به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به انگلستان

انگلستان

انگلستان کشوری در شمال قاره اروپاست که پایتخت آن لندن نام دارد و این کشور یکی از 4 کشور تشکیل دهنده بریتانیا میباشد. انگلستان در همسایگی اقیانوس آرام قرار دارد و  در بین کشورهای جهان از لحاظ نوار ساحلی در رتبه دوازدهم قرار دارد. این کشور 66 میلیون نفر جمعیت و 130279 کیلومتر مربع وسعت دارد. همچنین دین رسمی مردم انگلستان مسیحیت است. واحد رسمی پول این کشور پوند نام دارد. کشور بریتانیا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان، هر سال هزاران مهاجر را از سراسر جهان در خود می‌پذیرد. شهر لندن یکی از مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی محسوب میشود و در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار محبوب است. علاوه بر مهاجرت تحصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت کاری نیز با وجود پیچیدگی و رقابت زیاد آن، از روش‌های متداول مهاجرت به انگلستان هستند. لازم به ذکر است که بریتانیا یکی از گران‌ترین مقصدهای مهاجرت از نظر هزینه های تحصیل وزندگی به شمار می آید.

سابقه مهاجرت به انگلستان به دوران امپراطوری روم میرسد، اما موج اصلی و مدرن مهاجرت با اغاز جنگ جهانی دوم و توسط یهودی‌های مقیم آلمان برای فرار از حکومت هیتلر آغاز شد. پس از پایان جنگ و استقلال کشور های مستعمره‌ انگلستان در سراسر دنیا، این کشور با موج جدیدی از مهاجرت رو به رو شد که منشا اصلی آن را حوزه کارائیب، جنوب شرقی آسیا، شبه جزیره هند و اقیانوسیه تشکیل می‌دادند. با آغاز دهه 1990 و افزایش دوباره مهاجرت به این کشور، سیاست‌های جدیدی توسط دولت وقت اتخاذ شد و سرانجام در سال 2006 برای اولین بار از سیستم امتیاز بندی در ارائه ویزای انگلستان استفاده شد.این سیستم بر اساس معیارهایی مانند سن، درآمد، تحصیلات و سابقه زندگی در این کشور متقاضیان را مورد بررسی قرار داده و بهترین را انتخاب می‌کرد. این سیاست کنترلی در سال 2020 مجدداً به روز رسانی شد  و در دستور کار قرار گرفت تا به همراه دیگر سیاست‌های اداره مهاجرت، ورود مهاجران را به این کشور محدود کند.

انگلستان از تاریخ و فرهنگی غنی برخوردار است و با افزایش مهاجرت فرهنگ این کشور تحت تاثیر فرهنگ‌های جدید مهاجران قرار گرفته است. با این‌ وجود حدود 80 درصد از جمعیت این کشور را سفیدپوستان بریتانیایی تشکیل داده اند و بعد از آن آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان و نهایتاً چینی‌ها مهم‌ترین گروه‌های ساکن در انگلستان هستند. مذهب های مسیحیت، اسلام و هندو پیروان بیشتری نسبت به دیگر ادیان در این کشور دارند.

این مقاله به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما با قوانین و شرایط مهاجرت به انگلستان توسط تیم شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا گردآوری شده است.

 

 

چرا انگلستان؟

– زندگی در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان

– تحصیل در برترین دانشگاه‌های دنیا

– امنیت اجتماعی و شغلی

– پوشش درمانی سراسری و پیشرفته

– آب و هوای معتدل و مرطوب

– کیفیت بالای زندگی

 

 

راه های مهاجرت به انگلستان:

– مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

– مهاجرت به انگلستان از طریق کار

– مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری

– مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

– مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

– مهاجرت به انگلستان برای درمان

 

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل:

آموزش در بریتانیا در هر چهار کشورآن یعنی انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در این مورد دارد. به طور کلی حدود 38 درصد از جمعیت بریتانیا تحصیلات دانشگاهی دارند، و این کشور پس از آمریکا، بیشترین تعداد دانشگاه را در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا در اختیار دارد. در انگلستان تحصیلات از سنین 6-16 سالگی اجباری است و اکثراً کودکان به مدرسه‌های دولتی می‌روند. دو دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه های آکسفورد و کمبریج قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی ‌زبان دنیا با بیش از 8 قرن قدمت میباشد. این کشور در زمینه تحصیلات دانشگاهی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت تحصیلی در دنیا شناخته میشود. دانشگاه‌های آکسفورد، کالج سلطنتی لندن، کمبریج، کینگز کالج لندن،  UCL، ادینبرا، بریستول،  منچستر، LSE، دورهام،  وارویک، گلاسگو، ساوت همپتون،  بیرمنگام، لیدز، سنت اندروز، شفیلد و ناتینگهام همگی در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. در حال حاضر بیشتر از 480000 دانشجوی بین‌المللی در انگلستان در حال تحصیل می باشند.

