به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه:

دانشگاه سوربن یکی از دانشگاه های برتر فرانسه است که به علت تجربه بالا در زمینه تحقیقات و فراهم نمودن فرصت‌های ناب برای دانشجویان، در حال تلاش برای کسب اعتبار هر چه بیشتر می باشد. این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزش و تحقیقات از جمله بهترین دانشگاه‌های اروپا و جهان است. از طرفی دیگر دانشگاه سوربن قصد دارد تا علاوه بر رسیدگی به میراث فرانسه به ساختارهای جدید دانش نیز بپردازد. همینطور در حال حاضر در حدود 43000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند و از آنجا که این دانشگاه شهرتی جهانی دارد، دانشجویان زیادی از سراسر دنیا مشتاق تحصیل در این دانشگاه می باشند. گفتنی است که بیش از 3400 استاد پژوهشگر در آزمایشگاه‌های این دانشگاه فعالیت دارند. رتبه‌ دانشگاه سوربن در رنکینگ جهانی QS برابر با رتبه 72 می باشد.

افرادی که دانشگاه سوربن را برای تحصیل انتخاب کنند، باید توجه داشته باشند که داشتن سطح مناسبی از زبان فرانسوی جهت گذراندن واحدهای دانشگاهی در دانشکده های هنر، علوم انسانی، دانشکده علوم و مهندسی مورد نیاز می باشد. سطح مورد نیاز برای ورود به این دانشگاه‌ حداقل B2 است. البته دانشجویان برای اطلاعات دقیق‌ درباره سطح مورد نیاز زبان فرانسه و شرایط ورود به سایت دانشکده مربوطه مراجعه کنند ولی باید بدانند که سطح زبان مورد نیاز برای رشته های مرتبط با پزشکی در تمامی مقاطع C1 خواهد بود. همچنین دانشجویان بین‌المللی برای یادگیری بهتر زبان فرانسه می توانند در کلاس‌های زبان فرانسه این دانشگاه شرکت کنند. این دوره‌ها برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه رایگان است.

 

دانشگاه سوربن

 

دانشکده های دانشگاه سوربن فرانسه:

دانشگاه سوربن دارای ۳ دانشکده است که به شرح زیر می باشند:

– دانشکده هنر و علوم انسانی

این دانشکده بزرگ‌‍ ترین و کامل ‌ترین دانشکده فرانسه در زمینه هنر، ادبیات، زبان، علوم اجتماعی و انسانی می باشد. اعتبار آموزشی این دانشکده به علت کیفیت بالا در زمینه تحقیقات و شیوه تدریس است. زمینه های تحصیلی این دانشکده عبارتند از: ادبیات کلاسیک و مدرن، ادبیات خارجی و تمدن، زبان، زبان‌شناسی، فلسفه، تاریخ، جغرافی، جامعه‌شناسی،  تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش و تربیت مدرس

– دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی دانشگاه سوربن از جمله برترین دانشکده‌های پزشکی در اروپا می باشد.

– دانشکده علوم و مهندسی

این دانشکده تمامی رشته های مربوط به علوم و مهندسی را ارائه میدهد. نقش تحقیقات در این دانشکده بسیار مهم می باشد و تحقیقات انجام شده در آن به بهبود کیفیت آموزشی کمک می‌نماید. دانشکده علوم و مهندسی دانشگاه سوربن دارای 18000 دانشجو و تعداد زیادی رشته است که به دپارتمان‌های آموزشی و تحقیقاتی زیر تقسیم می‌ گردند:

  • زیست‌شناسی
  • شیمی
  • مهندسی
  • ریاضیات
  • فیزیک
  • علوم زمین
  • محیط ‌زیست و تنوع زیستی

مرکز مهندسی پلی‌تک سوربن (Polytech Sorbonne engineering school)، مؤسسه اخترفیزیک پاریس (Paris Astrophysics Institute) همچنین مؤسسه Henri Poincaré نیز در این دانشکده قرار دارند.

 

کتابخانه دانشگاه سوربن فرانسه

 

شرایط اسکان دانشجویی:

یافتن محل اقامت در پاریس کار آسانی نخواهد بود. این موضوع مدتی زمان خواهد برد. در نتیجه پیشنهاد ما برای دانشجویان این است که از قبل برای محل اقامت خود تصمیم گیری نمایند. متاسفانه در دانشگاه سوربن ظرفیت اقامتی کافی برای تمامی دانشجویان وجود ندارد. برای بررسی شرایط خوابگاه دانشگاه سوربن فرانسه، باید گفت گزینه های اقامتی زیر برای دانشجویان خارجی در دسترس می باشد:

PARIS CROUS

هر سال این دانشگاه تعدادی از اقامتگاه های Paris Crous را برای دانشجویان در نظر میگیرد که هزینه اجاره این خوابگاه ها معمولاً در حدود 250 الی 550 یورو در ماه می باشد.

