به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه فدرال کازان (KFU-Kazan Federal University)

دانشگاه فدرال کازان (KFU-Kazan Federal University):

دانشگاه علوم پزشکی کازان روسیه در حدود سال ۱۸۰۴میلادی توسط امپراطور الکساندر اول در شهر کازان تاسیس گردید. این دانشگاه با دوقرن سابقه کار علمی در رشته های پزشکی وتربیت پزشکان از جمله بزرگترین و معتبر ترین دانشگاه های پزشکی کشور روسیه  است. سیستم آموزشی این دانشگاه دانشجو محور می باشد و دانشجویان روزانه باید کارهای خاصی را انجام بدهند. دانشجویان این دانشگاه به صورت دائم تحت ارزیابی های علمی قرار میگیرند. ورود و تحصیل در این دانشگاه آسان نیست. ایالت کازان از نظر زیبایی و هزینه های زندگی بسیار مناسب می باشد و مکان بسیار مناسبی برای تحصیل و زندگی دانشجویان می باشد.

جالب است بدانید که شهر کازان، شهری چند ملیتی است. دانشگاه علوم پزشکی کازان دارای امکانات بسیار از جمله کتابخانه های متعدد برای بهره مندی دانشجویان می باشد. همچنین دانشگاه علوم پزشکی کازان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد.

 

دانشگاه علوم پزشکی کازان

 

دانشگاه علوم پزشکی کازان در مرکز کازان واقع شده است. پردیس اصلی این دانشگاه در خیابان Butlerov واقع شده است. سایر ساختمان های این دانشگاه در سراسر کازان قرار دارند. پردیس اصلی این دانشگاه از بخش های متفاوتی دارند کتابخانه اصلی، موزه، گروه های زبان های خارجی، تاریخ، فلسفه، علوم سیاسی و جامعه شناسی، زیست شناسی پزشکی و ژنتیک، بهداشت عمومی و سازمان بهداشت و درمان، نظریه اقتصادی و کار اجتماعی، شیمی عمومی و ارگانیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی آسیب شناسی بخش های گوناگون این پردیس این دانشگاه هستند.

خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی کازان نوساز هستند، و در حقیقت در سال ۲۰۱۳ دولت این کشور شهرکی مدرن با امکانات بسیار را جهت بازی های المپیک زمستانی روسیه ساخت و با پایان این دوره، این شهرک را در اختیار دانشگاه فدرال کازان قرار دادند. از  امکانات این شهرک می توان به مراکز خرید، رستوران و سالن های ورزشی متعدد اشاره نمود. دانشجویان از ۸۰ کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه به دلیل داشتن اعتبار بالا و همچنین هزینه های پایین بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد. خوابگاه های این دانشگاه به صورتی است که برای همه دانشجویان بین المللی یک محل اقامت در این دانشگاه را تضمین مینماید. هزینه های زندگی در خوابگاه تقریبا بین 800 روبل تا 1500 روبل در ماه متفاوت است.

 

دانشگاه فدرال کازان

 

توجه داشته باشید که شما برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیاز به پادفک ندارید. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه کازان را دارند و به زبان روسی آشنا نیستند قبل از ورود لازم است در دوره های مقدماتی  به مدت یک سال و یا یک سال و نیم که اصطلاحا پادفک نامیده میشوند، شرکت نمایند. بسیاری از این رشته ها به زبان روسی برگزار می گردند و شما باید شناخت کافی از این زبان داشته باشید. گواهی زبان لازم نیست، ولی برای ثبت نام در این دانشگاه شما نیاز به تایید معلم زبان روسی خواهید داشت پس باید دوره زبان روسی یا همان پادفک را بگذرانید و ارائه مدرک این دوره  برای کورس روسی الزامی است. بعد از پایان دوره پادفک روسی، برای تحصیل در دانشگاه فدرال کازان، باید در امتحانات ورودی شرکت نمایید. شرکت در این امتحانات برای تمامی متقاضیان اجباری است.

کل فرآیند اخذ پذیرش در دانشگاه بین 40 تا 60 روز زمان می برد. فرایند ویزای روسیه به طور معمول بدون مصاحبه و در مدت 3 الی7 روز کاری صادر می گردد. دانشگاه فدرال کازان، برای دانشجویان واجد شرایط امکان انتقالی از دانشگاه های دیگر را نیز فراهم آورده است. این امکان در دانشگاه فدرال کازان مبنی بر سوابق تحصیل دانشگاهی می‌باشد. همچنین برنامه‌های تبادل دانشجو بین دانشگاه فدرال کازان و دانشگاه‌های دیگر نیز امکان پذیر است.

