به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به روسیه

روسیه

روسیه کشوری شگفت انگیز و بسیار پهناور با تاریخی غنی و طولانی است که سنت ها و فرهنگ های متنوعی را در خود جای داده است. کشور روسیه دارای 17005020 کیلومتر مربع مساحت و 144250000 نفر جمعیت است. کشور روسیه، یکی از پهناورترین کشور های جهان است که بخشی از آن در آسیای شمالی و بخش دیگرش در اروپای شرقی واقع شده است. جاذبه های گردشگری روسیه زیاد و بسیار منحصر به فرد هستند.  وجود کلیسا های قدیمی و سقف های گنبدی شکل رنگارنگ در این کشور، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب میکند. از جاذبه های گردشگری روسیه می توان به مسیر های کوهستانی، کوه های آتش فشان، پیست های اسکی مدرن و مجهز، موزه هایی مملو از آثار هنری هنرمندان معروف جهان و… اشاره کرد. این کشور با 83 درصد امید به زندگی سالانه هزاران متقاضی از سراسر جهان برای وارد به دانشگاه های خود دارد. دوره های کوتاه مدت زبان روسی به دانشجویان کمک می کند تا با زندگی در این کشور سازگار شوند. در روسیه، بعضی از دانشجویان که واجد شرایط باشند از طریق بورسیه تحصیلی و تخفیف در شهریه مورد حمایت دولت روسیه قرار میگیرند.

کسانی که قصد مهاجرت به روسیه و زندگی در این کشور را دارند، باید با آداب و رسوم مردم این کشور آشنا باشند تا در برخورد با شهروندان این کشور، رسوم مرسوم را رعایت کنند. برخی از آداب و رسوم رایج در روسیه عبارتند از:

– در روسیه مردم موعتقدند که دست دادن با دستکش رفتار مودبانه ای نیست. به همین دلیل سعی کنید در برخورد با دیگران دستکش خود را درآورده و بعد ازآن دست دهید.

– یکی از فرهنگ های روسیه این است که مردم تصور می کنند که در فضای بسته نباید سوت زد زیرا موجب بدشانسی، ورشکستگی و فقر می شود.

– شما باید هنگام ورود به منزل روس ها کفش های خود را در بیاورید. کف بسیاری از خانه های روسیه با فرش های گران قیمتی مفروش شده است و تمیز کردن این فرش ها کار بسیار سختی است. به همین دلیل باید هنگام ورود به منازل آنها کفش های تان را از پا در بیاورید. البته برخی از مردم روسیه هنگام ورود به منزل خود به شما پیشنهاد می کنند که دمپایی بپوشید.

– از دیگر مواردی که مردم روسیه به آن اعتقاد دارند، این است که نشستن در گوشه میز ناهار خوری کار مناسبی نیست زیرا این امر ممکن است سرنوشت بدی را برای افراد رقم بزند. پس بهتر است هنگام نشستن سر میز این نکته را به خاطر داشته باشید.

این مقاله توسط تیم تحقیقاتی شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا برای پاسخگویی مختصر اما مفید در امر مهاجرت به روسیه گد آوری شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

مهاجرت به روسیه:

امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت و اقامت در روسیه را دارند، اما از روش های مهاجرت و شرایط اقامت این کشور آگاه نیستند. کشور روسیه یکی از کشور های پیشرفته و مدرن در دنیاست که شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسبی برخوردار است. وجود دانشگاه های معتبر و نظام آموزشی با کیفیت در این کشور پهناور باعث شده که افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت نمایند. علاوه بر این رشد اقتصادی و نرخ بیکاری پایین، روسیه را به کشور مناسبی برای مهاجرت تبدیل کرده. شما می توانید برای بررسی و شناخت بهتر راه های مهاجرت به روسیه با مشاورین شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

راه های مهاجرت به روسیه:

1- مهاجرت به روسیه از طرق تحصیلی

2- مهاجرت به روسیه از طریق کار

3- مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

4- مهاجرت به روسیه از طریق تولد

5- مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

 

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل:

تحصیل یکی از روش های مهاجرت به روسیه است چون همانطور که گفته شد روسیه دارای نظام آموزشی بسیار با کیفیت و منظمی است. علاوه بر این، هزینه های تحصیل در روسیه بسیار پایین و مقرون به صرفه اس.  توجه کنید که تحصیل در روسیه، در تمامی مقاطع برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر میباشد. ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی مقاطع تحصیلی در روسیه اطلاعات کاملی در ارتباط با تحصیل در این کشور را در اختیار شما قرار بدهیم.