 

مهاجرت تحصیلی به انگلستان از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور می باشد. ویزای تحصیلی این کشور که نام آن Tier 4 است، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و محصلین متقاضی دوره‌های کوتاه‌مدت صادر می شود. هزینه های تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است و به طور متوسط دانشجویان باید در حدود 10 الی 15 هزار پوند در سال شهریه پرداخت کنند. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورها در جهان برای تحصیل به شمار می‌آید، اما بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی زیادی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی قادرهستند برای دریافتشان آن اقدام کنند. ویزای تحصیلی انگلستان به ویزای دانش آموزی، ویزای دانشجویی و ویزای کوتاه مدت تحصیل دسته بندی می شود.

 

ویزای دانش آموزی انگلستان یا (Tier 4 Child) برای افراد زیر 18 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند صادر میشود. ویزای دانشجویی انگلستان معروف به ویزای (Tier 4 General) برای دانشجویان بین المللی بالای 18 سال است. ویزای تحصیلی کوتاه مدت در انگلستان نیز برای دوره های کوتاه مدت مانند دوره زبان انگلیسی یا دوره های افزایش مهارت صادر میگردد. در ادامه به بررسی این سه ویزای تحصیلی خواهیم پرداخت:

 

– ویزای تحصیلی انگلستان برای دانش آموزان:

افراد بین 4 تا 17 سال میتوانند برای تحصیل در انگلستان از طریق این ویزا اقدام نمایند. برای ویزای دانش آموزی انگلستان متقاضی باید نامه رضایت والدین یا سرپرست خود وهمچنین تمکن مالی مناسب را ارائه دهد. متقاضیان تنها میتوانند در مدارس غیر دولتی انگلستان تحصیل کنند و امکان تحصیل در مدارس دولتی این کشور وجود ندارد. فرد میتواند سه ماه قبل از ورود به انگلستان برای گرفتن این ویزا اقدام کند همچنین می تواند یک ماه زودتر وارد این کشور شود و بعد از پایان تحصیلات خود نهایتاً 4 ماه در انگلستان حضور داشته باشد. اخذ این نوع از ویزا در حدود 348 پوند هزینه خواهد داشت. ویزای دانش آموزی انگلستان قابل تمدید می باشد و قابلیت تبدیل شدن به سایر ویزاهای این کشور را دارد. دانش آموزان با داشتن این ویزا اجازه حداکثر 10 ساعت کار در هفته را دارند. همراهی خانواده با فرد با اخذ این ویزا میسر نیست و والدین دانش آموز میتوانند برای همراهی وی از طریق ویزای والدین همراه اقدام نمایند. با اخذ این ویزا دانش آموز نمیتواند کمک هزینه های تحصیلی دولتی را دریافت کند.

 

– ویزای تحصیلی انگلستان برای دانشجویان:

کلیه شرایط عمومی این ویزا مانند ویزای دانش آموزی می باشد. با این تفاوت که سن فرد باید بالای 18 سال باشد. دانشجو میتواند در طول تحصیل در انگلستان اعضای خانواده خود را به همراه داشته باشد و به صورت نا محدود مشغول به کار شود. همچنین دانشجو باید تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشد.

 

– ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان:

این نوع ویزای تحصیلی مخصوص افرادی است که راغب به تحصیل کوتاه مدت در انگلستان هستند. از این ویزا میتوان برای شرکت در دوره های زبان یا دوره های مهارت آموزی استفاده کرد. همچنین برای تحقیقات علمی نیز میتوان از این ویزا استفاده کرد. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان بستگی به میزان دوره تحصیل یا تحقیقات متقاضی دارد. اگر مدت زمان دوره به طور دقیق معین نشده باشد اعتبار 6 ماهه برای این ویزا در نظر گرفته میشود. همچنین فرد حداکثر 30 روز بیشتر از مدت ویزای خود میتواند در انگلستان بماند. با اخذ این ویزا نمیشود در مدارس انگلستان تحصیل کرد و یا مشغول به کار شد. ویزای تحصیلی کوتاه مدت انگلستان غیر قابل تمدید می باشد و با اخذ این نوع ویزا نمیتوان برای اقامت انگلستان اقدام کرد. هزینه این ویزا برای مدت 6 ماه حدوداً 97 پوند و تا 11 ماه در حدود 186 پوند می باشد. متقاضی سه ماه قبل از ورود به خاک انگلستان می تواند برای این ویزای اقدام کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویزاهای تحصیلی انگلستان با مشاورین ما در نیک افرا تماس حاصل نمایید.

