به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به چین

مهاجرت-به-چین

چین

چین، یکی از مهم ترین و اصلی ترین و پر جمعیت ترین کشور های جهان با جمعیتی بالغ بر 1.5 میلیارد نفر است. مساحت این کشور بیش از 9590000 کیلومتر مربع است و رتبه چهارم پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده. نام رسمی این کشور، جمهوری خلق چین و پایتخت آن پکن است. این کشور یکی از قدرت مند ترین کشور ها در زمینه اقتصاد و تجارت در دنیا می باشد. چین، توسط کمونیست حزب چین که در قالب تک حزبی است اداره می گردد. بزرگ ترین شهر این کشور شانگهای است و 23 استان را در خود جای داده است. زبان رسمی این کشور چینی و ارز رسمی آن یوآن می باشد. درصد امید به زندگی در چین 89 درصد است. کشور چین جاذبه های توریستی زیادی را در خود جای داده و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. چین در شرق آسیا واقع شده و با 14 کشور قزاقستان، مغولستان، تاجیکستان، هند، نپال، لائوس، برمه و غیره هم مرز است و همچنین با دریای خلیج کره، دریای شرقی چین، دریای زرد و غیره ارتباط دارد. این کشور دارای هزاران جزیره است. وسعت زیاد این کشور باعث شده است که هر نقطه آن آب و هوای مختص خود را داشته باشد. گفتنی است که شهر های توریستی چین آب و هوای گرمی دارند و بهتر است در فصول سرد سال به آنها سفر کرد.

چین کشوری مناسب برای مهاجرت و اقامت است. همچنین این کشور از نظر آموزشی کشور محبوبی در دنیا است، چرا که  دارای بورسیه های متنوع و زیادی برای دانشجویان است و از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار می باشد. وجود دانشگاه های پزشکی معتبر در این کشور نظر بسیاری از دانشجویان را به خود جلب می کند.

چین کشوری با بیش از 1.5 میلیارد جمعیت از سطح علمی مناسبی بر خوردار می باشد. این  کشور بیشتر از 300 دانشگاه دارد که اکثر آنها در سراسر دنیا معتبرند. هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه و مناسب از جمله مزایای چین برای مهاجرت به این کشور است. همچنین مدرک دریافتی دانشجویان از بعضی از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران نیز می باشد. مهاجرت به این کشور، راه های گوناگونی دارد که متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی شان می توانند ویزا مورد نظرشان را دریافت نمایند. گفتنی است که روش های مهاجرت به چین و دریافت اقامت این کشور قوانین و مقررات خاص خود را نیز دارد و این قوانین و مقررات پیچیدگی خود را دارند. به همین علت وجود وکیل مهاجرتی خبره در پروسه مهاجرت به چین بسیار مهم می باشد. موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا برای راهنمایی هر چه بهتر شما عزیزان در راه رسیدن به اهدافتان درخدمتتان می باشد. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی نیک افرا با هدف آشنایی بهتر شما عزیزان از راه های مهاجرت قانونی وکم خطر به کشور چین گردآوری شده است.

 

 

راه های مهاجرت به چین:

– مهاجرت به چین از طریق تحصیل

– مهاجرت به چین از طریق کار

– مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به چین از طریق ازدواج

– مهاجرت به چین از طریق تولد

 

 

 

 

مهاجرت به چین از طریق تحصیل:

چین به سرعت در حال تبدیل به مقصدی عالی برای دانشجویان بین‌المللی می باشد، از این رو دانشگاه‌‌‌‌‌ها تلاش می‌کنند تا گزینه‌‌‌‌‌‌ها و امکانات بیشتر و مناسب تری را در اختیار دانشجویان قرار دهند. در سال 2017، حدود 490000 دانشجوی بین‌المللی در چین در حال تحصیل بودند که این نرخ در دومین سال متوالی، بیشتر از 10 درصد رشد داشته و هرساله تعداد دانشجویان کارشناسی بیش از 15.04 درصد افزایش می‌یابد. اکثر دانشگاه های  چین رتبه مناسبی را در رتبه بندی جهانی دارند و همین امر موجب افزایش درخواست متقاضیان تحصیل در چین شده است. علاوه بر این، تحصیل در کشور چین، هزینه های مقرون به صرفه و پایینی دارد و یکی از کشور های محبوب و پر طرفدار برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نیز می باشد؛ چرا که چندین دانشگاه این کشور مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) می باشند. همچنین زبان تدریس در دانشگاه های معتبر این کشور انگلیسی است حتی بدون اینکه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی باشد شما ‌می‌توانید در اکثر دانشگاه‌‌‌‌‌های شانگهای به زبان انگلیسی تحصیل کنید ولی باید سعی کنید در حد آیلتس 5.5 به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. هزینه های تحصیل در چین می تواند با توجه به رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت باشند ولی اگر بخواهیم میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه های چین را در نظر بگیریم باید بگوییم که این هزینه ها در حدود 2 الی 4 هزار دلار در سال می باشد.