 

شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه:

دوره کارشناسی در روسیه 4 ساله است. دانشجویان متقاضی برای ورود به دانشگاه های روسیه حتماً می بایست مدرک دیپلم را در اختیار داشته باشند. زبان تحصیل در این دوره با توجه به رشته تحصیلی روسی و انگلیسی خواهد بود. برای کسانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان روسی را در دانشگاه های روسیه دارند شرکت در دوره آماده سازی که اصطلاحاً (پادفک) نامیده میشود اجباری است. در نظر داشته باشید که زبان تحصیل برای برخی از رشته ها در روسیه نظیرعلوم پزشکی و علوم انسانی تنها به زبان روسی می باشد. در دوره کارشناسی تعدادی رشته به زبان انگلیسی ارائه میشود. لازم به ذکر است که دانشجویان کشور روسیه امکان استفاده از بورسیه تحصیلی در هر سه مقطع دانشگاهی از جمله کارشناسی را دارند. این بورسیه میتواند پوشش کامل شهریه، خوابگاه به همراه کمک هزینه زندگی باشد. چند نوع بورسیه به دانشجویان تعلق میگیرد که معمولاً برای گرفتن بورسیه غیر دولتی دانشجویان باید در یک رقابت عملی شرکت کنند. برای دریافت بورسیه باید حدود یک سال قبل پروسه را شروع کنند.

برای ورود و اخذ پذیرش هر دانشگاه آزمون جداگانه ای لازم است (بسیاری از دانشگاه ها در مقطع کارشناسی سنجش دانشجویان را از راه معدل انجام می دهند).

متقاضیان تحصیل در روسیه باید به این نکته توجه کنند که پروسه پذیرش و تحویل مدارک در برخی دانشگاه ها صرفاً به صورت حضوری انجام می شود. در دانشگاه هایی که امکان اپلای آنلاین وجود دارد شانس اخذ پذیرش بسیار افزایش می یابد. امکان تغییر رشته در دانشگاه های روسیه وجد دارد اما پذیرش کمی سخت تر است. دانشجو ملزم به شرکت در آزمون ورودی مجدد است. در روسیه فرد باید در دوره های پادفک شرکت نماید. این دوره برای رشته های غیر پزشکی بوده و در صورت کسب نمره قبولی فرد میتواند وارد رشته تحصیلی مورد نظر خود شود. رشته هنر در این کشور به زبان روسی بوده و فرد باید ابتدا در یک آزمون شرکت نماید.

 

پادفک چیست؟

دوره ای مقدماتی برای تحصیل در روسیه است که در حدود نه ماه طول می کشد وبه آموزش زبان روسی و علوم پایه برای رشته های مختلف میپردازد که با توجه به رشته انتخابی فرد دروس آن می تواند متفاوت باشد. آزمون زبان روسی یک آزمون زبان برای شهروندان خارجی میباشد که با استانداردها و کیفیت اروپایی مطابقت دارد. به طور معمول، دوره آماده سازی پادفک روسی در سپتامبر یا اکتبر شروع می شود و در ژوئن یا ژوئیه به پایان می رسد.

 

دانشگاه ها و رشته های کشور روسیه:

به طور کلی روسیه دارای 21 دانشگاه است که از نظر کیفیت بالا هستند. در این کشور تمامی رشته ها برای مقطع کارشناسی فراهم شده است اما از نظر امکانات رشته های علوم کامپیوتر، فیزیک، ریاضیات، اقتصاد، تجارت بین المللی و علوم سیاسی در وضعیت بهتری قرار دارند. شهر های سنت پترزبورگ و مسکو دو شهر پرطرفدار در کشور روسیه از نظر سیستم دانشگاهی هستند.