اگر بخواهیم بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان را نام ببریم لیست زیر را میتوان ارائه کرد:

– پزشکی

– آموزش و پرورش

– روانشانسی

– حقوق

– مهندسی عمران

MBA –

– مهندسی کامپیوتر

– معماری

 

هزینه تحصیل در انگلستان بسته به مقطع، رشته و محل تحصیل متقاضی متفاوت می باشد. در سال 2020 برای تحصیل در مقطع کارشناسی و دوره های تکمیلی آن حدوداً 10 الی 25 هزار پوند هزینه شهریه برای یک سال باید پیش بینی شود. در رشته های پزشکی نیز شهریه ها بالاست و دانشجویان باید برای هر سال تحصیلی ممکن است تا 58 هزار پوند شهریه پرداخت کنند. متوسط هزینه های  تحصیلی در مدارس خصوصی انگلستان نیز سالانه در حدود 7 هزار پوند می باشد.

 

همچنین دانشجویان باید برای هزینه های هر سال تحصیلی در انگلستان حدوداً 1700 تا 2500 پوند را در نظر بگیرند.

 

آیا امکان تحصیل بدون مدرک زبان (آیلتس) در انگلستان امکان پذیر است؟

بله! امکان تحصیل بدون مدرک زبان معتبر مثل آیلتس در بعضی از دانشگاه های انگلستان وجود دارد. البته در برخی موارد که دانشجو قبلاً در یک دوره تحصیلی مثل دبیرستان به زبان انگلیسی شرکت کرده باشد هم میتواند برای اقدام به تحصیل در انگلستان مفید باشد. اما دانشگاه های زیر قبل از پذیرش دانشجویی که مدرک زبان انگلیسی ندارد یک مصاحبه آنلاین با دانشجو انجام میدهند تا میزان تسلط وی بر زبان انگلیسی مشخص شود. دانشگاه هایی که شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را بر دانشجویان خود فراهم میکنند:

– دانشگاه برمینگام (University of Birmingham)

– دانشگاه بریستول (The University of Bristol)

– دانشگاه شفیلد هالم (Sheffield Hallam University)

– دانشگاه گرینوویچ (University of Greenwich)

– دانشگاه بولتون (The University of Bolton)

– دانشگاه رابرت گردون (Robert Gordon University)

– دانشگاه استون (Aston University)

– دانشگاه سوانزی (Swansea University)

– دانشگاه پورتسموث (University of Portsmouth)

– دانشگاه نورث آمبریا (Northumbria University)

– دانشگاه پلیموث (University of Plymouth)

 

معمولا دربرخی موارد که دانشگاه برای پذیرش اجباربه داشتن مدرک زبان معتبرکند، آزمون آیلتس با نمره 6 به بالا، آزمون PTE و آزمون دولینگو مورد قبول می باشند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

تحصیل در کالج های انگلستان:

تحصیل در کالج های انگلستان برای متقاضیان در سراسر دنیا بسیار جذاب است. دوره کالج در انگلستان شبیه به یک دوره آماده سازی برای دانشجویان بعد از اتمام دبیرستان در بازه سنی بین 16 الی 18 سال و قبل از ورود به دانشگاه می باشد. کالج ها در حقیقت برای آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به افرادی که متقاضی تحصیل در رشته های فنی هستند تاسیس شده است. دوره کالج در انگلستان به دو صورت تمام وقت و نیمه وقت برگذار میشود. بیشتر کالج های انگلستان دولتی هستند اما کالج های خصوصی نیز در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. مدت زمان تحصیل در کالج ها کوتاه و بستگی به رشته تحصیلی فرد، بین یک تا دو سال زمان متغیر است. هدف ازبرگذاری دوره در کالج ها ورود سریع دانشجویان به بازار کار می باشد و تمرکز کمتری بر مسائل علمی و پژوهشی وجود دارد.

 

دوره های خاصی نیز در کالج ها برگذار می شود. برای مثال دوره  International Foundation Year یک دوره کوتاه مدت برای دانشجویان بین المللی می باشد که تحصیلات خود را در کشورشان به پایان رسانده اند اما واجد شرایط برای ورود به دانشگاه های انگلستان نمی باشند. در نتیجه یک دوره آموزشی مقدماتی را در کالج های انگلستان می گذرانند تا به سطح مناسب برای ورود به دانشگاه های این کشور برسند. مهارت های زبان انگلیسی نیز در این دوره آموزش داده می شود.