دانشجویان می‌توانند علاوه بر دانشگاه‌‌‌‌‌ های خصوصی در چین، در دانشگاه‌‌‌‌‌های آمریکایی و بریتانیایی که در شهرهای چین شعبه دارند، تحصیل نمایند که شامل پردیس چینی دانشگاه ناتینگهام، لستر و لنکستر می باشد. معمولا هزینه پذیرش دانشگاه‌‌‌‌‌ های چین حدودا 1128 یوان است. در بین دوره‌‌‌‌‌ هایی که مؤسسه‌ های چین ارائه می‌ کنند، دورۀ کارشناسی پزشکی و جراحی، هزینه بالایی دارند.

 

تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در چین:

سیستم آموزش و پرورش مدرن در چین از سه بخش دارد: تحصیلات پیش دبستانی، تحصیلات پایه ای و تحصیلات برتر.

دولت چین از سال 1986 قانونی مبنی بر نه سال تحصیل اجباری رایگان که شامل 6 سال تحصیلات پایه ای و 3 سال تحصیلات ثانویه می شود پایه گذاری کرده است که ملزوماتی برای همگام شدن با آموزش و پرورش جهانی بوده است در این قانون به دانش آموزان سن مدرسه حق نه سال تحصیل داده شده است. در شهرهای چین اگر والدین فرزندانشان را از تحصیل محروم نمایند مجرم شناخته می شوند. تحصیل در مدارس چین از سن 6 الی 15 سالگی انجام می گیرد. تمامی دانش آموزان خارجی که قصد تحصیل در مدارس این کشور را داشته باشند باید به زبان این کشور تسلط پیدا نمایند. البته در مقاطع پایین تر مانند دبستان این زبان در کنار دروس دیگر به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد.

 

 

 

 

کارشناسی در چین:

تحصیل در مقطع کارشناسی در چین حدوداً ۴ سال طول می کشد. چین دارای دانشگاه های متعدد و معتبر جهانی است. تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی عمدتاً به زبان انگلیسی می باشد. برای اقدام در مقطع کارشناسی کشور چین شما نیاز به ارائه دادن مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل خواهید بود. در کنار مدرک زبان به  دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی مرتبط با رشته تان نیز نیاز دارید. معدل شما برای اقدام نباید زیر۱۴ باشد. برای اقدام افرادی که سنشان زیر ۲۵ سال باشد نیز شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت. هزینه های تحصیل در کشور چین مناسب میباشد و کشور چین در لیست ارزانترین کشورها برای تحصیل قرار دارد.

هزینه تحصیل در کشور چین در مقطع کارشناسی در حدود ۳۰۰۰  دلار سالیانه است. البته این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد. با توجه به گزارشات ارائه شده در سال ۲۰۱۲ میلادی چین پنجمین کشور مورد علاقه دانشجویان آمریکایی است. چین کشوری جذاب با چشم‌اندازی عظیم از تاریخ گذشته، مناظر زیبا، غذاهای خوب، جاذبه‌‌‌‌‌های شهری و فرهنگی محصورکننده است. این کشور همراه با افزایش تعداد دانشگاه‌‌‌‌‌هایش، با ‌سرعت زیادی در حال تبدیل ‌شدن به کشوری آینده ‌نگر برای دانشجویان ‌‌‌‌‌بین‌المللی است که نه فقط از کشورهای همسایه بلکه می کوشد از کشورهای غربی هم دانشجو جذب نماید.