لیست برخی از دانشگاه های محبوب این کشور:

– دانشگاه ملی فدرال اورال (Ural federal University)

– دانشگاه ملی سامارا (Samara University)

– دانشگاه ملی تحقیقاتی سن پترزبورگ (ITMO)

– دانشگاه دوستی ملل (RUDN)

 

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی روسیه:

در ابتدا باید درخواست پذیرش صورت بگیرد و زمانی برای ارائه نتیجه نیز باید در نظر گرفته شود. افراد باید مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه به همراه داشته باشند. مدارک تحصیلی قبلی میتواند بسیار مهم و تأثیرگذار باشد. مخصوصاً برای افرادی که در کشور خود مدرک فوق دیپلم دارند. تمامی افراد باید گواهی پزشکی ارائه دهند و مشخص شود که از بیماری خاصی رنج نمی برند. عکس و گذرنامه نیز ازآن دسته مدارک ثابت برای ورود به کشور روسیه و تحصیل کارشناسی در این کشور محسوب میشوند. تمامی مدارک باید با یک برگه کپی رسمی همراه باشند و البته نیاز است به زبان روسی ترجمه شده باشند. هزینه تحصیل در کشور روسیه برای مقطع کارشناسی به طور کلی 11 درصد بیشتر از ایران اعلام شده است و اینطور که مشخص است تحصیل کارشناسی روسیه به نسبت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هزینه بیشتری را در بر میگرد. هزینه تحصیل برای رشته های هنر در کشور روسیه کمی گران تر است و این رشته عموماً دارای فضای تحصیلی سخت تری نیز می باشد. مقاطع بالاتر عموماً با کاهش هزینه همراه هستند در نظر داشته باشید که بورسیه عموماً برای مقاطع بالاتر در روسیه فراهم شده است و کمتر دیده میشود که تحصیل کارشناسی روسیه با بورسیه های رایگان همراه باشد.

 

نکات مهم تحصیل کارشناسی روسیه:

یکی از موضوعات مهمی که پیش از تحصیل کارشناسی روسیه باید بدانید به این صورت است که بطور کلی این کشور در برخی از رشته ها نیاز به مدارک بیشتری دارد. در برخی از رشته های فنی فرد باید نمونه کار داشته باشد و یا گاهاً دیده میشود که برخی از دانشگاه های این کشور مصاحبه را نیز ضمیمه پذیرش خود میکنند که بصورت تلفنی انجام میگیرد. رشته های بسیار کمی در این کشور در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی برگزار میشود و اینطور که شواهد نشان میدهد افراد باید 1سال اول را در کالج به یادگیری زبان روسی بپردازند تا بتوانند مسیر تحصیل را برای خود هموار تر نمایند. تحصیل کارشناسی از نظر امکانات بسیار عالی است و دروس در وضعیت تئوری و عملی به صورت ترکیبی ارائه می شوند. تحصیل لیسانس در روسیه توسط بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته های متنوع با اهداف متفاوت ارائه میشود. دانشجویان مجاز هستند تا بسته به علایق خود در حوزه های تکنیکی، علوم انسانی یا علوم طبیعی درس بخوانند و ازمیان انواع رشته های تحصیلی در روسیه مانند نانو تکنولوژی، علوم و ریاضیات، زبان شناسی و ادبیات، مهندسی مکانیک و مهندسی کشاورزی رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. توجه داشته باشید فارغ التحصیلان دبیرستان علاوه بر تحصیل لیسانس در روسیه متوانند دوره ای تحت عنوان تخصص (Specialist degree) برای تحصیل در روسیه انتخاب کنند این دوره 6 سال زمان میبرد و بر یک رشته کاربردی به صورت خاص متمرکز میشود. جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور های شرکت کننده در توافق نامه ای است که در سال2020 با روسیه امضا رسیده است. بنا براین توافق نامه نیازی به دریافت تأیدیه برای مدارک دیپلم نیست.