 

 

تحصیل مقطع کارشناسی در انگلستان:

ممکن است تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی آرزوی هر دانشجویی باشد. دانشگاه های انگلستان یکی از پرطرفدارترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. مقطع کارشناسی را می توان اولین مقطع آکادمیک دانشگاه های انگلستان دانست. شاید تصور اکثر ما از مقطع کارشناسی این باشد که یک دوره 3 الی 6 ساله را در دانشگاه به تحصیل بپردازیم تا در نهایت مدرک کارشناسیخود را دریافت کنیم. اما حقیقت این است که مقطع کارشناسی در انگلستان چیزی بیشتر از یک دوره تحصیلی ساده است. مقطع کارشناسی در انگلستان را می توان به شش دسته تقسیم کرد.

 

مدرک لیسانس (Bachelor’s Degree)

یک مقطع علمی و بنیادی در دوره های آموزشی آکادمیک می باشد. این دوره از آن جهت که برای آموزش کامل دانشجو و درک مفاهیم رشته تخصصی برای دانشجو طراحی شده است، بین 3 الی 4 سال زمان می برد. این مدرک دسته بندی های مختلفی دارد مثلا لیسانس رشته های علمی با نام اختصاری BSc ، لیسانس رشته های هنری که با نام اختصاری BA ، لیسانس رشته های مهندسی که با علامت اختصاری BEng و نهایتاً لیسانس رشته های آموزشی به اختصار با Bed نمایش داده میشوند. از رشته های پرطرفدار در مقطع کارشناسی انگلستان می توان به رشته های زیر اشاره نمود:

– ادبیات انگلیسی

– علوم اجتماعی و روانشناسی

– پزشکی

– مهندسی

– فلسفه

– زمین شناسی

– مردم شناسی و باستان شناسی

– موسیقی

– ریاضیات

– اقتصاد

– علوم کامپیوتر

– الهیات و مذهب

– حقوق

 

کارشناسی ارشد پیوسته (Master’s Degrees):

این نوع مدرک دانشگاهی در انگلستان  مخصوص دانشجویانی است که علاقه مند هستند تا بعد از فارغ التحصیلی از دوره کارشناسی به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند. در این دوره طی 4 سال کلیه آموزش های لازم برای مقطع کارشناسی و کارناسی ارشد به دانشجو داده می شود و دانشجو بعد از این 4 سال تحصیل بجای مدرک لیسانس مدرک فوق لیسانس را دریافت مینماید. تحصیل در این دوره برای دانشجو بسیار به صرفه می باشد.

 

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان:

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان دارای برتری های خاصی است که متقاضی را ترغیب به انتخاب این کشور مینماید. نظام آموزشی مستحکم، مدارک بین المللی معتبر، تدریس به زبان انگلیسی،  کوتاه بودن مدت زمان تحصیل، فرصت های شغلی زیاد و مجوز کار دانشجویی در این کشور از جمله ویژگی های برتر انگلستان برای تحصیل کارشناسی ارشد می باشد. در انگلستان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد  یک الی دو سال طول می کشد. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان در حدود 9500 پوند در سال است و شهریه دانشگاه های انگلستان به طور متوسط حداقل 50 درصد ارزان تر از شهریه دانشگاه های آمریکا می باشد.

 

تحصیل دکتری در انگلستان:

انگلستان کشوریست که دارای دانشگاه های برتر و یکی از بهترین نظام های آموزشی در جهان می باشد و تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در این کشور پذیرش دانشگاه ها را دریافت میکنند. اغلب این دانشجویان مهاجر از کشورهای  چین و سپس هند، آمریکا، مالزی و ایتالیا برای تحصیل با استاندارد های بالای آموزشی به این کشور می آند. تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری مزایای زیادی برای متقاضیان دارد. از آنجایی که دانشگاه در مقطع تحصیلی دکتری بسیار مهم است، مهمترین برتری تحصیل دکتری در این کشور را میتوان وجود دانشگاه های برتر بین المللی در انگلستان دانست. دانشگاه هایی چون آکسفورد و کمبریج که دارای شهرت جهانی و سابقه بسیار درخشانی هستند در انگلستان واقع شده اند.