 

 

 

 

کارشناسی ارشد چین:

اگر متقاضی تحصیل کارشناسی ارشد در چین هستید ، باید مدرک کارشناسی مرتبط با رشته درخواستی تان را داشته باشید و معدل شما نباید زیر ۱۴ باشد . بهتر است که برای تحصیل از اساتید مقطع کارشناسی خود توصیه نامه گرفته باشید. تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد به دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر می باشد. طول این مقطع در کشور چین 2 الی 3 سال می باشد. شانس افرادی که تا قبل از سن ۳۵ سالگی برای این امر اقدام نمایند بیشتر است. هزینه تحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 3000 الی 5000 دلار در سال می باشد. این مبلغ با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت خواهد بود. چشم‌انداز متفاوت به همراه اقتصاد قوی و سرمایه‌گذاری عظیم دولت در آموزش عالی، تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد در چین را به مقصدی مناسب برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده. برمبنای اهداف تان در زمینه کاری، گزینه‌‌‌‌‌های تحصیلی شما بی‌شماری است.

 

 

 

 

دکتری در چین:

تحصیل در مقطع دکتری در چین به زبان انگلیسی ارائه می شود. در برخی از دانشگاه ها دروس هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شوند. تحصیل دکتری در چین شامل دو دوره است. در دوره اول فرد واحد های مربوط به رشته انتخابیش را میگذراند و در دوره دوم پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما به انجام میدهد. طول مدت تحصیل در چین در مقطع دکترا عموماً 3 الی 4 سال و شهریه دانشگاه ها حدوداً ۵۰۰۰ دلار در سال است. در حالت کلی تحصیل در کشور چین برای رشته های خاص و همچنین تحصیل دکتری همراه با بورسیه بسیار پرطرفدار می باشد. چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان، همیشه در حال گسترش سیستم آموزش عالی خود است. این فرصتی عالی برای دانشجویان ‌بین‌المللی در مقطع دکتری است. کشور چین عضو اصلی گروه BRICS می باشد. این گروه متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که اقتصاد آن‌ها به سرعت روبه‌پیشرفت است. دانشگاه‌‌‌‌‌های تحقیقاتی برجستۀ این گروه هم در کشور چین واقع شده اند. این مسئله علاوه بر پروژه‌های آموزشی ‌‌‌‌‌بین‌المللی چشم‌اندازی روشن برای همکاری‌‌‌‌‌‌های علمی و تخصصی ارائه می کند.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

پزشکی و دندانپزشکی در چین:

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین نیز همواره یکی از مقاصد اصلی تحصیلی برای بسیار از دانشجویان است. به دلیل هزینه های تحصیلی بسیار مناسب این کشور به نسبت دیگر کشور های دنیا بسیاری از افراد مایل هستند که به تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در چین بپردازند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین معمولاً در حدود ۵ الی ۶ سال به طول می انجامد ودانشجویان برای ورود به این رشته و زیرشاخه های آن نیاز به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و همچنین مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶ نیز دارند. برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین لازم است که حتما به زبان رسمی این کشور تسلط پیدا کنید زیرا در پایان دوره های آموزشی دانشگاه دانشجو باید یک دوره کارآموزی را در بیمارستان ها یا درمانگاه های چین بگذراند به همین علت برای برقراری بهتر ارتباط با بیماران و همراهان آنان دانستن این زبان بسیار اهمیت دارد. هر ساله دانشجویان زیادی جهت تحصیل پزشکی در چین به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی و جراحی یا MBBS که به زبان انگلیسی تدریس می گردد، بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. به طور کلی 52 دانشگاه پزشکی در چین برای دانشجویان بین المللی مورد تایید هستند. شرایط تحصیل پزشکی در کشور چین عبارت اند از سوابق معتبر تحصیلی، اخذ حداقل 60 درصد از نمراه در دروس شیمی،  فیزیک و بایولوژی از دانشگاه مربوطه و داشتن مدرک زبان انگلیسی یا چینی. لازم  است که بگوییم، تحصیل پزشکی در چین مزیت های زیادی دارد که عبارت اند از:

– امکان تحصیل به زبان انگلیسی

– امکانات مدرن و سیستم آموزش عالی در دانشگاه

– امکان تحصیل در دانشگاه های رتبه دار در سطح جهانی

– پایین بودن هزینه های تحصیل

رشته های پزشکی و دندانپزشکی در تمام کشور های دنیا از محبوبیت بالایی برخوردارند. تحصیل دندانپزشکی در چین، نسبت به سایر کشور ها هزینه های پایین و مقرون به صرفه تری دارد. زیر ساخت های قوی آموزشی و وجود محیط فعال دانشگاه های دندانپزشکی، موجب افزایش روز افزون افراد متقاضی تحصیل دندانپزشکی در این کشور شده است. متقاضیان بعد از فارغ التحصیل از دانشگاه های چین باید در آزمونی سراسری شرکت نمایند. علاوه بر همه ی این موارد متقاضیان می توانند در شاخه های تخصصی دندانپزشکی مانند جراحی دهان، ارتودنسی، پدودنتیکس، علوم زیست مواد، پریودنتیکس، پروتز های دندان و غیره نیز شرکت کنند.

 

دانشگاه های برتر چین:

کسانی که قصد تحصیل در چین را دارند، برای کار یا تحصیل در ایران باید در دانشگاه هایی تحصیل نمایند که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد. این دانشگاه ها عبارت اند از:

– دانشگاه پکن (Beijing Normal University)

– دانشگاه مد چین (China Med University)

– دانشگاه جینان (Jinan University)

– دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)

– دانشگاه ووهان (Wuhan University)

– دانشگاه پزشکی پایتخت (Capital Medical University)

– دانشگاه فودان (Fudan University)

– دانشگاه شانگهای (Shanghai University)

– دانشگاه اوکین (Ocean University of China)

– دانشگاه تونگجی (Tongji University)

– دانشگاه پکینگ (Peking University)

– دانشگاه نانجینگ (Nanjing University)

– دانشگاه شاندونگ (Shandong University)

– دانشگاه ژنگژو (Zhengzhou University)

– دانشگاه سیچون (Sichuan University)

– دانشگاه علوم وتکنولوژی چین (University of Science and Technology of China)

– دانشگاه جیلین (Jilin University)

– دانشگاه هیاژونگ (Huazhong University of Science and Technology)

– غیره

37 دانشگاه در این لیست نام برده شده اند.

 

بورسیه:

کشور چین برای جذب دانشجو از سراسر دنیا، بورسیه های تحصیلی گوناگونی را ارائه در دانشگاه های خود ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی چین، هر یک شرایط مختص به خود را دارند که متقاضیان واجد شرایط می توانند آن را دریافت کنند. بعضی از بورسیه های تحصیلی در چین علاوه بر پرداخت هزینه های تحصیل، کمک هزینه های دیگری نیز به افراد برای افراد دارند. انواع بورسیه های تحصیلی در چین عبارت اند از:

– بورسیه دولت محلی

– بورسیه برنامه دانش پژوهان

– بورسیه شورای بورس تحصیلی

– بورسیه تحصیلی موسسه کنفوسیوس

– بورسیه دولت پکن

– بورسیه دولت چین

– بورسیه استانی هوبئی

– بورسیه دولت جیانگ سو

– بورسیه تحصیلی رئیس دانشگاه ژنگژو

– بورسیه دانشگاه پزشکی دالیان

– بورسیه کارشناسی ارشد و دکترا اپسکو

– بورسیه دانشگاه شیان

– بورسیه های کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه تیانجین

مشاورین نیک افرا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند.

 

 

 

 

مهاجرت به چین از طریق کار:

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان مهاجرت به چین از طریق کار، باید به توجه نمایند، شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری در این کشور است. کشور چین یک ابرقدرت در امر صادرات به سراسر دنیا می باشد از جمله کالاهای صادراتی این کشور انواع کیف و کفش، ماشین آلات، تجهیزات اداری و غیره می باشند. نرخ بیکاری در این کشور حدوداً ۴ درصد است که این عدد نشان دهنده وجود فرصت های شغلی بسیاری برای متقاضیان در این کشور می باشد. به طور کلی، کشور چین محیط امن و مناسبی را برای تجارت خارجی و داخلی بوجود آورده است. کار در کشور چین قوانین مخصوص خود را نیز دارد. برای مثال ساعت کاری کارمندان این کشور نباید بیشتر از ۴۰ ساعت در هفته باشد. البته اضافه کاری برای کارمندان و کارگران مشکلی ایجاد نمیکند. متقاضیان مهاجرت کاری به چین باید از نقطه نظر زبان در سطح مناسبی باشند همچنین لازم است از سابقه کاری مرتبط، تحصیلات و سلامت جسمی و روانی نیز برخوردار باشند.

