به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به اوکراین

اوکراین

اوکراین کشوری در اروپای شرقی و دارای طبیعتی زیبا است. همچنین دارای آثار تاریخی شگفت انگیزی، به‌ جا مانده  از سده‌های قبل است. این کشور با روسیه از شرق ، با بلاروس از شمال، با لهستان، اسلوواکی و مجارستان از غرب و با رومانی و مولداوی از جنوب غربی هم ‌مرز است. در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارند. پایتخت این کشور شهر کی‌ اف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی است. نوع حکومت این کشور جمهوری بوده که از ۲۴ استان و یک بخش خود مختار کریمه تشکیل شده است. جمعیت این کشور در حدود 46 میلیون نفر و مساحت آن 603628 کیلومتر مربع می‌باشد. با توجه به این که بیشتر نواحی صنعتی اکراین در شرق و جنوب شرقی این کشور واقع شده‌اند، تراکم جمعیت در این نواحی بیشتر از بقیه نقاط آن است.

اقامت اوکراین و شرایط مهاجرت به این کشور در سال های گذشته بدلیل درخواست این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، و همچنین امکان تایید درخواست این کشور از سوی اتحادیه مورد توجه متقاضیان برای مهاجرت واقع شده است. درخواست اقامت دائم اوکراین و پاسپورت این کشور در سال های اخیر از راه قانونی افزایش پیدا کرده و روش های گوناگونی برای اخذ اقامت این کشور وجود دارد که شامل تحصیل، کار، ازدواج، ثبت شرکت و سرمایه گذاری، تولد می باشند. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا بمنظور آشنایی بیشتر شما با شرایط مهاجرت به اوکراین گرد آوری شده است و شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر با متخصصین مهاجرت این شرکت تماس حاصل نمایید.

 

اقامت اکراین از طریق کار

اخذ اقامت کاری اکراین، نیازمند داشتن پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای معتبر یا از سوی شرکت یا فردی در اوکراین برای ورود به این کشور است. در صورتی که کارفرما در مدت 3 ماه آگهی کار در اکراین بدهد و نتواند فردی را با شرایط مورد نیازش جذب کند، اجازه دارد برای درخواست نیروی کار خارجی اقدام کند و با وی قرار داد کاری امضا نماید. اوکراین همانند دیگر کشورها سه نوع قرارداد کاری رادر دستور کار خود دارد که شامل موارد ذیل می باشد:

– قرارداد بلند مدت:

در این نوع قرارداد به صورت شفاهی مابین طرفین بسته می شود. این توافق مربوط به مشاغل خاص است.

– قرارداد ثابت:

این نوع قرارداد کاری مدت زمان خاصی برای افراد تعیین می کند.

– قرارداد پروژه های خاص:

بر اساس این نوع قرار داد کاری افراد توافق میکنند پروژه ای را در بازه زمانی مشخص به کارفرما تحویل دهند.

 

شرایط و قوانین کار در اوکراین:

– ساعات کاری برای کارمندان بیشتر از 38 ساعت در هفته می باشد.

– ساعت کاری برای نیروهای کار در سنین ۱۶تا ۱۸ سال، 36 ساعت در هفته تایین شده است.

– متقاضی می تواند تا 120 ساعت اضافه کاری در هفته داشته باشد.

به منظور اطلاعات بیشتر از شرایط و قوانین کار در این کشور میتوانید با مشاورین نیک افرا تماس حاصل نمایید.

اقامت اوکراین از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به اوکراین نیز همانند دیگر کشورها می تواند فرصت مناسبی برای افراد متقاضی مهاجرت به این کشور ایجاد کند تا در صورتی که مایل هستند اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند، به واسطه مهاجرت تحصیلی راه ورود به این کشور را برای خود هموار سازند. پس از فارغ التحصیلی و ورود به بازار کار در اکراین امکان اخذ اقامت دائم از طریق کار در این کشور وجود دارد.

تحصیل در اکراین در تمامی مقاطع از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است. البته تحصیل در اوکراین بیشتر در رشته های پزشکی برای متقاضیان امکان پذیز می باشد و افراد قادر هستند درصورت داشتن شرایط تحصیل اقدام به ورود به این کشور کنند.