 

تحصیل در مقطع دکتری در انگلستان به دانشجو امکان اشتغال به کار و دریافت فاند های بسیار خوبی را می دهد. حداقل شهریه دانشجویان دکتری به طور متوسط در حدود 4 هزار پوند در سال می باشد. همانطور که میدانید انگلستان یکی از گرانترین کشورهای جهان است به همین دلیل مهاجرت تحصیلی بدون درآمد زایی یا حمایت مالی می تواند برای دانشجو بسیار پرهزینه و گران باشد. دانشجویان بین المللی در مقطع دکتری میتوانند تا حداکثر 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند و در تعطیلات میان ترم ها نیز میتوانند به طور تمام وقت کار کنند. همچنین فاند، بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی خصوصی و دولتی بسیاری در دوره دکتری به دانشجویان ارائه میشوند. انواع بورسیه های تحصیلی دولتی و غیر دولتی برای دانشجویان در انگلستان در زیر به صورت مختصر نام برده شده است:

 

– فاند کامل برای دانشجویان بین المللی در تمامی رشته های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

Clarendon Fund Scholarships, University of Oxford, UK))

 

– کامل ترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که شامل، حقوق ماهانه، تمامی هزینه های تحصیل  و هزینه بلیط رفت و برگشت دانشجو می شود. این بورسیه در مقطع دکتری قابل دریافت می باشد.

(Rhodes Global Scholarship 2019)

 

– بوسیه هزینه تحصیل و حقوق ماهیانه در کلیه رشته ها برای دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در مقطع دکتری به انگلستان آمده اند.

(International Cambridge Scholarships)

 

– بورسیه تحصیلی رشته های حقوق و اقتصاد برای دانشجویان اروپایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در انگلستان. البته این بورسیه کامل نیست و تنها هزینه های جزئی و جانبی را در بر می گیرد.

(Anglia Ruskin University MBA Scholarship in UK, 2019-2020)

 

– بورسیه دانشجویان بین المللی در رشته های مدیریت کسب و کار  در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

(MBA Skoll Scholarships at University of Oxford In UK)

 

– کامل ترین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که شامل، حقوق ماهانه، تمامی هزینه های تحصیل  و هزینه بلیط رفت و برگشت دانشجو می شود. این بورسیه در مقطع دکتری قابل دریافت می باشد.

(Rhodes Global Scholarship 2019)

 

 

تحصیل پزشکی در انگلستان:

تحصیل پزشکی در انگلستان شرایط خاص خود را دارد و همچنین دارای برنامه ای بزرگ و گسترده می باشد. تحصیل پزشکی در انگلستان تا 5 سال زمان می برد. البته امکان دارد این مقدار کم تر یا بیشترهم بشود. دوره های تحصیلی مختلفی برای ورود به دانشگاه های پزشکی انگلستان وجود دارند. در ادامه به معرفی کوتاه این دوره های تحصیلی نگاهی می اندازیم.

 

– دوره FOUNDATION

دوره Foundation می تواند برای ورود به بعضی از دانشگاه های پزشکی انگلیس کاربرد داشته باشد. این دوره توسط کالج های مختلفی مانند Bellerbys College ارائه می شود و دروس مختلفی در آن به دانش آموزان آموزش داده می شود تا بتوانند برای ورود به رشته ها پزشکی آماده شوند.

 

– دوره A LEVEL

دوره A LEVEL اصلی ترین دوره ورود به دانشگاه های پزشکی انگلستان است. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تقریبا همه دانشگاه های انگلستان این دوره را در اولویت برای پذیرش دانشجویان خود قرار داده اند. یعنی افرادی که می خواهند شانسشان را برای ورود به دانشگاه های پزشکی امتحان نمایند و حتی برای دانشگاه های برتر اقدام کنند باید دوره A LEVEL را بگذرانند. این دوره معمولا 2 سال به طول می کشد و بعد از گذراندن این دوره فرد باید خود را برای امتحان ورودی آماده کند. در ادامه به بررسی کلی این امتحانات می پردازیم.

 

– آزمون BMAT

افراد بعد از گذراندن دوره های آماده سازی می توانند برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند. این آزمون معمولا در ماه نوامبر انجام می شود. نتیجه به دست آمده در این آزمون به صورت خودکار برای دانشگاه ها ارسال می شود.

 

– آزمون GAMSAT

بعضی از دانشگاه ها بخصوص برای مقاطع بالاتر از مقطع لیسانس به این آزمون نیاز دارند. افراد برای اینکه درخواست خود را برای دانشگاه های مختلف ثبت نمایند باید در این آزمون شرکت کرده و نتایج آن را برای دانشگاه ارسال کنند.

 

 

دانشگاه های پزشکی انگلستان

آزمون UKCAT اصلی ترین آزمون ورودی برای دانشگاه های انگلستان است. این آزمون بخش های مختلفی دارد و همچنین توسط 26 دانشگاه برگذار می شود و پس از آن متقاضیان می توانند برای دانشگاه های پزشکی زیر اقدام نمایند تا به تحصیل پزشکی در انگلستان بپردازند.