 

دانشگاه علوم پزشکی کازان

 

آزمون ورودی و دوره پادفک (KFU-Kazan Federal University):

شما برای تحصیل در دانشگاه فدرال کازان حتما باید یکسال در دوره پادفک که شامل دروس زیست وشیمی و زبان روسی است شرکت نمایند و سپس در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. در نتیجه بعد از دوره پادفک یک آزمون پری مدیکال گرفته می شود. علاقه مندان برای تحصیل در این دانشگاه لازم است تا در آزمون ورودی دانشگاه موفق شوند. این آزمون تحت عنوان آزمون دوره پادفک یا دوره پری مدیکال pre-medical  (پیش پزشکی) شناخته می شود و متقاضیان تحصیل در رشته های مهندسی باید پادفک engineering را بگذرانند، و در دوره ای ۶ الی ۹ ماهه شرکت نمایند. زبان تدریس در این دوره روسی است. در کلاس های دوره پادفک دانشجویان با مفاهیم تخصصی زیست، شیمی و فیزیک به زبان روسی آشنا می شوند. بعد از آن شما این امکان را خواهید داشت تا در دانشگاه فدرال کازان روسیه مشغول به تحصیل گردید. علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه می توانند در سپتامبر برای حضور در کلاس های پادفک اقدام  نمایند. مباحث آزمون ورودی این دانشگاه برای ورود به رشته هایی که به زبان روسی آموزش داده می شوند زبان روسی و زیست است و برای ورود به رشته های انگلیسی زبان مباحث انگلیسی، زیست وشیمی است.

البته گفتنی است که دانشگاه کازان به دلیل ظرفیت محدود دانشجویانی که با معدل بالای 16 متقاضی ورود به اسن دانشگاه هستند را در اولوییت قرار می دهند. (این بدین معنا نیست که داشجویان با که معدل زیر 16، شانسی برای پذیرش در این دانشگاه نخواهند داشت.)

 

دانشگاه فدرال کازان

 

شرایط پذیرش در دانشگاه فدرال کازان (KFU-Kazan Federal University):

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی‌ همراه با ریز نمرات و ترجمه رسمی که توسط اداره کل آموزش و پرورش تاییدشده باشند. (مدارک باید به طور رسمی ‌به زبان روسی ترجمه شوند و دارای مهر‌ قوه قضاییه و وزارت امور خارجه باشند.)
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو سال اعتبار و همراه با ترجمه رسمی پاسپورت که توسط ‌اداره کل آموزش و پرورش رسما تاییید شده باشند. (مدارک باید به طور رسمی ‌به زبان روسی ترجمه شوند و دارای مهر‌ قوه قضاییه و وزارت امور خارجه باشند.)
  • دو عکس از پاسپورت در اندازه های 35 میلیمتر × 45 میلیمتر با پس زمینه سفید
  • گواهی سلامت همراه با نتیجه تست HIV
  • متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های روسیه نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند و در خود دانشگاه باید در دوره های یادگیری زبان روسی (پادفک) شرکت نمایند و بعد از پاس کردن این دوره اجازه ورود به دانشگاه برایشان صادر میشود.

 

دانشگاه فدرال کازان

 

  • شرایط سنی:

دانشگاه فدرال کازان روسیه شرایط سنی ندارد. تمامی دانشجویانی که مدرک دیپلم دارند، می توانند جهت تحصیل در رشته‌های دانشگاه فدرال کازان روسیه اقدام نمایند.

 

  • شرط معدل:

در حالت کلی دانشگاه فدرال کازان برای اخذ پذیرش در دوره پادفک هیچ شرط معدلی ندارد و ورود به دانشگاه وابسطه به پاس کردن دوره پادفک است.

 

  • مدرک زبان:

جهت تحصیل در کشور روسیه بطور کلی نیازی به داشتن مدرک زبان نمی باشد(ایلتس و تافل)، ولی عموما دانشگاه ها یک دوره یک ساله (پاتفک) را برای دانشجویان خارجی برگزار نموده و در آن به  آموزش زبان روسی میپردازند.

برای تایید مدرک نزد وزرات بهداشت ایران دانشجویان لازم است مدرک زبان روسی A2 داشته باشند.

 

دانشگاه فدرال کازان

 

شهریه تحصیل در دانشگاه فدرال کازان (KFU-Kazan Federal University):

شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه فدرال کازان روسیه به شرح زیر می باشد: (هزینه ها به دلار می باشد.)

رشته تحصیلیهزینه
دندانپزشکی به زبان روسی4700
دندانپزشکی به زبان انگلیسی6000
پزشکی به زبان انگلیسی6000
داروسازی به زبان روسی3120
پزشکی به زبان روسی4700
پادفک2100

 

دانشگاه فدرال کازان

 

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

4 × 1 =

  مشاوره رایگان  36472709-071