به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

شرایط اقامت و دریافت پاسپورت کشورها – نیک افرا

شرایط اقامت و دریافت پاسپورت کشورها:

اخذ اقامت دائم کشورهای مختلف دنیا، برای بسیاری از افراد امکان پذیر می باشد. شخصی که حق اقامت دائمی کشوری را دریافت کرده باشد، مقیم دائم یا Permanent Resident آن کشور محسوب می گردد. افرادی که اقامت دائم کشوری را دارند، می توانند در آن کشور کار کنند یا برای مدت زمان نا محدودی در آن کشور زندگی کنند. کسانی که عنوان مقیم دائم را دارند از حقوق و وظایف دیگر شهروندان نیز برخوردار خواهند بود.

در خیلی از کشورها به افرادی که متقاضی اقامت دائم هستند و شرایط لازم را دارند، کارت اقامت دائم داده می شود. این کارت از نظر ظاهری شبیه به کارتهای بانکی است و باعث می شود رفت و آمد افراد به کشور دوم راحت تر باشد.

تفاوت شهروند با مقیم دائم:

فردی که اقامت دائمی یک کشور را دارد، این امکان برای او وجود دارد که تا هر زمان که بخواهد در آن کشور زندگی کند؛ اما این به معنای شهروندی آن کشور نیست. زیرا در بسیاری از کشورها، افرادی که اقامت دائم آن کشور را دارند مانند دیگر شهروندان اجازه رای دادن در انتخابات، کاندید شدن، داشتن پاسپورت و … را ندارند.

اقامت کوتاه مدت و بلند مدت:

برای دریافت اقامت، راه های قانونی و مختلف با شرایط متفاوتی وجود دارد. اقامت به دو دسته اقامت دائم و موقت تقسیم بندی می شود.

اقامت کوتاه مدت و موقت: برای دریافت این نوع از اقامت، شما باید از طریق ویزای توریستی به کشور مقصد سفر کنید. طول مدت اقامت در این روش کوتاه است و بین 3 تا 6 ماه بسته به قوانین کشور متفاوت خواهد بود.

اقامت بلند مدت و دائم: اداره مهاجرت در برخی از کشورها، به متقاضیانی که دارای شرایط مناسب هستند، اجازه اقامت بلند مدت در کشورشان را می دهند. اقامت دائم باید هر چند سال یک بار تمدید شود. برای تمدید این نوع از اقامت، فرد متقاضی باید ثابت نماید که مدت زمان مورد نظر را مقیم آن کشور بوده است.

 

داشتن پاسپورت به منزله داشتن تابعیت و شهروندی یک کشور است. با توجه به اینکه با داشتن پاسپورت ایرانی تنها می شود به 42 کشور دنیا بدون داشتن ویزا یا ویزا در زمان ورود سفر کرد و اگر شخص دارای سابقه سفر و تمکن مالی لازم نباشد شانس کمی در اخذ ویزاهای معتبر مانند ویزای شنگن دارد، بسیاری از افراد مشتاق دریافت پاسپورت دوم از کشوری هستند که پاسپورتی قوی داشته باشد، تا بتوانند به راحتی به بسیاری از کشورهای دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنند و یا شانس بیشتری برای اخذ ویزا و حتی مهاجرت داشته باشند. برای مثال اگر شما موفق به دریافت پاسپورت کشور اسپانیا شوید به دلیل عضویت این کشور در منطقه شینگن این امکان برای شما فراهم است که بدون نیاز به ویزا به 26 کشور عضو این منطقه سفر نمایید.

شما تقریباً با توجه به قوانین فعلی نمی توانید با پول پاسپورت دوم را برای خود بخرید. برای مثال خرید پاسپورت کشوری مانند انگلستان حتی با مبلغی هنگفت نیز امکان پذیر نمی باشد و باید از طریق راه های قانونی مهاجرت برای این کار اقدام نمایید. پروسه قانونی اخذ ویزای دوم زمانبر می باشد و شامل گذراندن مراحل قانونی می شود.

 

برای دریافت پاسپورت دوم شما باید ابتدا برای اخذ ویزا و اقامت دائم یا موقت اقدام نمایید و در مرحله بعدی با توجه به قوانین آن کشور می توانید برای دریافت پاسپورت درخواست دهید. از جمله شرایط عمومی صدور پاسپورت دوم می توان به :

– قبولی در آزمون شهروندی

– تسلط به زبان رایج آن کشور

– پرداخت مالیات، بیمه و عوارض

– عدم سابقه کیفری

– شرط حضور

– قسم نامه

– و غیره

اشاره نمود. البته گفتنی است که قوانین نسبت به کشور مورد نظر تفاوت هایی نیز دارند.

مشاورین ما در موسسه مشاوره مهاجرتی نیک افرا می توانند شما را در راه گرفتن اقامت و پاسپورت دوم در سراسر دنیا راهنمایی کنند.

 

پیام بگذارید

5 − پنج =

  مشاوره رایگان  36472709-071