 

 

دانشگاه ابردیندانشگاه ملین بلفاستدانشگاه سوانزیدانشگاه گلاسکو
دانشگاه لنکستردانشگاه آکسفوردمدرسه پزشکی لندندانشگاه ادینبورگ
دانشگاه لستردانشگاه ناتینگهامکالج امپریال لندندانشگاه هول یورو
دانشگاه لیدزدانشگاه سنت اندروزدانشگاه هیلیدانشگاه لانکاشیایر
دانشگاه لیورپولدانشگاه شفیلددانشگاه کمبریجدانشگاه کاردیف
دانشکده بهداشت لندندانشگاه کالج لندندانشگاه اکستردانشگاه کاردی
دانشگاه نیوکاسلدانشگاه سنت جورجدانشگاه داندیدانشگاه بریستول
دانشگاه نورویچدانشگاه ساوت همپتوندانشگاه برتون و ساسکسدانشگاه وارویک
دانشگاه منچستردانشگاه پلی موثدانشگاه بیرمنگامدانشگاه UOL

 

 

از بهترین شهرهای دانشگاهی در انگلستان میتوان به شهرهای لندن (London)، کمبریج (Cambridge)، آکسفرود (Oxford)، منچستر (Manchester)،  لیدز (Leeds) و بریستول (Bristol) اشاره کرد. به غیر از این شهرها شهرهایی چون ادینبورگ (Edinburgh)، گلاسکو (Glasgow)، کاونتری (Coventry) و ناتینگهام(Nottingham) که در بین دانشجویان محبوب هستند اشاره کرد.پایتخت انگلستان یعنی لندن در سال 2020 به عنوان بهترین شهر دانشجویی دنیا انتخاب شد که بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشجویان بعد از پایان تحصیلات خود به مدت 4 ماه مهلت دارند تا کار پیدا کرده و اقامت خود را از طریق دریافت ویزای کاری تمدید نمایند.

شما میتوانید با مشاورین ما در نیک افرا برای مشاوره وکسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

 

مهاجرت به انگلستان از طریق کار:

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به انگلستان دریافت ویزای کاری این کشور است. بریتانیا به منظور جبران کمبود نیروی کار ماهر و استفاده از متخصصین در سراسر دنیا، انواع مختلفی از ویزای کاری را به علاقه‌مندان ارائه می‌کند. برای دریافت ویزای کاری نیروی ماهر انگلستان در سال 2021، کلیه متقاضیان باید از طرف کارفرمایی معتبر پیشنهادی شغلی دریافت کنند تا درخواستشان از طریق سیستم امتیازبندی بریتانیا مورد بررسی قرار داده شود. علاوه بر ویزای نیروی کار ماهر در بریتانیا که آن را با نام ویزای کاری عمومی نیز می‌شناسند، متقاضیان می‌توانند برای دریافت ویزای کاری موقت، ویزای استارت آپی ، ویزای نوآوری و ویزای استعداد جهانی نیز اقدام نمایند.

برای آشنایی با شرایط مهاجرت کاری به انگلستان و هزینه‌های آن، بیشتر بخوانید. اطلاعات بیشتر در ارتباط با مهاجرت کاری به انگلستان را از مشاورین ما در نیک افرا بخواهید.

 

 

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری:

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان که به  (Tier 1) نیز معروف است، یکی از سخت‌ترین برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری در جهان می باشد. برای مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل حدوداً 2 میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت‌ها و یا سرمایه مشترک سرمایه‌گذاری انجام دهید. در صورت سرمایه‌گذاری معادل 2 میلیون، پس از 5 سال شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم انگلستان اقدام کنید. همچنین توجه داشته باشید که مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان اگرچه مسیری نسبتاً طولانی برای کسب اقامت دائم این کشور است، اما در صورت رعایت تمامی قوانین و شروط، راهی مطمئن برای مهاجرت به انگلستان می باشد.

برای کسب اطلاعات کافی در مورد مهاجرت سرمایه‌گذاری به انگلستان با شرکت مشاوره مهاجرتی نیک افرا تماس بگیرید.

 

 

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج:

افرادی که قصد ازدواج با شهروندان انگلستان و یا دارندگان اقامت دائم این کشور را دارند، می‌توانند از طریق اخذ ویزای ازدواج انگلستان به این کشور سفر کنند. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ماه در این کشور بمانند و در این مدت به صورت قانونی ازدواج نمایند. هزینه این ویزا حدوداً 95 پوند می باشد. متقاضیانی که قصد اقامت در انگلستان را دارند باید از طریق ویزای خانوادگی اقدام نمایند و برای اقامت این کشور درخواست بدهند. در نظر داشته باشید که برای ازدواج، سن افراد باید بالای 18 سال بوده، همچنین سابقه کیفری نداشته باشند و در سلامت کامل روانی به سر ببرند. همچنین درآمد کافی همسر برای ارائه تمکن مالی، برخورداری از مهارت کافی در زبان انگلیسی و داشتن رابطه‌ای واقعی نیز از ضروریات این امر می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شرکت مشاوره مهاجرت نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد:

