به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه واخنینگن هلند ( Wageningen University and Research)

دانشگاه واخنینگن ( Wageningen University and Research):

دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن هلند Wageningen University and Research (WUR) یک دانشگاه دولتی واقع در منطقه واخنینگن هلند می باشد. این دانشگاه و مرکز پژوهشی از ادغام دانشگاه واخنینگن و موسسات پژوهشی کشاورزی (DLO) در سال ۱۹۱۸ میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه که همواره تحت عنوان یکی از دانشگاه های برتر جهان شناخته شده است دارای بیش از ۱۳۰۰۰ دانشجو می باشد که ۲۹ درصد این دانشجویان، دانشجویان بین المللی هستند. با توجه به درصد بالای دانشجویان خارجی، این دانشگاه از شرایط مساعدی برای ادامه ی تحصیل دانشجویان خارجی برخوردار می باشد.

دانشجویان در این دانشگاه امکان تحصیل در ۲۰ رشته مقطع لیسانس و در ۲۹ رشته مقطع فوق لیسانس به تحصیل مشغول باشند. دانشگاه و مرکز پژوهشی واخنینگن دارای جایگاه ویژه ای تحت عنوان تنها دانشگاه هلند در زمینه ی تمرکز بر غذاهای سالم و محیط زیست می باشد. همچنین این دانشگاه در زمینه ی Life Science همواره یکی از دانشگاه های پیشرو جهان محسوب می گردد. گفتنی است که این دانشگاه در رنکینگ جهانی QS در سال 2023 رتبه 124 را از آن خود نموده است و چهارمین دانشگاه برتر کشور هلند نیز به حساب می آید.

در سال ۱۸۷۶ میلادی کالج ملی کشاورزی دانشگاه واخنینگن تاسیس گردید. این کالج در سال ۱۹۰۴ به دانشکده کشاورزی، باغبانی و جنگلداری ارتقا پیدا نمود و در سال ۱۹۱۸ با تغییر قانون تحصیلی در این کشور، نام دانشکده ی کشاورزی، باغبانی و جنگلداری به کالج ملی کشاورزی تغییر پیدا کرد. در سال ۱۹۸۶ مجددا با تغییر قانون تحصیلات دانشگاهی در هلند نام این کالج به دانشگاه واخنینگن (Wageningen University) تغییر نمود. سپس در سال ۱۹۹۷، زمانی که موسسات پژوهشی کشاورزی (DLO) با دانشگاه واخنینگن ادغام گردیدند، دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واخنینگن به عنوان مرجعی در زمینه ی تدریس و تحقیق تاسیس گردید.

 

دانشگاه واخنینگن

 

دانشکده های دانشگاه واختنینگ ( Wageningen University & Research):

هر یک از گروه های درسی در دانشگاه واخنینگن هلند توسط یکی از اساتید سرپرستی می گردد. این دانشگاه دارای 5 گروه اصلی و زیر گروه های آنها می شود.

گروه هابخش های مختلف دانشکده
 

کشاورزی و علوم غذایی

بخش علوم تغذیه
بخش علوم غذایی
بخش علوم زیستی
بخش علوم زیست مولکولی
 

علوم دامی

 

بخش حیوانات در سیستم های غذایی و جامعه آینده
بخش زیست شناسی جانوری یکپارچه
بخش دینامیک و ژنومیک جمعیت
علوم محیطیبخش علوم خاک
علوم گیاهی
 

 

علوم اجتماعی

بخش علوم بازرگانی
بخش فضا، مکان و جامعه
بخش حکمرانی پایدار
بخش ارتباطات، فلسفه و فناوری
بخش اقتصاد

 

دانشگاه واخنینگن

 

رشته های دانشگاه واخنینگن (Wageningen University and Research):

دانشگاه واخنینگن در مقطع لیسانس 6 رشته را به زبان انگلیسی در دسترس متقاضیان بین المللی قرار داده است. همچنین بیش از 19 رشته را هم به زبان هلندی ارائه می نماید. در مقطع کارشناسی ارشد نیز انتخاب رشته بین 30 رشته مختلف امکان پذیر می باشد. در زیر به رشته های مقطع مختلف اشاره شده است:

 

رشته های لیسانس دانشگاه  WUR

  • علوم دامی به زبان انگلیسی
  • علوم محیطی به زبان انگلیسی
  • تکنولوژی غذایی به زبان انگلیسی
  • مدیریت بین المللی زمین و آب به زبان انگلیسی
  • خاک، آب، جو به زبان انگلیسی
  • گردشگری به زبان انگلیسی
  • فناوری کشاورزی
  • کسب و کار و علوم مصرف کننده
  • بیوتکنولوژی
  • علوم زیستی مولکولی
  • مدیریت جنگل و طبیعت
  • اقتصاد و سیاست

 

دانشگاه واخنینگن

 

