به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه توئنته هلند (University of Twente)

دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

دانشگاه توئنته هلند در حاشیه شهر انسخدواقع شده است. این دانشگاه دارای بیش از 2000 محقق و حدوداً 10000 دانشجو می باشد. تمام ساختمان‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه در سایت اصلی آن مستقر کی باشند. در مجاورت سایت این دانشگاه محل سکونت دانشجویان و مجتمع‌های خوابگاهی، مغازه‌ها، زمین‌های ورزشی، مراکز همایش و کنفرانس‌ها و کتابخانه دانشگاه قرار دارند. در واقع تمام امکاناتی را که یک دانشگاه لازم دارد در سایت دانشگاه توئنته هلند پیدا می شود.

دانشگاه توئنته هلند در سال ۲۰۱۳ میلادی کالج خود را تاسیس نمود. این کالج در راستای جذب افراد مستعد که تمایل به پروش استعدادها و مهارت‌های خود دارند تاسیس گردید. دانشگاه توئنته هلند جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است و تمام مدارک صادره از این دانشگاه در ایران معتبر می باشند. دانشگاه توئنته هلند در رنکینگ جهانی QS در رتبه 189، در رنکینگ جهانی تایمز در رتبه بین ۲۵۰-۲۰۱ و در رنکینگ جهانی شانگهای در رتبه 401 الی 500 قرار گرفته است. دانشگاه توئنته در بین دانشگاه های مطرح هلند رتبه در ۱۲ قرار دارد.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

دانشکده ها و رشته‌های دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

دانشگاه توئنته هلند ارائه دهنده رشته های آموزشی مختلف به زبان انگلیسی نیز می باشد. این دانشگاه دارای ۲۰ رشته آموزشی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی، ۳۵ رشته آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و ۷۳ رشته آموزشی به زبان هلندی می باشد. این دانشگاه همچنین دارای پنج دانشکده مختلف است. دانشکده‌های این دانشگاه شامل موارد زیر می باشد:

  • دانشکده مدیریت و علوم رفتاری و علوم اجتماعی
  • دانشکده مهندسی الکترونیک و ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • دانشکده تکنولوژی مهندسی
  • دانشکده علوم و تکنولوژی
  • دانشکده علوم زمین و اطلاعات علوم زمین

 

دانشگاه توئنته هلند

 

همچنین رشته‌ها و موضوعاتی که در این دانشگاه ارائه می‌شود شامل موارد زیر می باشند:

  • روانشناسی
  • آموزش
  • حقوق
  • اقتصاد و کسب و کار شامل کسب و کار و مدیریت
  • اقتصاد و اقتصاد سنجی
  • حسابداری و مالی
  • علوم فیزیکی شامل ریاضیات و آمار
  • محیط زیست
  • زمین شناسی
  • علوم دریایی و زمینی
  • شیمی
  • فیزیک و نجوم
  • علوم حیاتی شامل علوم بیولوژیکی
  • علوم ورزشی
  • جنگلداری و کشاورزی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم کلینیکی و بالینی شامل پزشکی
  • دندانپزشکی و سایر علوم بهداشت
  • تکنولوژی و مهندسی شامل مهندسی مکانیک و هوا فضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی شیمی و مهندسی عمومی
  • علوم اجتماعی شامل جامعه شناسی
  • جغرافی
  • مطالعات سیاسی و بین‌المللی
  • مطالعات رسانه و ارتباطات
  • هنر و علوم انسانی شامل تاریخ
  • فلسفه و نظریه شناسی
  • هنر
  • هنرهای تجسمی و طراحی

زبان تحصیل در دانشگاه توئنته در برخی رشته ها انگلیسی است و دوره‌های متعددی در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، به همین دلیل دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی را خواهند داشت.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

سیستم آموزشی دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

سیستم آموزشی دانشگاه توئنته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری فعالیت می نماید. در زیر به قسمتی از نحوه برگزاری این مقاطع در این دانشگاه اشاره شده است:

دوره کارشناسی

دانشگاه توئنته هلند دارای حدوداً ۲۰ رشته کارشناسی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی می باشد. زبان تدریس در بعضی از این رشته‌ها انگلیسی و در برخی دیگر هلندی است. طول دوره کارشناسی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ۳ سال در نظر گرفته شده است.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

دوره کارشناسی ارشد

دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد حدودا ۳۸ دورره برگزار مینماید. طول اغلب این دوره های کارشناسی ارشد ۲ ساله و تمام وقت است. اغلب رشته‌ها نیز به زبان انگلیسی و بعضی دیگر به زبان هلندی برگزار می‌گردند.