کشور انگلستان یکی از کشورهایی است که قانون خون را به رسمیت مشناسد، یعنی به صرف تولد در خاک این کشور، اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد میسر نمی‌شود. برای این که کودک تازه متولد شده واجد شرایط دریافت تابعیت انگلستان باشد، باید یکی از والدین یا هر دوی آنها تابعیت این کشور را داشته باشند. همچنین در صورتی که والدین فرزند تازه متولد شده نامعلوم باشند، طبق قوانین انگلستان کودک تبعه این کشور به شمار می آید. گرفتن تابعیت برای فرزندان تنها تا قبل از 18 سالگی آنها امکان‌پذیر می باشد. برای مشاوره در امر مهاجرت به انگلستان با نیک افرا تماس بگیرید.

 

 

مهاجرت به انگلستان برای درمان:

خدمات درمانی در بریتانیا امری قدرت‌سپاری شده می باشد، که به معنای اختیارات هر کشور در امر قانون‌گذاری و اجرایآن قانون میباشد. پوشش درمانی دولت برای تمامی شهروندان بریتانیا و دارندگان اقامت دائم آن رایگان است و از محل مالیات‌ عمومی تامین می‌شود. این کشور در رتبه‌بندی بهترین سیستم‌های درمانی در دنیا، رتبه 6 ام را کسب کرده است که این موضوع یکی از دلایل افراد برای مهاجرت به انگلستان برای درمان بیماری های خاص می باشد. هر سال تعداد زیادی از بیماران حتی با کسانی که مبتلا به بیماری های وخیم هستند به دنبال دریافت خدمات پزشکی و گذراندن مراحل درمانشان راهی این کشور می شوند. در این شرایط ویزای درمانی انگلیس به این افراد تعلق می گیرد. شما می توانید از روش های مختلفی برای اخذ ویزای درمانی انگلستان اقدام کنید. بعضی از افراد، پزشکشان تشخصی می دهد که برای ادامه درمان بیماریشان بهتر است به انگلستان بروند. بعضی دیگر از بیماران با فرستادن پرونده پزشکیشان به یک پزشک در انگلستان، می توانند از وی برای درمان در این کشور دعوت نامه بگیرند. برای اطلاعات بیشتر شما میتواند با مشاورین نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

مهاجرت کادر درمان به انگلستان:

فارغ التحصیلان رشته های درمانی از جمله پزشکان و پرستاران به دلیل کیفیت کار و زندگی در انگلستان این کشور را به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی در نظر می گیرند. به دلیل کمبود نیروی کار در بخش خدمات بهداشتی و درمانی در انگلیس این کشور به طور جدی نیروی کادر درمان خود را از خارج جذب مینماید. جست و جوی کار برای کسانی که دارای مهارت های ویژه مراقبت های بهداشتی هستند، در انگلیس آسان است. دولت بریتانیا سرمایه گذاری بزرگی برای جذب و استخدام پرستار و پزشک آموزش دیده انجام داده است. جالب است که بدانید بسیاری از مردم انگلیس برای معالجه در بخش دندان پزشکی به مجارستان یا لهستان سفر می نمایند زیرا حضور دندان پزشکان در این کشور با کمبود شدید مواجه می باشد.

پزشكان خارجی و اعضای کادر درمان باید قبل از اقدام برای دریافت مجوز فعالیت در انگلستان مطمئن شوند که می توانند تسلط خود به زبان انگلیسی را با ارائه مدرک آیلتس ثابت نمایند.  نمره آیلتس مورد قبول کشور انگلستان برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی 7.5 می باشد. این قانون ممکن است در آینده تغییراتی داشته باشد. پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان که متقاضی کار در انگلستان هستند، برای اخذ مجوز فعالیت در این کشور باید  تمامی تجربیات خود در زمینه ی تحصیلات تکمیلی رشته های علوم پزشکی، غیر پزشکی و سایر فعالیت های خود در پنج سال گذشته یا از زمان فارغ التحصیلی را ارائه نمایند. همچنین ممکن است لازم باشد تا برای فعالیت های غیر پزشکی خود از مراجع ذیصلاح یا کارفرماها درخواست تاییدیه و گواهی کنند یا از سازمان ناظر بر فعالیت پزشکان و سایر اعضای کادر درمان (نظام پزشکی، نظام پرستاری،…) گواهی تایید صلاحیت حرفه ای دریافت نمایند.