– لیسانس در اوکراین:

تحصیل در مقطع لیسانس در اوکراین مانند کشورهای دیگر چهار ساله است و در رشته های مختلفی افراد متقاضی پذیرفته می شوند. رشته هایی که در دانشگاه های این کشور معمولا ارائه می شوند شامل مدیریت، بازاریابی، اقتصاد، هوافضا، پزشکی و رشته های فنی مهندسی می باشند. هزینه تحصیل در این مقطع در دانشگاه های اوکراین در حدود 1800 تا 5000 دلار سالیانه متغیر می باشد.

– فوق لیسانس در اوکراین:

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اوکراین به 2سال زمان میبرد. رشته هایی که در این مقطع ارائه می شوند شامل مدیریت، کسب و کار و غیره می باشند. تحصیل در این مقطع در اکثررشته ها به زبان انگلیسی است. دانشجویان در این کشور اجازه 20 ساعت کار حین تحصیل را نیز دارند.

– دکترا در اوکراین:

برای تحصیل در مقطع دکترا در اوکراین متقاضی نیازمند به داشتن سوپروایزر است. رشته هایی که در این مقطع ارائه می شوند شامل مدیریت، پزشکی، MBA، رشته های مهندسی و غیره هستند. تحصیل در این مقطع در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان در این کشور اجازه 20 ساعت کار حین تحصیل را خواهند داتشت.

پزشکی و دندان پزشکی در اوکراین

دانشجویان بین المللی تقریباً ازهر کشوری در دنیا،  در دانشگاه های پزشکی اوکراین مشغول به تحصیل هستند. پزشکی شاخه ها و رشته های تحصیلی زیادی دارد. از نکات مهم بعد از فارغ التحصیلی این است که: دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل کدام کشور و از کدام دانشگاه است؟ آیا دانشگاه علوم پزشکی مورد بحث توسط WHO شناخته شده است و مورد پذیرش می باشد؟

دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی اوکراین

– موسسه آموزش عالی و دولتی سومی

– دانشگاه ملی ایوانو فرانکیفسک

– دانشگاه دولتی پزشکی زاپروژیا

– دانشگاه ملی پزشکی دونتسک

– موسسه آموزش عالی پزشکی بوگامولتس O.O

– آکادمی پزشکی دولتی دنیپروپتروفسک

– دانشگاه دولتی پزشکی اودسا

– دانشگاه پزشکی دولتی لوهانسک

– آکادمی پزشکی کیف اوکراین UAFM

دانشگاه دولتی پزشکی ترنوپیل

– دانشگاه بین المللی پزشکی خارکف

– دانشگاه ملی پزشکی وینیتسیا

– آکادمی ملی دریای سیاه

– دانشگاه ملی پزشکی کارازین خارکف ( V.N. Karazin Kharkiv National University) (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)

– دانشگاه ملی تاراس شوچنکو کیف (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)

-آکادمی ملی و فنی پلی تکنیک کیف (مورد تایید وزارت بهداشت ایران)

 

اوکراین یکی از بهترین مقصدها برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی می باشد. دانشجویان از سراسر جهان (انگلستان، آلمان، هند، آفریقا و غیره) به خاطرهزینه های پایین زندگی و کیفیت تحصیل (پزشکی ، دندان پزشکی ، پیرا پزشکی، و غیره) برای مهاجرت به اوکراین ، ترقیب می شوند. زبان اصلی آموزش در مدارس اوکراین روسی و اوکراینی است ولی برخی از دانشکده های پزشکی به زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز تدریس میکنند. در نتیجه برای تحصیل پزشکی در اوکراین بیشتر دانشجویان خارجی، پس از گذراندن یک سال دوره مقدماتی زبان روسی یا اوکراینی، می توانند وارد دانشگاه اکراینی زبان شوند و یا می توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی تحصیل کنند. با تحصیل پزشکی در اوکراین، دانشجویان از کیفیت بالای آموزش برخی دانشگاه ها با شهریه مناسب و هزینه های کم زندگی بهره مند می شوند. بیشتر دانشگاه های پزشکی اوکراین امکان تحصیل پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، داروسازی، و غیره را با بیش از 20 سال سابقه به زبان انگلیسی یا فرانسه را مهیا مینمایند.