از جمله رشته‌ها و دوره‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه می‌توان به دوره کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی به زبان انگلیسی در گرایش های زیر اشاره نمود:

ریاضیات علوم داده

تحقیق در عملیات

نظریه سیستم‌های ریاضی

آنالیز کاربردی و علوم محاسباتی

و…

دانشگاه توئنته هلند در بیشتر رشته‌های گفته شده امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نیز فراهم می نماید. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا می‌توانند با دانشکده مورد نظر از طریق وب‌ سایت تماس برقرار نمایند و درخواست پذیرش خود را ارسال کنند.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

اخذ بورسیه دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

دانشگاه توئنته هلند ارائه دهنده انواع مختلف کمک هزینه و بورسیه به دانشجویان خود در مقاطع مختلف می باشد. دانشگاه بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های خود را برای دانشجویان خارجی که مقیم اتحادیه اروپا هستند و یا در خارج از این محدوده قرار دارند در نظر می‌گیرد. متقاضیان بین المللی که برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه توئنته هلند درخواست داده اند و از موقعیت علمی خوبی برخوردار هستند امکان دریافت کمک هزینه از حدوداً ۳ هزار یورو تا ۲۵ هزار یورو در سال را خواهند داشت.

بعلاوه این دانشگاه انواع برنامه‌های بورسیه و کمک هزینه‌های دیگر مانند بورسیه ICD، بورسیه صندوق ITC، بورسیه پرنس برنارد و بورسیه UAF را به متقاضیان دارای رزومه علمی قوی اعطا می‌نماید.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

اخذ پذیرش از دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

متقاضیان دریافت پذیرش و تحصیل در دانشگاه توئنته هلند می‌توانند از طریق وب‌سایت این دانشگاه اقدام نمایند. برای ارسال درخواست پذیرش ابتدا لازم است متقاضیان دوره مورد نظر خود را از میان برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه انتخاب کنند. بعضی از دوره‌های ارائه شده در مقاطع مختلف از کارشناسی تا مقطع دکترا به زبان انگلیسی برگزار می شود و برخی دیگر از دوره‌ها به زبان هلندی می باشند. در نظر داشته باشید که پس از انتخاب دوره مورد نظرتان و با توجه به مهلت زمانی ارسال درخواست باید مدارک و مستندات مورد نیاز دانشگاه را تهیه و ارائه نماید.

متقاضیان تحصیل در دوره‌های برگزار شده به زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ که دارای اعتبار باشد یا مدرک تافل اینترنتی با نمره حداقل ۸۰ که کمتر از دو سال از صدور آن گذشته باشد و یا مدارک زبان کمبریج CAE و CPE را که دارای گرید  A،B  و یا C است را ارائه کنند.

متقاضیانی که حداقل به مدت سه سال دوره‌های تحصیلی دبیرستان خود را در یکی از کشورهای انگلیسی زبان گذرانده ‌اند، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت. در مقطع کارشناسی دانشگاه توئنته چهار دوره به زبان هلندی برگزار می‌ گردد که متقاضیان تحصیل در این دوره‌ها باید مدارکی نشانگر تسلط به زبان هلندی را ارائه نمایند. مدارک  NT2، CNaVT، ERK B2  و یا ERK C1 برای تحصیل به زبان هلندی مورد تایید می باشد. از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه توئنته هلند میتوان به مدرک تحصیلی دوره قبلی مورد تایید دانشگاه اشاره کرد. هر دوره و مقطع تحصیلی در این دانشگاه دارای یک مهلت زمانی مختص به خود است که در وب ‌سایت دانشگاه اعلام میگردد. متقاضیان باید مدارک مورد نیاز خود را در مهلت زمانی مقرر به دانشگاه ارسال کنند.

