مورد قبول را کسب نمایند.

تدریس به زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان از دهه 80 میلادی شروع گردید. آموزش داروسازی در دانشکده داروسازی دانشگاه سگد، با روش‌های استاندارد و مقبول مجارستان همراه است و هماهنگی کاملی با ساختار آموزشی اتحادیه اروپا دارد. هزینه تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه سگد از 4150 تا 6270 یورو بسته به ترم تحصیلی متفاوت می باشد.

 

 

پیراپزشکی در دانشگاه سگد:

دانشگاه سگد مجارستان رشته‌های پیراپزشکی را نیز در لیست رشته های آموزشی خود دارد. برای مثال تحصیل فیزیوتراپی برای متقاضیان این رشته در دانشگاه سگد مقدور می باشد. این رشته در دانشکده علوم بهداشت دانشگاه سگد به متقاضیان آموزش داده می شود. رشته پرستاری نیز یکی دیگر رشته های زیر شاخه پیراپزشکی می باشد که در دانشگاه سگد ارائه می شود. طول دوره در تحصیل در مقطع کارشناسی این دسته از رشته ها ۴ سال می باشد و متقاضیان باید درابتدا در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایند و درصورت قبولی می توانند به تحصیل در دانشگاه بپردازند. رشته‌های پیرا پزشکی به زبان های مجاری و انگلیسی آموزش داده می شوند. به همین دلیل فارغ ‌التحصیلان بعد از تحصیل مدرک بین‌المللی دریافت خواهند کرد. هزینه تحصیل در این دسته از رشته ها در دانشگاه سگد در حدود 3100 یورو به ازای هر ترم خواهد بود.

 

دانشگاه سگد مجارستان

 

رشته‌ های مهندسی در دانشگاه سگد:

دانشکده فنی مهندسی دانشگاه سگد از چهار دپارتمان تکنولوژی، دپارتمان مهندسی فرآیند، مهندسی صنایع غذایی و دپارتمان توسعه شهری و اقتصادی تشکیل شده است. مدت زمان تحصیل در رشته های مهندسی در مقطع کارشناسی ۴ سال و کارشناسی ارشد ۲ سال می باشد. گفتنی است که رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه سگد از قدمت، سطح آموزشی بالا و محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد. هزینه تحصیل در گروه مهندسی بسته به رشته و مقطع تحصیلی فرد متفاوت می باشد.

 

 

آزمون ورودی دانشگاه سگد:

آزمون ورودی دانشگاه سگد از 2 مرحله کتبی و شفاهی تشکیل شده است و هزینه در خواست پذیرش و شرکت در این آزمون در حدود 400 دلار میباشد. که در ادامه مراحل این آزمون را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد:

 

آزمون کتبی:

آزمونی با مدت زمان مشخص ۱۲۰ دقیقه که سوالات آن شامل ۲۰ سؤال زیست‌ شناسی، ۲۰ سؤال شیمی و ۶۰ سؤال زبان انگلیسی می شود و تمامی این سوالات چند گزینه ای می باشند.

 

آزمون شفاهی:

مصاحبه توسط یک استاد از سوی دانشگاه و از طریق برنامه زوم که حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد انجام می شود. از متقاضی ۲ سؤال زیست‌شناسی و ۲ سؤال شیمی و ۲ سؤال زبان انگلیسی پرسیده شده و نتیجه آن را بعد از آزمون کتبی اعلام خواهند کرد.

 

 

بورسیه دانشگاه سگد:

دانشگاه سگد این امکان را دارد تا به تمام دانشجویان در مقاطع مختلف بورسیه تحصیلی همراه با کمک ‌هزینه زندگی اعطا ‌کند. برخی از برنامه های بورسیه در دانشگاه سگد به شرح زیر می باشند:

– بورسیه (Stipendium Hungaricum)

– بورسیه تحصیلی (Diaspora)

– بورسیه کمک هزینه مالی وایس گرید

– کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان جوان مسیحی

باید گفت که کمک هزینه‌های دیگری که دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف می‌توانند از آن استفاده نمایند نیز وجود دارد. مانند:

– سیپوس

– برنامه اراسموس پلاس

– کمک هزینه دانشگاه سگد برای ورودی‌های جدید

دانشجویان متقاضی بورسیه بعد از شرکت در آزمون ورودی این امکان را دارند که نسبت به تکمیل فرم در خواست بورسیه از طریق سایت دانشگاه سگد اقدام نمایند و مدارک لازم را ارسال کنند تا کمیته اعطای بورسیه بعد از بررسی سوابق متقاضی و نمره آزمون ورودی وی برای اعطای بورس تصمیم‌گیری کند.

 

موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت تحصیلی است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین گزینه ها را ارائه نماید. برای تماس با ما از شماره های درج شده در وب سایت نیک افرا استفاده فرمایید.

 

 

 

پیام بگذارید

دو × دو =

  مشاوره رایگان  36472709-071