 

دوره پادفک

تحصیل در اوکراین مزایای بسیاری دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین گذراندن دوره آماده سازی پادفک اجباری می باشد. دوره پادفک یا Podfak یا به زبان انگلیسی Preparatory Course یک دوره پیش نیاز است که هم زبان روسی یا اوکراینی را به دانشجویان آموزش می دهد و هم دروس مورد نیاز مثل زیست و شیمی را به زبان روسی یا اوکراینی برای دانشجویان ارائه میدهد. پادفک دانشجویان را برای آزمون ورودی دانشگاه های اوکراین آماده می کند. گذراندن این دوره مستلزم پرداخت هزینه ای در حدود 1800 تا 3500 دلار در سال است. متقاضیان می توانند این دوره ها را یا در دانشگاهی که می خواهند تحصیل کنند و یا در کالج های خارج از دانشگاه بگذرانند.

 

معرفی دوره های پادفک در اکراین

گذراندن دوره پادفک اصولا 6 الی 9 ماه طول میکشد و متقاضی تحصیل بر اساس رشته انتخابی خود بایستی پادفک مورد نظر را بگذراند و بسته به رشته اتخابی دروس دوره پادفک متغیر هستند. مثلا فردی که می خواهد رشته های علوم پزشکی را بخواند باید پادفک pre-medical را بگذراند و متقاضی تحصیل در رشته های مهندسی باید پادفک engineering را بخواند. اصولا گذراندن دوره پادفک زمانی اجباری می شود که زبان تحصیل روسی یا اوکراینی باشد. در صورتیکه اجباری در گذراندن این دوره برای افرادی که می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند وجود ندارد. دوره پادفک شامل 4 الی 6 ساعت درس در روز است.

 

معمولا بورسیه در مقاطع بالا مانند کارشناسی ارشد و دکتری (PHD) در صورت داشتن رزومه قوی به افراد متقاضی تعلق می گیرد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در اکراین با مشاورین نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

اقامت اکراین از طریق سرمایه گذاری

قانونگذاران اوکراینی محدودیتی را برای خارجیان در مورد نحوه انجام تجارت در اوکراین وضع نکرده اند به همین دلیل سرمایه گذاری  در اوکراین در غالب ثبت شرکت امکان پذیر می باشد و افراد می توانند با افتتاح یک شرکت و در صورت رعایت شرایط قانونی سرمایه گذاری در این کشور اقدام به اخذ اقامت دائم اوکراین نمایند.

سرمایه مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اوکراین حداقل حدوداً 8.500 یورو است. راه اندازی کسب و کار مستلزم پرداخت نیمی از این مبلغ است یعنی هنگام ثبت شرکت در اوکراین، باید حدوداً مبلغی بین 2000 تا 5000 دلار بپردازید. ثبت شرکت در اوکراین به طور متوسط ​​چند روز طول می کشد. بنابراین، بازار اوکراین و موقعیت خوب اوکراین برای کارآفرینان خارجی جذاب می باشد. برای شروع یک تجارت در اوکراین، یک فرد غیر مقیم باید شماره مالیاتی دریافت کند، اسناد تشکیل دهنده را تنظیم کند، آنها را محضری کند و به ثبت برساند و در نهایت مهر شرکت را بزند و یک سیستم مالیاتی را انتخاب کند. مشاورین نیک افرا میتوانند شما را در این امر به درستی راهنمایی کنند.

 

 

اقامت اوکراین و اخذ تابعیت از طریق تولد

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد جز مواردی است که افراد بسیاری تمایل دارند از طریق آن اقدام نمایند، لذا این بخش را به صورت تخصصی مورد بررسی  قرار میدهیم. مهاجرت به اوکراین از طریق تولد و اخذ تابعیت این کشور بر اساس قوانین مهاجرتی و اقامتی یکی از را های اخذ تابعیت اوکراین است. به موجب همین قانون شرایط اخذ تابعیت اوکراین از طریق تولد به شرح زیر می باشد:

– افرادی که پدر یا مادر آنها در زمان تولد آن شخص، شهروند اوکراین باشد، تبعه اوکراین بشمار می آید.