 

 

رشته های مورد نیاز:

– پزشک عمومی

– پزشک متخصص

– دندان پزشکی

– چشم پزشک

– روانپزشک

– جراح

– متخصص قلب و عروق

– متخصص بیهوشی

– پرستاری

– مامایی

– رادیولوژیست بالینی

– آسیب شناس

– رشته های پیرا پزشکی

– دانشیار

– دانشمند بالینی ، ژنتیک

– طب سنتی

 

 

معادل سازی مدرک پزشکی و دندان پزشکی:

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در انگلستان به شرح زیر است:

ثبت نام در آزمون پلب (PLAB):

شرکت در این آزمون برای پزشکان خارجی متقاضی کار اجباری می باشد. این آزمون برای سنجش حرفه‌ای و زبانی برگزار می شود و شامل دو بخش تئوری و عملی می باشد.

شرکت در بخش عملی آزمون پلب:

این بخش با هدف ارزیابی مهارت‌های بالینی و حرفه‌ای پزشکان برگذار می گردد.

رجیستری مدارک:

مرحله نهایی ثبت نام رجیستری مدرک در شورای عمومی پزشکی (GMC) می باشد که پس از آن پزشک متقاضی صلاحیت استخدام در بیمارستان ها و کلینیک های انگلستان را پیدا میکند.

 

دندانپزشکان نیز بمانند پزشکان برای اشتغال در انگلستان باید آزمون های خاصی را برای تایید صلاحیت حرفه‌ای خود بگذارنند. متقاضیان باید در آزمونی به نام ORE یا (Overseas Registration Exam) شرکت نمایند و نمره قبولی را دریافت کنند. برای شرکت در این آزمون داشتن مدرک آیلتس ۷ از شروط لازم است.

این امتحان نیز مانند PLAB دارای دو بخش ORE1 و  ORE2 می باشد. بخش اول این آزمون به شیوه تئوری در خصوص دندانپزشکی و بیماری های مرتبط با آن است و دانش عمومی داوطلب را محک میزند. بخش دوم آن عملی و بالینی است و دانش و توانایی بالینی داوطلب مورد سنجش قرار می ‌دهد.

 

 

معادل ساز مدرک پرستاری و مامایی:

یکی از شرایط اقامت در انگلستان و مهاجرت کاری کادر درمان به این کشور معادل سازی مدرک تحصیلی می باشد. در صورتی که پرستاران هم مانند پزشکان متقاضی کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور انگلیس باشند لازم است تا مدرک پرستاری خود را معادل‌سازی نمایند.

معادل‌سازی مدرک پرستاری بعد از قبولی در آزمون آر ان امکان پذیر خواهد بود. RN یا (Registered nurse) به این معناست که پرستاران بعد از مهاجرت به انگلستان، باید به منظور تائید مدرک تحصیلی‌ خود توسط سیستم بهداشت و درمان این کشور، آزمون‌هایی برای رجیستر شدن مدرک دانشگاهی‌شان را پشت سر بگذرانند تا بعد از آن RN را دریافت نمایند و بتوانند به ‌عنوان پرستار مشغول به کار شوند.

 

متقاضیان کار مامایی نیز لازم است تا مدارک تحصیلی و سوابق شغلی شان را برای نظام سلامت انگلستان ارسال نمایند تا پس از بررسی اولیه، شانس شرکت در آزمون تئوری و عملی معادل سازی مدارک شان را در انگلستان اخذ کنند.

 

شرایط لازم برای پزشکان:

– اخذ مجوز فعالیت در شورای پزشکی عمومی (GMC) ( گواهی تکمیل دوره آموزشی(CCT) یا گواهی تأیید صلاحیت و ثبت نام پزشک متخصص (CESR))

– مدرک زبان آیلتس 7.5

– گذرنامه معتبر

– ارائه تمکن مالی

– ارائه نامه از کارفرما

– نامه پذیرش و یا دعوتنامه از مرکز آموزش پزشکی در بریتانیا

– آزمون PLAB

 

 

شرایط لازم برای پرستاران:

– حداقل مدرک لیسانس پرستاری

– سطح مناسب زبان انگلیسی (مدرک آیلتس)

– داشتن سابقه کار مرتبط حداقل 3 سال

– پذیرش توسط کارفرما و دریافت (COS)

– ارائه تمکن مالی

– معادل‌سازی مدرک پرستاری یا RN

– ترجیحاً زیر ۴۵ سال (عموماً تا 49 سال امکان پذیر است.)

مشاورین نیک افرا آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما عزیزان می باشند.

 

 

پیام بگذارید

5 + 20 =

  مشاوره رایگان  36472709-071