 

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل کارشناسی:

– دانشگاه دولتی لومونُسف مسکو ((Lomonosov Moscow State University                        با رتبه 74

– دانشگاه ملی تحقیقات و مدرسه عالی اقتصاد مسکوHSE (Higher School ofEconomis)            با رتبه 298

– دانشگاه پلی تکنیک تومسک (Tomsk State University)                                                با رتبه 250

– موسسه ی فیزیک و تکنولوژی مسکو (Moscow Institute of Physics and Technology)             با رتبه 281

– دانشگاه ملی تحقیقاتی سن پترزبورگ ( ITMO)                                                              با رتبه 360

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران:

– دانشگاه  A.I Evdokimov مسکو  (فقط دندان پزشکی)

– دانشگاه دولتی لومونُسف مسکو ((Lomonosov Moscow State University

-دانشگاه نووسیبیرسک (Novosibirsk State University)

– دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ(Pavlov Firstsaint Petersburg State Medical University)

– دانشگاه سچینوا (Sechenov First Moscow State Medical University)    (فقط دندان پزشکی)

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه

2 قاره، 9 منطقه زمانی، 741 دانشگاه مختلف و سیستم آموزشی عالی روسیه این کشور را تبدیل به یک مقصد وسوسه کننده کرده است. چه چیزی برای اشخاص علاقه مند به ادبیات ملل بهتر از این است که درباره نویسندگان بزرگی مانند تولستوی و داستایوفسکی در کشور زادگاه شان بیاموزند؟ یا چه فرصتی از این بهتر برای کسانی که علاقه مند به تاریخ هستند تا در مجاورت مکان های شاخص تاریخی مانند کاخ کرملین و میدان سرخ تحصیل کنند؟

 

روسیه یک بازیگر اصلی در جامعه دانشگاهی بین المللی است. طبق آمار 250،000 دانشجوی خارجی که در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند که این آمار خود گویای قدرت تحصیلی این کشور است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه شما را با جمعیت متنوع این کشور و تعداد زیادی از فرهنگ های متضاد آشنا می کند. همچنین از دیگر دلایل مناسب بودن آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. هزینه های تحصیل و زندگی

در مقایسه با دانشگاه های غربی، دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه های تحصیل بین 1450 تا 7500 یورو در سال متغیر است و تنها چند برنامه تحصیلی بیش از 10،000 یورو هزینه دارد. هزینه های زندگی نیز بسیار کم است. اکثر دانشجویان بین المللی می توانند با بودجه 300 الی 600 یورو تمام هزینه های ماهانه خود را بپردازند.

 

  1. امکان استفاده از 15000 بورس تحصیلی

مقامات روسی برای جذب استعدادهای بین المللی سرمایه گذاری زیادی کرده اند. دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در روسیه هستند، می توانند با گذراندن حداقل دو ترم در دانشگاه و کسب معدل بالا، اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی نمایند. این نوع بورسیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا قابل دریافت است. دولت حدود 15000 بورس تحصیلی یا مکان هایی با بودجه دولتی ارائه می دهد، یعنی برندگان خوش شانس مجبور نیستند شهریه بپردازند یا نگران هزینه های زندگی باشند.

 

  1. تحصیل در دانشگاه های معتبر

دانشگاههای روسیه شهرت زیادی در سطح محلی و بین المللی دارند. برخی از آنها در رتبه بندی جهانی دانشگاه ها در رتبه های زیر 400 قرار دارند و در مورد رشته هایی مانند فیزیک ، مهندسی ، پزشکی و علوم اجتماعی (به عنوان مثال روانشناسی ، علوم سیاسی) از بقیه متمایز می شوند.

