به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز در سال 2023 (University Semmelweis)

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز در سال 2023 (University Semmelweis):

دانشگاه Semmelweis مجارستان تاکید زیادی بر انتخاب دانشجویان برجسته برای ثبت نام و آموزش دارد. در نتیجه، بر انجام آزمون های ورودی متشکل از آزمون های کتبی و مصاحبه های شخصی اصرار دارند تا دانش، مهارت ها، انگیزه و شخصیت متقاضیان را به طور قابل اعتماد ارزیابی نمایند.

امتحانات ورودی این دانشگاه به طور منظم، یک یا دو بار در هفته از اوایل اسفند ماه تا پایان خرداد برگزار می شوند. تاریخ و زمان دقیق به متقاضیانی که درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کرده اند در سامانه درخواست آنلاین (سمافور SEMAPHOR) ارائه خواهد شد. جزئیات نهایی و دستورالعمل های مربوط به آزمون برای متقاضیانی که برای آزمون ثبت نام کرده اند ارسال می گردد.

 

امتحانات کتبی

بخش کتبی آزمون ورودی دانشگاه سملویز با استفاده از اپلیکیشن های مورد تایید دانشگاه و به صورت آنلاین به شرح زیر انجام می شود. متقاضیان این امکان را دارند تا با استفاده از رایانه شخصی خود در خانه در آزمون های آنلاین شرکت نمایند. قسمت کتبی آزمون این دانشگاه چند گزینه‌ای و در سرفصل های زیست‌شناسی پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست‌پزشکی در تاریخ‌های اعلام ‌شده به ‌صورت آنلاین و با استفاده از بستر آموزشی دانشگاه (Moodle) برگزار می‌شود.

هر آزمون شامل 20 سوال است که باید به ترتیب پاسخ داده شوند.  پاسخ های صحیح هر کدام یک امتیاز دارند. این آزمون دارای نمره منفی نیز می باشد. گزینه های علامت گذاری شده را می توان تا وارد کردن پاسخ و رفتن به سوال بعد تغییر داد. سوالات یکی پس از دیگری مطرح می شوند. آنها را می توان بدون پاسخ رها کرد، اما نمی توان به سؤالات قبلی، چه پاسخ داده شده باشد یا بی پاسخ رها شده باشد، بازگشت.

در طول آزمون و در قسمت شیمی پزشکی می توان از ماشین حساب استفاده نمود. هر آزمون (بیولوژی پزشکی، شیمی پزشکی، انگلیسی عمومی و انگلیسی زیست پزشکی) باید در 20 دقیقه تکمیل گردد. اگر آزمونی در کمتر از 20 دقیقه تمام شود، زمان باقی مانده به زمان آزمون دیگر اضافه نمی شود. پاسخ ها را هم می توان پس از پاسخ به تمامی سوالات ارسال کرد و هم پس از سپری شدن 20 دقیقه وقت آزمون که به صورت خودکار ارسال می شوند. از متقاضیان درخواست می گردد در اتاق تنها بمانند و در طول امتحان کتبی خود با دوربین وب و میکروفون روشن به کنفرانس ویدیویی زوم متصل باشند.

 

مصاحبه

مصاحبه شخصی، بر نگرش حرفه ای، تمایل و انگیزه متقاضی نسبت به علوم پزشکی و همچنین مهارت های ارتباطی وی به زبان انگلیسی متمرکز می باشد و همچنین شامل یک معاینه شفاهی برای سنجش دانش متقاضی در رشته های فوق است.

مصاحبه از جمله آزمون شفاهی در تاریخ های اعلام شده بعد از آزمون کتبی انجام می شود. به طور معم.ل این مصاحبه به صورت حضوری برگزار می شود، اما ممکن است بسته به وضعیت همه گیری، مصاحبه های آنلاین در پلت فرم Zoom نیز انجام شوند. غیر حضوری یا آنلاین بودن هر مصاحبه به موقع به متقاضیان اطلاع داده می شود تا آمادگی لازم را داشته باشند.

 

 

موضوعات اختصاصی اصلی برای امتحانات ورودی

برای پزشکی عمومی، دندانپزشکی و علوم دارویی

موارد امتحانی اصلی تحت پوشش آزمون به شرح زیر می باشد:

  • تکامل: جنبه های شیمیایی و بیولوژیکی
  • پیشینه شیمیایی در زیست شناسی: ساختار اتم ها. ترکیبات و مولکول های یونی؛ پیوندهای شیمیایی؛ انواع و انرژی واکنش های شیمیایی؛ هیدروکربن ها؛ واکنش های اسید و باز؛ اجزای غیر آلی موجودات زنده؛ ترکیبات آلی حاوی اکسیژن یا گوگرد؛ کربوهیدرات ها؛ ترکیبات آلی حاوی نیتروژن؛ اسیدهای آمینه و پروتئین ها؛ لیپیدها؛ ویتامین ها؛ اسیدهای نوکلئیک.
  • سلول و سازماندهی آن (مورفولوژی و عملکرد): پروکاریوت ها (باکتری ها) و یوکاریوت ها (تمرکز روی مژک ها و تاژک ها، دیواره سلولی، غشای سلولی، شبکه آندوپلاسمی، گلژی، لیزوزوم، میتوکندری، ریبوزوم، سانتریول، هسته، هسته).
  • از سلول ها گرفته تا بافت هایی با ساختار و عملکرد متفاوت
  • تقسیم سلولی: میتوز و میوز
  • مسیرهای آنابولیک و کاتابولیک در رابطه با اسیدهای نوکلئیک، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها (شامل انرژی های زیستی)
  • فیزیولوژی موجودات زنده: تنفس، بلع و هضم، دفع، گردش خون، تنظیم غدد درون ریز و عصبی، زیست شناسی ایمنی، حرکت.
  • تولید مثل و رشد حیوانات
  • ویروس ها
  • ژنتیک: وراثت مندلی، ژنتیک انسانی.

لطفاً توجه داشته باشید که تست های امتحانی به گونه ای سازماندهی شده اند که فقط با استفاده از مرورگرهای ایمن می توان از آنها استفاده نمود. باید روی رایانه شما اپلیکیشنMoodle  نصب شود که فقط با حداکثر یک نمایشگر (مانیتور داخلی یا خارجی) قابل اجرا است. داوطلبان لازم است قبل از شرکت در آزمون کتبی آزمون ورودی، تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب را آماده نمایند.

 

 

ارزیابی

عملکرد متقاضیان در آزمون ورودی این دانشگاه توسط کمیته پذیرش ارزیابی می گردد. تصمیمات هیئت مدیره در مورد پذیرش بر اساس مهارت ها، دانش و نگرش خواهد بود که بر اساس عملکرد در آزمون ورودی و سوابق علمی قبلی متقاضیان نشان داده شده توسط اسناد ضمیمه درخواست آنها ارزیابی می شود. اهداف استراتژیک دانشگاه، از جمله مواردی که در رابطه با تنوع جغرافیایی و فرهنگی و تعادل جنسیتی است نیز در نظر می شود.

 

 

ثبت نام آزمون

متقاضیان باید پس از ارسال درخواست معتبر و پرداخت هزینه پذیرش برای امتحانات ورودی در SEMAPHOR ثبت نام کنند. در نظر داشته باشید فقط تا پایان مهلت ثبت نام در آزمون می توانید انصراف دهید. حضور نداشتن متقاضی ثبت نام شده در امتحان ورودی به منزله انصراف از ثبت نام نیست بلکه به منزله شرکت در آزمونی است که بدون نتیجه ارزشمند انجام شده است.

 

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

4 × 3 =

  مشاوره رایگان  36472709-071