STUDAPART

پلتفرم آنلاین Stud apart به دانشجویان این امکان را خواهد داد تا تبلیغات انواع محل های اقامت از جمله محل اقامت خصوصی، پیشنهادات املاک و… را مشاهده کنند.

دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشجویی خصوصی و یا آپارتمان های اختصاصی اقامت داشته باشند. هزینه زندگی یا اجاره مسکن در شهر پاریس نسبتا گران است. طبق بررسی ها دانشجویان باید در ماه مبلغی حدود 200 الی 700 یورو برای اجاره آپارتمان خودپیش بینی نمایند. این مبلغ با توجه به نوع اقامتگاه و امکانات آن متغیر خواهد بود.

 

دانشگاه سوربن پاریس

 

امکانات دانشگاه سوربن فرانسه:

دانشگاه سوربن یک دانشگاه تحقیقاتی در عرصه جهانی می باشد که تعداد زیادی محقق و پژوهشگر دارد. این دانشگاه دارای بیشتر از 3400 پروفسور و پژوهشگر است که در آزمایشگاه‌های این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی وابسته به آن اشتغال دارند. دانشگاه سوربن دارای انستیتوهای بین رشته ای منحصر بفرد است. البته این دانشگاه مرکز تحقیقات دریایی بیولوژیکی اروپا بشمار می‌رود.

دانشکده علوم و مهندسی این دانشگاه دارای 66 آزمایشگاه تحقیقاتی می باشد که محل استقرار اکثر آنها در سایت دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس است. همچنین سه ایستگاه تحقیقاتی دریایی این دانشگاه در ویلفرانچ سورمر، بانیولز سورمر و روسکوف واقع شده اند. از سوی دیگر مراکز علمی مثل دانشگاه دکارت پاریس و دانشگاه دیدروت پاریس جزو مراکز تحقیقاتی همکار با دانشگاه سوربن می باشند.

خدمات فرهنگی و مراکز هنری دانشگاه سوربن فرانسه پذیرای دانشجویان است و انواع همایش ها، نمایشگاه ها، فستیوال های هنری و کارگاه های آموزشی با همکاری دانشجویان در این دانشگاه برگزار می‌شود. بخش دیگری از فعالیت ها و خدمات این دانشگاه مربوط به فعالیتهای ورزشی می باشد.

دانشگاه سوربن برگزار کننده انواع کلاسها و دوره های آموزشی همچنین رویدادها و دوره های کارآموزی است و امکان حضور در این کلاسها و بهره مندی از آنها برای دانشجویان فراهم است. در نتیجه دانشگاه سوربن به هنرمندان، موسیقی دانان، ورزشکاران و بازیگران این امکان را میدهد که در حین تحصیل در این دانشگاه فعالیت‌ مورد علاقه خود را ادامه دهند.

از جمله دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به رستوران ها، کافی شاپ ها و کافه تریا های مختلف اشاره کرد که در محوطه دانشگاه و خوابگاه ها قرار دارند. جالب است که بدانید ورود به این مکان ها برای عموم آزاد است. همچنین وجود مراکز بهداشتی درمانی پیشرفته در این دانشگاه از دیگر مزایای آن به حساب می آید.

 

محوطه دانشگاه سوربن

 

هزینه های تحصیل در دانشگاه سوربن:

دانشگاه سوربن فرانسه از جمله دانشگاه های ارزان بشمار می‌ آید. برای مثال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در حدود ۲۲۰ یورو، در مقطع کارشناسی ارشد حدودا ۲۴۳ یورو و مقطع دکترا نیز حدودا ۳۸۰ یورو در هر ترم خواهد بود البته مبالغ گفته شده جهت تحصیل در این مقاطع به زبان فرانسوی می باشد.

از آنجایی که دانشگاه سوربن دارای مجتمع های خوابگاهی برای دانشجویان بین المللی نیست دانشجویان می‌توانند در خوابگاه های دانشجویی خصوصی و یا آپارتمان های اجاره‌ای اقامت کنند. البته هزینه مسکن و هزینه زندگی در پاریس گران می باشد. هزینه مسکن در سایر شهرهای فرانسه پایین‌ تر است.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

12 − 2 =

  مشاوره رایگان  36472709-071