به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دوره آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung)

دوره آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

کشور آلمان دارای یک سیستم آموزشی بسیار حرفه‌ای و توسعه یافته می باشد که برای دانشجویان بین المللی هم امکان ورود به آن فراهم خواهد بود؛ به همین دلیل افراد بسیاری برای آموزش و دست‌یابی به فرصت‌های کاری به کشور آلمان مهاجرت می‌نمایند. انواع بسیاری از حرفه‌های تخصصی مثل مکانیک اتومبیل، برق، تکنسین، سرآشپز، یا حتی کارکنان اداری که به شما این امکان را میدهد تا با توجه‌ به زمینه علاقه خود در هر یک از آن‌ها آموزش ببینید.

کل سیستم اموزشی در دوره آوسبیلدونگ در آلمان بر این ایده استوار می باشد که بهترین فرد برای آموزش افراد مبتدی در یک رشته، دقیقاً همان شخصی می باشد که قبلاً بارها آن کار را به رسانده است؛ بدین شکل اغلب شرکت‌ها برای افرادی که به دنبال فرصتی برای گسترش دانش خود در موضوعات یا شاخه‌های کاری خاص هستند، دوره‌های کارآموزی ارائه می‌کند.

 

آوسبیلدونگ

 

آوسبیلدونگ راهی برای تحصیل در آلمان (Ausbildung):

به نوعی میتوان گفت که آوسبیلدونگ یکی از راه های مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان است؛ زیرا دوره‌ای است برای یادگیری و ارتقا مهارت‌های کارآموز در یک محیط واقعی که بابت آن حقوق هم پرداخت می‌گردد.

سیستم Ausbildung به این صورت است که دانش‌آموزان تبعه اتحادیه اروپا و کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند در شرکت‌های کشور آلمان تحت عنوان کارآموز فعالیت کنند، در حالی ‌که برای یک حرفه خاص نیز آموزش می بینند. بسیاری از جوانان آلمانی هم از طریق همین دوره وارد بازار کار می‌گردند.

هرساله بیشتر از 500.000 قرار داد جدید کارآموزی آوسبیلدونگ توسط شرکت‌های مختلف در آلمان منعقد می‌گردد. در طول سال‌های قبل افزایش قراردادهای جدید بسته شده از کشورهای مختلف آسیایی رشد بسیاری داشته به طوری که این میزان در سال 2018 به 13.900 قرارداد در سال رسید در صورتی ‌که در مدت زمان مشابه سال گذشته این مقدار 10.000 عدد بوده است؛ این نشانگر شانس بسیار خوبی برای یک دوره آموزشی تحت عنوان آوسبیلدونگ در کشور آلمان است.

دو پرتال‌ اصلی یعنی سایت های Ausbildung.de و arbeitsagentur.de موقعیت‌های Ausbildung را بازگو می کنند، این سایت‎ ها با تمام شرکت‌های آلمانی که دانشجویان را برای موقعیت‌های آوسبیلدونگ پذیرش می کنند، همکاری می نمایند.

چنین دوره‌هایی از برخی نظرات برای شرکت‌ها نیز به‌ صرفه می باشند چرا که در قدم اول نه ‌تنها در هزینه‌های استخدام صرفه‌جویی می‌شود، در درجه بعدی از خطرات و زیان‌ های استخدام کارمند نامناسب نیز جلوگیری می شود.

 

آوسبیلدونگ

 

دوره آموزشی آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

بعد از دریافت پذیرش در هر یک از دوره‌های آوسبیلدونگ تحت عنوان  Azubi یا  Ausbildender آموزش شما به دو بخش تقسیم می گردد:

در قدم اول، در یک شرکت آلمانی تحت ‌عنوان کارآموز در محل شرکت حاضر می شوید. علاوه بر شرکت محل کارآموزی، شما به یک آموزشگاه حرفه‌ای نیز وابسته خواهید بود که در زبان آلمانی به نام Berufsschule نیز معروف می باشد و در کلاس‌های آموزشی شرکت خواهید نمود. برای حضور در هر دو مکان، شما لازم است زمان خود را بر اساس دوره کارآموزی تنظیم کنید.

برای ‌مثال اگر جهت شرکت در دوره آوسبیلدونگ در یک هتل درخواست داده‌اید، برای کسب دانش عملی می باست به مدت سه روز در بخش‌های مختلف تعیین شده کار کنید. بخش‌های تعیین شده ممکن است تغییر کنند، مثلاً این امکان وجود دارد که از شما خواسته شود یک ماه در بخش خانه ‌داری، یک ماه در سرویس اتاق، یک ماه در بخش پذیرش و دفتر هتل فعالیت کنید تا بتوانید تجربه‌ای مناسب در شغل مدیریت هتل کسب کنید.