 

  1. استفاده از امکانات و پردیس های مدرن

بخش سرمایه گذاری که قبلاً ذکر کردیم تنها به بورسیه ها و کمک های مالی محدود نمی شود. خوابگاه ها و محوطه دانشگاه های روسیه به همان سطح از راحتی و امکانات رفاهی که در کشورهای غربی وجود دارد مجهز می باشند. همچنین در این  دانشگاه ها فناوری های پیشرفته، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مدرنی وجود دارد که امکان دست یابی به اهداف پژوهشی را برای دانشجویان میسر می سازد.

 

  1. یادگیری زبان روسی

شاید تصور کنید که یادگیری زبان روسی اهمیت چندانی ندارد، اما مطمئناً این یک برتری برای رزومه شماست. به ویژه اگردر آینده بخواهید در یک شرکت بین المللی کار کنید که سعی در جذب کارمندانی با مهارت های زبانی خاص دارد. روسیه این امکان را به شما می دهد که در بسیاری از دانشگاه ها دوره های آماده سازی یک ساله برای دانشجویان بین المللی را بگذرانید. اگر شما یکی از خوش شانس هایی باشید که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شود دیگر نیازی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای برای یادگیری این زبان نیست!

 

زبان انگلیسی خود را تقویت کنید

برای تحصیلی در روسیه بهتر است در دوره  های تقویت زبان انگلیسی شرکت کنید. شما باید ثابت کنید که مهارتتان در زبان انگلیسی برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در روسیه ، باید مدرک زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی قبلی خود را به همراه ترجمه انگلیسی ارائه دهید. گواهینامه های انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه ها و سازمان های روسیه شامل موارد زیر می باشد:

-آزمون پیرسون (PTE)

– آیلتس (IELTS)

– تافل (TOEFL)

 

ویزای دانشجویی کارشناسی ارشد در روسیه

درخواست ویزای دانشجویی در روسیه طولانی و پیچیده است ، بنابراین مهم است که همه چیز را به درستی انجام دهید تا از تأخیر جلوگیری شود. قبل از شروع روند درخواست ویزا، ابتدا باید نامه دعوت نامه ای از دانشگاه دریافت کرده باشید که نشان می دهد در دوره مورد نظر خود پذیرفته شده اید.

هنگامی که دانشگاه مکانی را به شما پیشنهاد کرد، بخش بین المللی آنها درخواست ویزای دانشجویی را برای شما ارسال می کند. معمولاً این پروسه یک ماه یا در مواردی بیشتر طول می کشد، بنابراین عاقلانه است که چندین ماه قبل از ورود ، کار ویزای خود را شروع کنید. ویزای دانشجویی بین المللی باید ظرف 72 ساعت پس از ورود به روسیه ثبت شود و برای دوره اولیه سه ماه اعتبار دارد. سپس می توان آنها را تا یک سال تمدید کرد و پس از آن بسته به طول دوره شما می توان آنها را برای مدت بیشتری تمدید کنید اما ممکن است مستندات اضافی لازم باشد.

هنگام درخواست ویزای دانشجویی در روسیه ، علاوه بر فرم درخواست ، به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

 

– کپی گذرنامه شما (باید دارای دو صفحه خالی مجاور باشد و حداقل تا شش ماه بعد معتبر باشد)

– یک یا دو عکس به اندازه گذرنامه ، که در پشت آن امضا شده باشد

– دعوت نامه از دانشگاه آینده شما

– یک کپی از گواهی آزمایش HIV که نتیجه منفی را نشان می دهد

– یک کپی معتبر از مدرک کارشناسی یا معادل آن

– کپی فاکتور از دانشگاه نشان می دهد هزینه شهریه را پرداخت کرده اید

لطفاً به خاطر داشته باشید که این لیست به عنوان یک راهنمای کلی برای درخواست ویزای دانشجویی روسیه در نظر گرفته شده است.

بیمه درمانی برای خارجیانی که وارد روسیه می شوند از سال 2016 اجباری شده است. این بیمه نامه را می توان قبل از ورود به روسیه یا بلافاصله پس از آن ترتیب داد. حداقل قیمت بیمه درمانی خصوصی حدود 1380 یورو است.