متقاضیان هنگام ارسال درخواست پذیرش خود از طریق وب ‌سایت دانشگاه توئنته نیاز به ارسال مدارک و مستندات متعددی خواهند داشت. از جمله مدارک مورد نیاز می‌توان به پاسپورت معتبر، مدرک دیپلم برای متقاضیان مقطع کارشناسی و یا مدرک کارشناسی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد، ریز نمرات متقاضی، مدارک و دوره‌های طی شده دیگر که کمک به دریافت پذیرش میکند، اشاره داشت. مدارک زبان متقاضی از جمله زبان انگلیسی و یا هلندی، رزومه علمی متقاضی، توصیه ‌نامه از اساتید، انگیزه نامه، درخواست پذیرش و نامه تمکن مالی که نشان‌دهنده میزان توانایی مالی به یورو می باشد اشاره نمود.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

امکانات دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

دانشگاه توئنته هلند دارای یکی از سریع‌ترین شبکه‌های ارتباطی اینترنت در جهان می باشد. در سراسر سایت‌های مختلف دانشگاه سرویس اینترنت پر سرعت در دسترس دانشجویان، اساتید و پرسنل است و دسترسی به بزرگترین شبکه‌های ارتباطی اروپا وجود خواهداشت. دانشگاه به کیفیت زندگی اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، گفتنی است که این دانشگاه دارای تعداد زیادی مجموعه‌های ورزشی، امکانات مختلف تفریحی، ورزشی و فرهنگی در مساحتی به بزرگی ۱۴۰ هکتار می باشد. علاوه بر امکانات متعدد آموزشی این دانشگاه دارای امکانات خوابگاهی، مراکز درمانی و بهداشتی، مراکز روانشناسی، مراکز عرضه خدمات مذهبی، مراکز مشاوره تخصصی، هتل، رستوران، بار و غیره برای آسایش و رفاه دانشجویان است. همچنین دانشگاه توئنته دارای امکانات تحقیقاتی و پژوهشی مجهزی نیز می باشد. بعضی از امکانات و مراکز پژوهشی این دانشگاه شامل آزمایشگاه تکنولوژی نانو با ۱۲۵۰ متر مربع مساحت و داشتن تجهیزات و وسایل تحقیقاتی مدرن و پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی بیومدیکال، تکنولوژی پزشکی، مدیریت و علوم رفتاری، علوم جغرافیایی و علوم مربوط به زمین می باشد.

دانشگاه توئنته هلند دارای امکانات ورزشی، سالن‌های ورزش، استخر، زمین‌های فوتبال، بسکتبال، راگبی، والیبال، هندبال و هاکی است و انواع مسابقات ورزشی در قالب تیم‌های دانشجویی را نیز برگزار می‌کند. تیم‌های دانشجویی این دانشگاه در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند و کلاس‌های متعدد آموزشی برگزار می کنند.

 

دانشگاه توئنته هلند

 

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه توئنته هلند (University of Twente):

متقاضیان تحصیل در دانشگاه توئنته هلند بر اساس ملیت خود و اینکه جزو کشورهای اتحادیه اروپا هستند و یا خیر نسبت به پرداخت شهریه تحصیل در دانشگاه متمایز می باشند. برای مثال متقاضیان تحصیل در دانشگاه که از حوزه اروپا هستند برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی حدوداً مبلغ 2320 یورو در سال برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت می‌نمایند.

همین شهریه برای متقاضیان بین المللی برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً ۱۶۷۵۰ یورو سالیانه است. شهریه دانشجویان متقاضی مقطع کارشناسی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ مبلغی در حدود 2320 یورو در سال پرداخت میکنند ولی این شهریه برای دانشجویان متقاضی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ مبلغی در حدود ۱۲۷۵۰ یورو در سال است.

دانشجویان علاوه بر مبلغ شهریه که در ابتدای هر سال باید بپردازند سایر هزینه‌های جانبی مانند بیمه، هزینه خوابگاه، خرید کتاب، هزینه‌های زندگی و غیره را نیز باید در نظر داشته باشند.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

شانزده − 2 =

  مشاوره رایگان  36472709-071