به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

آزمون آلفا تست ( Alpha Test )

آزمون آلفا تست ( Alpha Test ):

آلفا تست یکی از آزمون های ورودی کشور ایتالیا برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد. آلفا تست آزمونی است که هر سال از طرف دانشگاه های کشور ایتالیا (خصوصی و دولتی) برگزار می‌ شود و مخصوص دانشجویان بین المللی و بومی است. این آزمون برای دانشجویانی است که قصد دارند در کشور ایتالیا در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، جراحی، رشته‌های مرتبط و معماری که به زبان ایتالیایی تدریس می شوند تحصیل کنند. ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات بیشتری در خصوص این آزمون در اختیار متقاضیان قرار بدهیم. این مقاله توسط موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا به نگارش در آمده است.

نام آلفا تست برگرفته از اسم شرکتی به همین نام است که از سال ۱۹۸۷ در ایتالیا مسئول برگزاری و انتشار منابع مرتبط با این آزمون بوده است. متقاضیانی که در این آزمون نمره‌ی قبولی را کسب نمایند، علاوه بر اینکه مجوز ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند با شهریه‌ی کمتر تحصیل خواهند کرد. از جمله دیگر مزایای شرکت در این آزمون می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن نمره‌ی قبولی عالی به افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، جراحی، معماری و غیره را داشته باشند کمک بسیار زیادی می‌کند تا بتوانند در دانشگاه‌های تراز اول مشغول به تحصیل شوند.
  • با داشتن نمره قبولی در این آزمون شما به عنوان فردی حرفه‌ای شناخته می شوید.
  • قبولی در این آزمون، در پیدا کردن فرصت‌های شغلی نیز به شما کمک خواهد بود.
  • دریافت پذیرش در مقاطع فوق لیسانس، دکتری و حتی بالاتر در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا مستلزم داشتن مدرک این آزمون است.
  • برای دریافت فاند نیز شرکت در این آزمون و داشتن مدرک قبولی در آن می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

 

سؤالات آزمون آلفا تست (Alpha Test):

آزمون آلفا تست فقط به شکل کاغذی برگزار می‌ شود و در برخی موارد شما باید در ۱۰۰ دقیقه به ۶۰ سؤال ۵ گزینه‌ای پاسخ دهید و در برخی موارد به ۸۰ سؤال ۵ گزینه‌ای در ۱۲۰ دقیقه و همراه با نمره منفی آن پاسخ دهید. این آزمون دارای ۲ بخش اصلی است که به شرح زیر می باشند:

  • بخش اول مربوط به منطق زبانی و فرهنگ عمومی است که بعضی سالها ۴۰ سؤال و در بعضی دیگر نیز ۲۲ سؤال دارد که بخش جالب این آزمون می باشد.
  • بخش دوم آزمون آلفا تست نیز مربوط به سؤالات تخصصی می باشد که متناسب با هر رشته تعداد سؤالات و موضوعات متفاوت می باشد.

 

آلفا تست

 

هزینه‌ی آزمون آلفا تست (Alpha Test):

به طور کلی هزینه آزمون آلفا تست تقریباً معادل ۱۲۰ یورو می باشد.

 

 

زمان برگزاری آزمون آلفا تست (Alpha Test):

ثبت نام دانشجویان بین المللی و بومی برای آزمون آلفا تست هر سال در تیر ماه شروع می شود و در شهریور ماه این آزمون برگزار می شود. نکته‌ی مهم این است که شما مجاز هستید تا در بیشتر از یک دانشگاه ثبت نام نمایید، زیرا زمان برگزاری آزمون دانشگاه‌ها با هم تداخلی ندارد.

 

 

محل برگزاری آزمون آلفا تست (Alpha Test):

این آزمون دارای اعتبار جهانی است و هم اکنون تقریبا در۲۰ کشور جهان و بیشتر از هزاران مؤسسه در حال برگزاری می باشد و شما این امگان ر ا دارید تا در هر جای دنیا در این آزمون شرکت نمایید. کشورهای برگزار کننده‌ آلفا تست به شرح زیر می باشند:

  1. برزیل
  2. کانادا
  3. قبرس
  4. چین
  5. فرانسه
  6. آلمان
  7. سوئیس
  8. اسپانیا
  9. یونان
  10. هنگ کنگ
  11. هند
  12. اسرائیل
  13. ایتالیا
  14. پاکستان
  15. لهستان
  16. ترکیه
  17. آفریقای جنوبی
  18. امارات متحده‌ی عربی
  19. انگلستان
  20. آمریکا

 

آلفا تست ایتالیا

 

نمره‌ قبولی آزمون آلفا تست (Alpha Test):

حداقل نمره‌ی قبولی در این آزمون برای داوطلبانی که دانشجوی اتحادیه‌ی اروپا باشند، ۲۰ از ۹۰ است. در نتیجه اگر زیر ۲۰ نمره کسب نمایند شانس پذیرش بسیار کم خواهد بود.

نکته‌ی جالب این است که در صورت عدم کسب نمره‌ی قبولی در این آزمون در رشته و دانشگاه انتخابی متقاضی باید به مدت ۱ الی ۳ هفته در کشور ایتالیا منتظر بماند تا دانشگاه‌ها ظرفیت‌های خالی خود را برای تمامی رشته‌ها مشخص نمایند که شاید شانسی برای ثبت نام در دانشگاه انتخابی باز شود. این اعلام ظرفیت‌ برای هر رشته می‌تواند وجود داشته باشد و لزوماً در مورد رشته‌ای که در آن مردود شده‌اید نیست.

 

 

زمان اعلام نتیجه‌ آزمون آلفا تست (Alpha Test):

اعلام نتایج بر طبق زمانبندی اولیه اعلام می شود. حال بسته به این که چه دانشگاهی را انتخاب نمایید زمان اعلام نتایج می تواند متفاوت باشد و متقاضی باید به زمانبندی اعلام شده در فرم تأییدیه‌ی ثبت نام اکتفا نماید. معمولا در حدود ۲ الی ۳ هفته طول خواهد کشید تا نمرات دانشجویان منتشر شود که تقریباً در ماه اکتبر خواهد بود.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

سه × 4 =

  مشاوره رایگان  36472709-071