تحصیل در خارج از کشور و یادگیری یک زبان دیگر برای کارفرمایان در بازار کار بین المللی جذاب است و دانشگاه های روسیه می دانند که فارغ التحصیلان آنها می خواهند برجسته باشند. به همین دلیل است که برنامه های تحصیلات تکمیلی، سخنرانی ها و آموزش کلاس درس را با فرصت هایی برای انجام تحقیقات فردی یا کارهای عملی ترکیب می کنند.

 

تحصیل در مقطع دکترا در روسیه

روسیه مقصدی برای تحصیل در خارج از کشور است ، با سنت فکری افتخار آمیز و سیستم آموزش عالی عظیم. تحصیل در مقطع دکترا در روسیه یک فرصت فوق العاده برای استفاده از دانشگاه های درجه یک آن و غرق شدن در فرهنگ بی نظیر محلی است. دوره دکترا به طور تقریبی نزدیک به 3 تا 4 سال زمان لازم دارد و در پایان شما می توانید بعد از دفاع از رساله مدرک خود را دریافت کنید. حداقل معدل مورد نیاز برای این مقطع را به طور مشخص در سایت دانشگاه ها می توانید مشاهده کنید ولی به طور معمول نیاز به نمره 3.2 از 4 خواهید داشت. از لحاظ شرایط سنی دانشگاه های روسیه حساسیت چندانی ندارد ولی سن زیر 32تا 33 امتیاز بهتری می باشد. تحصیل در روسیه مزایایی دارد که بسیاری ترغیب می شوند که برای مهاجرت آن اقدام کنند. دانشگاه های روسیه مورد تایید ایران می باشد و بین ایران و روسیه روابط خوبی برقرار است که باعث می شود ایرانیان به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

 

فرصت های دکترا در روسیه

حدود یک چهارم میلیون دانشجوی بین المللی در روسیه وجود دارد که آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی خارج از کشور در جهان تبدیل کرده است. این کشور عظیم و بزرگترین در جهان فرصتهای تحقیق بی حد و حصر را برای دانشجویان ماجراجو دکتری ارائه می دهد. روسیه به عنوان زادگاه نویسندگان افسانه ای مانند تولستوی و داستایوفسکی و همچنین دانشمندان مشهور ایوان پاولوف و میخائیل لومونوسف (که نام خود را به دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو وام داده است) میراث علمی قابل توجهی را برای دانشجویان دکتری در اختیار دارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که باید روسیه را برای دکتری خود در نظر بگیرید:

– فرهنگ های متنوع از کلانشهرهای درخشان سن پترزبورگ و مسکو گرفته تا تاندرای یخ زده سیبری (و خیلی بیشتر در بین آن!)

– هزینه های زندگی در روسیه پایین است ، که با بودجه محدود ، خبر خوبی برای دانشجویان دکتری است!

– دولت روسیه سالانه حدود 15000 بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که هزینه های تحصیل ، کمک هزینه زندگی و خوابگاه را پوشش می دهد.

 

دانشگاههای روسیه

بیش از نیمی از جمعیت روسیه دارای مدرک دانشگاهی هستند! چندین نوع دانشگاه در روسیه وجود دارد:

– دانشگاه هایی با وضعیت ویژه:

دانشگاه ایالتی مسکو و دانشگاه دولتی سن پترزبورگ هر دو دارای “وضعیت ویژه” هستند و استانداردهای بالای خود و مشارکت در تحقیقات در طول سالها را به رسمیت می شناسند.

– دانشگاه های ملی تحقیقاتی:

12 دانشگاه با این وضعیت وجود دارد که بودجه اضافی برای تحقیق ، تجهیزات و آموزش به آنها داده می شود.

– دانشگاههای فدرال:

این دانشگاهها از بودجه دولتی برخوردار هستند.

– آکادمی ها:

این موسسات در رشته های خاصی تخصص دارند.