رشته های فوق لیسانس  WUR

  • آگرواکولوژی
  • اصلاح نژاد و ژنتیک دام
  • علوم دامی
  • علوم زیستی
  • بیوانفورماتیک
  • زیست شناسی
  • مهندسی بیوسیستم
  • توسعه و نوآوری روستایی
  • مدیریت کیفیت غذا
  • تکنولوژی غذایی
  • فناوری غذایی
  • حفاظت از جنگل و طبیعت

 

دانشگاه واخنینگن

 

شرایط پذیرش دانشگاه واخنینگن (Wageningen University & Research):

بدیهی است که برای دریافت پذیرش در دانشگاه واخنینگن هلند (Wageningen University & Research) دانشجویان بین المللی ملزم به رعایت بعضی از قوانین و شرایط می باشند؛ این شرایط شامل قوانین خاص کشور مبدا، الزامات زبان و الزاماتی در رابطه با رشته مورد نظر خواهد بود. به طور معمول شرایط پذیرش در این دانشگاه اینگونه است که مدرک و معدل دوره متوسطه متقاضی، سطح زبان لازم برای رشته انتخابی به زبان انگلیسی و یا هلندی (در صورت انتخاب رشته های که تدریس آنها به زبان هلندی) مورد نظر قرار می گیرد.

 

دانشگاه واخنینگن

 

مقطع کارشناسی

متقاضیان تحصیل در دانشگاه واخنینگن در مقطع کارشناسی می توانند رشته خود را از میان رشته هایی که به زبان انگلیسی یا هلندی ارائه می گردد انجام دهند که البته انجام این کار مستلزم اثبات مهارت زبان مطابق با انتخاب رشته می باشد. تحصیل در این مقطع سه ساله می باشد و دانشجویان در حدود 180 واحد درسی را مطالعه خواهند نمود.

 

کارشناسی ارشد

متقاضیان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه واخنینگن هلند را دارند می توانند رشته مورد نظر خود را از میان رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شود انتخاب نمایند. این مقطع در دو سال تکمیل می گردد و دانشجویان ملزم به سپری کردن 120 واحد درسی می باشند.

 

دانشگاه واخنینگن

 

دکترا

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد که پیش نیاز این مقطع می باشد تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه واخنینگن هلند امکان پذیر خواهد بود. گذراندن این مقطع با توجه به تحقیقاتی بودن آن و شرایطی مانند پایان نامه تحت نظارت اساتید 4 سال به طول خواهد انجامید. نظارت بر پایان نامه این مقطع در دانشگاه بوسیله یکی از مراکز و دانشکده های تحقیقاتی همین دانشگاه انجام می گردد.

 

دانشگاه واخنینگن

 

مدرک زبان مورد نیاز اپلای دانشگاه واخنینگن (Wageningen University & Research):

همان طور که گفته شد رشته های مختلفی در دانشگاه واخنینگن هلند به دو زبان انگلیسی و هلندی ارائه می شوند بنابراین دانشجویان مقطع لیسانس به اقتضای رشته خود ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا هلندی خواهند بود. جدول زیر نمایشگر مدارک و نمرات قابل پذیرش زبان انگلیسی و هلندی در اپلای برای دانشگاه واخنینگن هلند می باشد:

نام آمون مورد تاییدحداقل نمره مورد تایید
آزمون آیلتس آکادمیکنمره کلی 6، با حداقل نمره فرعی 6.0 برای صحبت کردن
آزمون تافلمبتنی بر اینترنت: 80، با حداقل امتیاز فرعی 20 برای اسپیکینگ
گواهی زبان انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE) – C1 Advancedامتیاز بین 169-210
اولین گواهینامه کمبریج به زبان انگلیسی (FCE) – اول B2امتیاز بین 169-190
گواهی مهارت کمبریج در زبان انگلیسی (CPE) – مهارت C2امتیاز بین 180-230

 

مدارک مورد تایید برای زبان هلندی

  • گواهی NT2-II
  • گواهی VWO ‘Nederlands’ (به عنوان مثال در VAVO، آموزش بزرگسالان)
  • VWO ‘Staatsexamen Nederlands’

 

دانشگاه واخنینگن

 

هزینه تحصیل در دانشگاه واخنینگن (Wageningen University & Research):

دانشجویانی که مقیم اتحادیه اروپا هستند و از دانشگاه واخنینگن هلند wageningen university پذیرش می‌گیرند، به دلیل حمایت دولت از پرداخت شهریه معاف می باشند. اما توجه داشته باشید که سایر دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت شهریه خواهند بود. هزینه تحصیل در دانشگاه واخنینگن هلند در مقطع کارشناسی نسبت به سایر مقاطع ارزان‌تر خواهد بود به طوری که می‌توان با پرداخت 8 الی 15 هزار یورو در سال در بسیاری از رشته‌ها تحصیل نمود. مقدار شهریه برای رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه واخنینگن از 15 الی 20 هزار یورو متفاوت است.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

بیست − چهار =

  مشاوره رایگان  36472709-071