به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مخالفت امارات با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران

‍ 🇦🇪🇮🇷

 

یک مقام ارشد #اماراتی از #تهران خواست تا برای دستیابی به آتش‌بس در یمن «انعطاف‌پذیر» عمل و کمک کند.

 

دکتر #انور_قرقاش، مشاور دیپلماتیک رئیس کشور امارات، شیخ #خلیفه، گفت: امارات امیدوار است مذاکرات هسته ای که در وین بین ایران و قدرت های جهانی در جریان است، موفقیت آمیز باشد و مایل است شاهد ادامه روند گفتگوهای منطقه ای باشد.

 

دکتر قرقاش با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک که نام رسمی توافق هسته ای است، گفت: ما چشمانمان به روند #برجام است. ما می‌خواهیم روند موفقیت‌آمیزی را ببینیم. اما امیدواریم که این روند ، به نوعی توافق بر سر گفت‌وگویی شامل کشورهای بیشتر ، منجر شود و این مسیر ، به خودی خود به تقویت چشم‌انداز امارات متحده عربی برای ترویج ثبات و رفاه در منطقه خاورمیانه کمک خواهد کرد.

 

دکتر قرقاش در گفتگو با مؤسسه کشورهای عربی خلیج در واشنگتن از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در صورت شکست مذاکرات، حمایت نکرد.

 

او گفت: «من تحریم‌های بیشتر را راه‌حل نمی‌دانم… در حال حاضر تحریم‌های کافی علیه ایران وجود دارد.”

 

اوایل روز پنجشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که در صورت عدم دستیابی به توافق در وین، ایالات متحده آمریکا در حال بررسی تشدید تحریم های اقتصادی است

 

دکتر قرقاش با دعوت از ایران برای نشان دادن انعطاف بیشتر در زمینه هسته ای گفت: «دیپلماسی راه رو به جلو است، اما در عین حال، ما زمان زیادی نداریم، زیرا نگرانی واقعی در مورد اتفاقات هسته ای وجود دارد».

 

این مقام ارشد اماراتی گفت که تهران می تواند در مورد مسائل منطقه ای به ویژه در مورد آتش بس در یمن اقدامات بیشتری انجام دهد.

 

او گفت: «فشار بسیار کمی از سوی ایران بر حوثی ها برای آتش بس وجود دارد».

 

قرقاش افزود:”با فضای جدید گفت‌وگو در منطقه، ایران باید محیط جدید را بشناسد و در منطقه سازنده‌تر باشد، چه این موضع در یمن باشد و چه در لبنان و عراق».

 

وی در مورد موضع ایالات متحده در خاورمیانه گفت: واشنگتن باید برای ایجاد تعادل بین متحدان منطقه ای خود برای همکاری با یکدیگر و همچنین اجتناب از درگیری های طولانی تلاش کند.

 

انور قرقاش در ادامه گفت:”ما هیچ علاقه ای به درگیر کردن آمریکا در درگیری دیگری مانند افغانستان و عراق نداریم. ما هیچ علاقه ای به جنگ طولانی دیگری در منطقه نداریم. در واقع، منافع ما ایجاب می کند به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم، حتی با تلاش برای مانور دادن در یک وضعیت بسیار متشنج.»

 

ادامه در کامنت…

پیام بگذارید

2 × پنج =

  مشاوره رایگان  36472709-071