به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

پذیرش مشروط یا کاندیشنال چیست ؟

پذیرش مشروط یا کاندیشنال چیست ؟

پذیرش مشروط conditional acceptance یا admission  که پذیرش کاندیشنال یا موقت نیز نامیده می‌شود ، به موقعیتی گفته می شود که یک متقاضی بر اساس شرایط خاص و به طور مشروط، پذیرش یک کالج یا دانشگاه را دریافت نماید. گفتنی است که این نوع پذیرش معمولا برای افرادی صادر می‌گردد که سطح زبان آنها پایین‌تر از سطح مدنظر دانشگاه باشد، اما سایر شرایط پذیرش را دارا باشند.

بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین المللی خود که موفق به کسب حدنصاب نمره زبان موردنیاز را کسب نشده اند اما از استعداد و توانایی‌های کافی جهت تحصیل را دارار باشند، پذیرش کاندیشنال یا مشروط صادر می نمایند.

 

 

پذیرش مشروط و نحوه دریافت آن

پروسه درخواست پذیرش کاندیشنال نیز همانند پروسه درخواست ثبت‌نام، به کالج و دانشگاه مدنظر بستگی دارد. برای دریافت پذیرش مشروط لازم است چند مرحله طی گردد که در این قسمت به توضیح در مورد آنها خواهیم پرداخت.

 

 

ارسال درخواست پذیرش کاندیشنال به کالج یا دانشگاه

قبل از هر نکته‌ای باید خاطرنشان کنیم که تمامی دانشگاه‌ها و کالج‌های خارجی، پذیرش مشروط را ارائه نمی‌کنند. پس توصیه می‌کنیم ابتدا تحقیق کنید و لیست دانشگاه‌هایی را که پذیرش کاندیشنال دارند را تهیه و سپس درخواست خود را ارائه کنید.

ابتدا لازم است اپلیکیشن خود را برای برسسی به دانشگاه یا کالجی که انتخاب نموده اید، ارسال  کنید و درصورتی‌ که واجد شرایط باشید، نامه پذیرش مشروط برای شما ارسال میگردد.

 

 

دریافت نامه پذیرش مشروط

بعد از ارسال درخواست به دانشگاه یا کالج مورد نظرتان، دانشگاه اسناد و مدارک متقاضی را ارزیابی می کند و در صورت موافقت، نامه پذیرش مشروط ارسال می‌شود.

 

 

تبدیل پذیرش کاندیشنال به پذیرش قطعی

پس از کسب نمره زبان لازم پذیرش مشروط دانشجو با ارزیابی شرایط دیگر مانند تمکن مالی و غیره، به پذیرش کامل تبدیل می‌گردد. در صورتی که دانشجو نتواند نمره زبان لازم را ارائه دهد، بدون قید و شرط، پذیرش او رد خواهد شد و امکان تمدید ویزا وجود نخواهد داشت.

 

 

پذیرش مشروط شامل چه افرادی می‌شود ؟

پذیرش مشروط عموما به متقاضیانی داده می شود که شرایط و سوابق علمی و تحصیلی آنها برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه کافی نیست. برای ‌مثال پایین بودن معدل، نداشتن مدرک زبان یا آماده نبودن مدرک مقطع تحصیلی قبلی می توانند دلایل مناسبی جهت درخواست پذیرش مشروط باشند. دانشجوهای خارجی که تمامی شرایط لازم برای دریافت پذیرش را دارند اما مهارت‌های زبان آنها ضعیف است، می‌توانند از فرصت پذیرش مشروط استفاده نمایند. در چنین حالتی، کالج یا دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش متقاضی را صادر می نماید تا بتواند به کمک آن ویزا در یافت کند.

در مواقعی که مدارک و شرایط برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر مهیا نیست، مسلماً دریافت پذیرش مشروط یک موفقیت یا فرصت بزرگ محسوب می گردد. اکثر دانشگاه‌ها پذیرش کاندیشنال را برای متقاضیانی صادر می کنند که سطح زبان آنها در حد مقبولی نیست. پذیرش کاندیشنال فرصت خوبی است تا دانشجو ابتدا سطح زبان خود را بهبود دهد و بعد از آن با انتقال از پذیرش مشروط به کامل در رشته و دانشگاه مشغول به تحصیل گردد.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش کاندیشنال

تکمیل فرم درخواست پذیرش مشروط، پرداخت هزینه مربوطه لازم است، مدارک زیر برای تکمیل پرونده ارسال گردد:

(مدارک تحصیلی ازجمله دیپلم یا مدرک دانشگاهی مقطع قبل، ارائه معدل، ریزنمرات، کپی صفحه اول گذرنامه که شامل اطلاعات شخصی و عکس است، فرم تمکن مالی، اسناد مالی مرتبط)

اگر به‌ عنوان دانشجوی سال اول، متقاضی پذیرش مشروط باشید، لازم است مدارک تحصیلی را مطابق با پذیرش دانشجویان بین‌المللی سال اول تکمیل و ارائه نمایید. اگر تحت عنوان دانشجوی انتقالی درخواست پذیرش دارید، باید مدارک خود را طبق پذیرش انتقالی بین‌المللی ارسال نمایید. مدارک لازمه بسته به هر دانشگاه یا کالج، می‌تواند متفاوت خواهد بود.

 

 

طول دوره پذیرش کاندیشنال

در پذیرش مشروط متقاضی لازم است قبل از ورود به دانشگاه دوره‌های آماده‌سازی زبان را در کالج یا آکادمی‌های وابسته و غیر بگذراند. این دوره‌ها بسته به توانایی متقاضی اغلب بین ۳ ماه الی ۲ سال طول خواهد کشید.

 

 

پذیرش مشروط؛ خوب یا بد؟

پذیرش کاندیشنال هم می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد و هم منفی. از یک طرف ثابت می‌کند که متقاضی شرایط آکادمیک را دارا است، اما از سویی دیگر، می‌تواند بیانگر ضعف مهارت‌های زبان باشد. با داشتن این نوع پذیرش حداقل دانشجو از پذیرفته شدنش در دانشگاه موردنظر مطمئن می‌گردد.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

19 − 11 =

  مشاوره رایگان  36472709-071