– افرادی که در خاک اوکراین از پدر و مادر بدون تابعیت متولد شده باشند و پدر و مادر فرد اقامت قانونی این کشور را داشته باشند نیز، تبعه این کشور بشمار می آیند.

– افرادی که درخاک اوکراین متولد شوند و والدینشان اقامت دائم و قانونی این کشور را داشته باشند، تبعه اکراین بشمار می آیند.

– افراد متولد شده از والدینی که از طریق پناهدگی وارد اوکراین شده اند و درخواست اقامت دائم و تابعیت داده اند، تبعه اوکراین بشمار می آیند.

– نوازدی که در خاک این کشور به دنیا آمده و از طرف پدرو مادرش ترد و رها شده باشند تبعه این کشور بشمار می آید.

مشاورین نیک افرا آماده پاسخ گویی به کلیه سوالات شما می باشند.

 

اقامت اوکراین از طریق ازدواج

به دست آوردن اقامت اکراین از طریق ازدواج به مانند بسیاری از کشورها دارای شرایط خاصی است که افراد باید با توجه به این قوانین و رعایت قوائد و اصول برای آن اقدام کنند. فردی که قرار است با تبعه اوکراینی ازدواج کند باید در ابتدا ثابت کند که قصد قطعی در مورد ازدواج با آن شخص دارد و باید ثابت کند که ازدواج را بهانه ای برای ورود به اوکراین و اخذ اقامت دائم این کشور قرار نداده. مدارکی که فرد باید ارائه دهد شامل مدرکی است که اثبات نماید افراد باهم ارتباط دارند. همچنین فردی که تبعه اوکراین است باید ثابت کند که می تواند هزینه های زندگی خود و همسرش را تامین نماید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا تماس حاصل نمایید.

مزایای ازدواج با شهروندان اوکراینی:

– کسب اجازه اقامت در اوکراین

– استفاده از خدمات آموزشی

– اخذ تابعیت و شهروندی اوکراین

– اجازه استفاده از خدمات مالی در اوکراین مانند: کارت بانکی و اخذ وام

– اجازه ورود به بازار کار (تمام وقت و پاره وقت)

– عدم نیاز به اخذ ویزای کشورهای ثالث

– امکان استفاده از خدمات رفاهی و کاری مانند: حق بازنشستگی و بیمه و درمان رایگان

 

هزینه زندگی در اوکراین

هزینه های زندگی در اوکراین در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با توجه به اینکه هزینه مهاجرت به بسیاری کشورها بسیار بالاست افراد متقاضی مایل هستند در هزینه های خود مدیریت داشته باشند که با این شرایط کشور اوکراین به لحاظ هزینه های مناسب اقامتی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپای شرقی و در حال توسعه باشد.

 

اخذ اقامت دائم اوکراین و تابعیت اوکراین

اقامت اوکراین و قوانین تابعیت اوکراین بر اساس قانونی است که در سال 1991 به تصویب شده است. با توجه به این قوانین تمام کسانی که تا قبل از تصویب این قانون در اوکراین حضور و اقامت داشتند به عنوان تبعه این کشور به حساب می آیند. تابعیت مضاعف در قانوانین تابعیت و اقامت اوکراین به رسمیت شناخته نشده است. برای اخذ اقامت و تابعیت در این کشور همانند بسیاری از کشورها افراد باید قوائد و شرایط خاص این کشور را رعایت کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت و تابعیت اوکراین:

– ارائه مدارک هویتی

– ارائه اسکن پاسپورت به همراه اصل پاسپورت

– ارائه مدارک پرداخت هزینه های بیمه

– ارائه گواهی سلامت و نامه پزشک

– نداشتن سابقه کیفری

– ارائه مدارک و اسناد تاهل

 

پیام بگذارید

4 × 4 =

  مشاوره رایگان  36472709-071