روسیه در سال 2003 به روند بولونیا پیوست ، که سیستم آموزش عالی آن را بیشتر با سایر کشورهای اروپایی هماهنگ کرد. این بدان معناست که دانشجویان دانشگاه چرخه سه مرحله ای کارشناسی سپس کارشناسی ارشد و در نهایت دکترا را دنبال می کنند.

 

هزینه ها

شهریه دانشگاه ها در مقطع دکترا بسته به شهر و دانشگاه تفاوت می کند و هزینه برای دانشجویان بین المللی بیشتر می باشد. به طور میانگین شهریه دانشگاه ها در حدود 4000 تا 4500 دلار در سال می باشد. حداقل شهریه نزدیک به 2000 و حداکثر آن نزدیک به 6000 دلار در سال است. لازم به ذکر است که برای اطلاع دقیق تر از هر کدام از دانشگاه ها می توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

هزینه زندگی در روسیه بسته به شرایط و نحوه زندگی شما بین 400 تا 900 دلار در ماه خواهد بود. بخش اعظمی از هزینه ها صرف اجاره خانه می شود. دولت روسیه برای حمایت از دانشجویان این مقطع بورسیه هایی ارائه می دهد که از شهریه رایگان تا حقوق ماهی 2000 دلار می باشد و بسته به شرایط شما می تواند متغیر باشد. از طرفی اگر مشمول دریافت بورسیه نشدید می توانید به عنوان TA یا دستیار آموزشی یا RA دستیار پژوهشی ماهانه حقوق دریافت کنید.

مشاوره مطمئن در امر تحصیل در روسیه با شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا.

 

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در روسیه

دانشگاه های روسیه مدرک دکترای پزشکی (MD) را در شاخه های دندانپزشکی و پزشکی عمومی ارائه می دهند که با توجه به زبان تدریس بین 6 تا 7 سال طول میکشد. دوره های پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی ارائه می شوند و برای دانشجویان بین المللی که خواهان تحصیل به زبان روسی هستند آموزش زبان روسی نیز انجام می شود که این پروسه نیز یک سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که دوره های دکترای پزشکی روسیه معادل با دوره های لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی می باشند. مدارک پزشکی صادرشده از دانشگاه های روسیه توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) و سایر سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته میشود.

دانشجویان برای تحصیل در مقطع پزشکی در روسیه  باید دیپلم دوران دبیرستان خود را با کسب حداقل 50% نمره در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی ارائه نمایند و همچنین گذرنامه معتبر، گواهی تولد، نتیجه آزمایش منفی HIV، و فرم درخواست نیز از آنها خواسته می شود.

کم بودن هزینه تحصیل پزشکی در روسیه یکی دیگر از دلایل مهم برای تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. شهریه تحصیل پزشکی در روسیه برای دانشجویان بین المللی و شهروندان این کشور تفاوت زیادی ندارد این در حالی است که در اروپا هزینه تحصیل برای خارجی ها بالاتر می باشد. کیفیت آموزش در کنار هزینه های پایین باعث جذابیت تحصیل پزشکی در روسیه شده. برای تحصیل پزشکی و شاخه های مرتبط از مشاوره نیک افرا استفاده کنید.

 

اقامت در روسیه از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاران در روسیه می توانند تابعیت این کشور را از طریق روشی ساده کسب نمایند. سرمایه گذارانی که برای مدت حداقل سه سال در حدود 10٪ سهام یک شرکت روسی را در داشته باشند، می توانند تحت شرایطی تابعیت روسیه را کسب نمایند. سایر قوانین استفاده از این روش شامل موارد زیر می باشند:

– این شرکت فقط می تواند در زمینه های تجاری مشخص شده توسط دولت فعالیت های تجاری داشته باشد.

– ارزش سهام شرکت باید تقریباً بیش از 100،000،000 روبل (حدود 1.5 میلیون یورو) باشد.

– میزان مالیات و هزینه های پرداخت شده طی سه سالی که سرمایه گذار سهامدار شرکت بوده است نباید ازحدوداً 6 میلیون روبل در سال (حدود 87000 یورو) کمتر باشد.