2 روز باقی مانده از هفته را نیز در مدرسه آموزش حرفه‌ای (Berufsschule)  آموزش خواهید دید که در آن دسته بندی و نکات فنی مربوط به رشته انتخابیتان را مطالعه خواهید کرد. مدرسه آموزش حرفه‌ای امتحانات را مانند امتحانات میان ترم و پایان ترم مدارس عادی برگزار خواهد کرد. نمره نهایی آوسبیلدونگ نیز از مجموع نمرات شرکت به علاوه مدرسه آموزشی مربوطه به دست می اید.

 

آوسبیلدونگ

 

مدت‌زمان دوره آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

معمولاً فراگیری برنامه Ausbildung چیزی در حدود 3 الی 4 سال طول می‌کشد، اما اگر نمرات و عملکردتان در شرکت و آموزشگاه خوب باشد، این دوره می‌تواند در مدت زمان کمتری انجام شود.

مدت ‌زمان دوره آوسبیلدونگ در آلمان به عوامل مختلفی وابسته است مانند شرکتی که در آن فعالیت می‌کنید، بخشی که در آن هستید و مدرسه یا آموزشگاه محل تحصیلتان در دوره آوسبیلدونگ.

 

 

زبان مورد نیاز برای دوره آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

مهم‌ترین فاکتوری که لازم است به آن توجه کنید دانش زبان آلمانی است. لازم است بدانید که بدون داشتن مدرک زبان تقریباً در هیچ دوره آوسبیلدونگی موفق به گرفتن پذیرش نمی شوید.

زبان مورد استفاده در آموزشگاه ها زبان آلمانی است، تمام امتحانات نیز به این زبان آلمانی برگزار می‌شوند. همچنین آموزش عملی شما در شرکت نیز به زبان آلمانی می باشد. ممکن است به‌ طور استثنا بعضی از رشته‌ها متفاوت باشند و به زبان انگلیسی برگزار شوند اما ارتباط عادی افراد با هم باز هم با زبان آلمانی امکان پذیر می باشد و قطعاً به آن نیاز پیدا می کنید.

بنا بر توضیحات بالا اگر قصد مهاجرت تحصیلی از طریق آوسبیلدونگ به کشور آلمان را دارید، شرط اولیه داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 می باشد.

 

آوسبیلدونگ

 

تحصیلات مورد نیاز برای دوره آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

اگر تابع کشورهای غیراروپایی مانند ایران هستید، باید حداقل گواهی قبولی امتحان کلاس دوازدهم را ارائه کنید؛ این مدرک می‌تواند در هر رشته تحصیلی باشد. برای بعضی از شرکت‌ها علاوه بر مدرک تحصیلی دوازده ساله، داشتن شرایط سنی زیر 30 سال نیز اهمیت دارد.

 

آوسبیلدونگ

 

نحوه ثبت درخواست برای دوره های آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

در حال حاضر حدود 330 شغل در کشور آلمان به آموزش رسمی نیاز دارند و این به این معناست که بهترین فرصت برای شما آماده می باشد!

شرکت‌هایی که درخواست کارآموز می‌دهند کاملا آگاه هستند که بعد از گذراندن این دوره توسط کارآموز نیرویی حرفه‌ای در اختیار خواهند داشت. امروزه آگاهی روزافزونی در سراسر اروپا و جهان به وجود آمده است که آموزش حرفه‌ای بر اساس کار را یک‌ مهره‌ی حیاتی برای رقابت و مشارکت اجتماعی در نظر گرفته است.

برای درخواست دوره‌ی آوسبیلدونگ در آلمان به دو مدرک مهم نیاز نیاز خواهید داشت:

رزومه CV:

این اولین الزامی است که باید انجام بدهید. رزومه باید مختصر و مفید باشد، و شامل اطلاعات مربوط به جزئیات دقیق تحصیلی، تجربیات کاری و … باشد. برای اینکه مدارکتان به طور کامل تأیید شوند لازم است، نامه‌ها و مدارک مربوط به تجربه‌های کاری و تحصیلی را نیز ضمیمه نمایید.

گواهی پایان دوره دوازده‌ ساله مدرسه یا دیپلم:

شما باید گواهی‌نامه‌ دیپلم (دوازده ساله) همراه با کپی‌های به تأیید رسیده را به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی ارائه کنید.

 

آوسبیلدونگ

 

الزامات مالی و مزایای آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung):

اگر برای ویزای آوسبیلدونگ اقدام نمایید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قرارداد توسط شرکت آموزشی
  • مقدار کافی پول (تقریبا 860 یورو در ماه) برای هزینه‌های زندگی در آلمان در طول مدت اقامت قبل از شروع دوره‌ی آوسبیلدونگ
  • یک بیمه درمانی معتبر حداقل برای سال اول یا قبل از شروع دوره آموزشی
  • توجه کنید شرکت‌کنندگان در دوره‌های آوسبیلدونگ به طور ماهیانه حقوق دریافت می‌نمایند این مقدار با توجه ‌به مهارت‌ها، بهره وری و تعداد ساعات کار در هفته می تواند متفاوت باشد.

 

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

یازده + 13 =

  مشاوره رایگان  36472709-071