متقاضیان مرد و زن می توانند در چین از سن ۱۸ الی ۶۰ سالگی کار کنند. درآمد ماهانه در چین بسته به تحصیلات، نوع شغل، سابقه کاری، حوزه کاری و غیره متفاوت است. لازم است بگوییم که، تبعیض جنسیتی در این کشور بسیار زیاد است و همین علت موجب شده که زنان با همان سابقه کاری که یک مرد دارد، ۱۰ درصد درآمد کمتری نسبت به مردان داشته باشند. شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره های تخصصی ما در این امر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان ما در رابطه با مهاجرت کاری به کشور چین گفتگو نمایید.

 

 

 

 

مهاجرت به چین از طریق سرمایه گذاری:

یکی دیگر از روش های مهاجرت به چین و دریافت اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری می باشد. متقاضیان این امکان را دارند تا از روش های گوناگونی در این کشور سرمایه گذاری کنند. چین کشوری بسیار پیشرفته و مدرن است که برای جذب سرمایه شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آورده است. سرمایه گذاری یکی از روش های آسان برای مهاجرت و دریافت اقامت این کشور می باشد. چین یکی کشور با نظام کمونیستی است؛ اما به علت رشد اقتصادی و صنایع قدرتمندی که دارد نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب نموده است. سرمایه گذاری در چین روش های گوناگونی دارد که عبارت اند از:

– خرید ملک

– کارآفرینی

– ثبت شرکت

– خدمات تجاری

و…

به طور کلی، متقاضیان می توانند از طریق روش های ذکر شده در این کشور سرمایه گذاری نمایند و اقامت این کشور را دریافت کنند. البته دولت چین برای سرمایه گذاران خارجی برنامه های دیگری نیز در نظر دارد. این برنامه ها  برای سرمایه گذاراران به شدت وسوسه کننده می باشد و دولت چین متقاضیان را به سرمایه گذاری در این برنامه ها ترقیب می نماید. البته قوانین این کشور به سرمایه گذاران اجازه سرمایه گذاری در بخش های کلیدی و مهم را نمی دهد. برای مشاوره در این خصوص با مشاورین نیک افرا تماس بگیرید.

 

 

 

 

مهاجرت به چین از طریق ازدواج:

ازدواج با شهروندان چینی یکی دیگر از روش های دریافت اقامت چین می باشد. دولت چین به علت سو استفاده هایی که از این قانون شده قوانین سختگیرانه ای را برای افراد متقاضی وضع کرده است. این افراد می تواند با ازدواج با یکی از شهروندان چین در صورت واجد شرایط بودن اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از چند وقت درخواست تابعیت بدهند. دولت چین برای جلوگیری از سو استفاده، قوانین خاصی را در نظر گرفته است که عبارت اند از:

– تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی

– ارائه گواهی عدم سو پیشینه

– گواهی طلاق در صورت ازدواج قبلی

– حداقل سن برای خانم ها 20 سال و برای آقایان 22 سال است؛ در غیر این صورت باید با رضایت نامه والدین اقدام نمایند.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین مادر نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

مهاجرت به چین از طریق تولد:

تولد فرزند در کشور های خارجی می تواند یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت به شمار آید. تولد فرزند در کشور ها از دو قانون خاک و یا خون تابعیت می کند. کشور چین برای کودکان تازه متولد شده پیرو قانون خون است. طبق این قانون کودکان تازه متولد شده در صورتی تابعیت چین را می گیرند که یکی از والدین آنها شهروند چین باشد. در غیر این صورت اخذ تابعیت برای کودک امکان پذیر نمی باشد.

موسسه نیک افرا یکی از موسسه معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت به چین و اخذ اقامت این کشور را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

 

 

 

 

 

پیام بگذارید

20 − چهارده =

  مشاوره رایگان  36472709-071