زمینه های تجاری که  شرکت مورد بحث، مجاز به فعالیت در آن باشد شامل نفت و گاز، کشاورزی، معدن و فلزات، انرژی، دارو، فناوری اطلاعات، منسوجات، فرآوری مواد غذایی و نوآوری میباشد.

مشاوره مطمئن در امر سرمایه گذاری در روسیه را به مشاورین ما بسپارید.

 

مهاجرت به روسیه از طریق کار:

مهاجرت کاری و اخذ اقامت روسیه از طریق کار در بین متقاضیان مهاجرت به این کشور بسیار پرطرفدار است. شرایط اقتصادی این کشور نسبتاً مناسب بوده و روابط خوب و مسالمت آمیز این کشور با ایران بر جذابیت آن جهت مهاجرت می افزاید. در نظر داشته باشید که شما با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت روسیه اقدام کنید. اما این امر به سادگی امکان پذیر نیست زیرا که به طور کلی اولویت با شهروندان خود روسیه می باشد و شخصی که به لحاظ مهارت توانایی اشتغال در موقعیت شغلی فوق را دارد نباید در خود روسیه وجود داشته باشد. از جمله مواردی که لازم است در اینجا به آن اشاره کنیم، بررسی نرخ بیکاری در این کشور است. نرخ بیکاری دراین کشور در سال 2020 به 4.6 درصد رسیده است. برای مشاوره مهاجرتی در خصوص کار در روسیه با ما تماس بگیرید.

 

مهاجرت به روسیه از طریق تولد فرزند:

اقامت از طریق تولد فرزند یکی از راه هایی است که می توان با استفاده از آن اقامت و در مواردی تابعیت را برای فرزند متولد شده اخذ نمود. این موضوع بسته به قوانین کشور مقصد متفاوت می باشد به طور مثال در روسیه، اگر پدر و مادر کودکی که در این کشور متولد شده یا یکی از آن ها تبعه روسیه باشند، کودک تابعیت روسیه را در یافت می کند. این موضوع به معنای به رسمیت شمردن اصل خون در قوانین این کشور است. البته در مواردی این کشور قانون خاک را سرلوحه اقدامات خود قرار می دهد ولی امکان آن بسیار کم است. مثلاً زمانی که کشور والدین کودک متولد شده تابعیت خود را به نوزاد ندهد. اما به طور کلی تولد فرزند در روسیه منجر به دریافت اقامت روسیه برای پدر و مادر وی نمی شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

 

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج:

از جمله روش های مهاجرت به کشورهای خارجی ازدواج با شهروندان قانونی آن کشور می باشد. در مورد کشور روسیه نیز شما می توانید از این راه ابتدا اقامت روسیه و سپس تابعیت این کشور و در نهایت پاسپورت آن را دریافت کنید. برای ازدواج در روسیه شما باید ثابت کنید که مجرد هستید. در صورتی که قبلاً ازدواج کرده اید باید مدارکی که نشان دهنده فوت همسر قبلیتان یا جدا شدن از وی می باشد را ارائه نمایید. ازدواج شما نباید صوری باشد و حداقل 3 سال باید با همسرتان زندگی کنید تا بتوانید برای تابعیت روسیه اقدام کنید. علاوه بر این شما و همسرتان باید نشان دهید که به لحاظ مالی تمکن کافی را دارید، این تمکن را می توان با درآمدی در حدود 20 هزار دلار سال نشان داد. در گذشته شایعه ای مبنی بر اعطای تابعیت مستقیم به همراه 15 هزار دلار به کسانی که با دختران روسی ازدواج کننددر بین مردم رایج شده بود، اما متاسفانه این موضوع دروغی بیش نبود وتنها زمینه را برای سود جویی برخی افراد فراهم کرده بود. راهنمایی بیشتربرای مهاجرت به روسیه با مشاورین ما در شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا.

 

 

پیام بگذارید

7 + هفت =

  مشاوره رایگان  36472709-071