به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به امارات

مهاجرت-به-امارات

 امارات متحده عربی

کشور امارات متحده عربی یک پادشاهی مطله فدرال است و یکی از موفق ترین و آینده دارترین کشورهای خاورمیانه محسوب می شود و پایتخت آن ابوظبی است. این کشور پیشرفته در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد. همچنین با قطر و عربستان در مرزهای جنوبی و با عمان از شرق همسایه می باشد. خط شمالی این پادشاهی به سواحل خلیج فارس می رسد و مرزهای شرقی آن را دریای عمان تشکیل میدهد. مساحت این کشور83600 کیلومتر مربع و جمعبت آن 8106000 نفر می باشد. امارات از نظر آب و هوایی کشوری بیابانی و گرم است. این کشور پس از استقلال از انگلستان از 7 شیخ نشین (ابوظبی، شارجه، فیجره، عجمان، راس الخیمه، دبی و ام القوین) تشکیل شد. فرهنگ امارات برگرفته از فرهنگ عربی به همراه تاثیراتی از فرهنگ های ایرانی، هندی و آفریقایی میباشد. از شهر های مهم این کشور می توان به شهر دبی اشاره نمود. امروزه دبی به عنوان شهری با شهرت جهانی و دارای کسب و کار های بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده ‌است. اقتصاد دبی با صنعت نفت شروع شد و رشد کرد و در نهایت با صنعت سیاحت و توریست تحکیم شد. بیشتر درآمد این شهر از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به افراد خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت به اتباع خارجی، ترانزیت مسافر، ترانزیت کالا و همچنین قسمت بزرگی از آن نیز از راه گردشگری و خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. دبی به تازگی به دلیل ساخت و سازهای بزرگ و رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز توانسته است بیش از پیش توجه جهانیان را به خود جلب کند. جمعیت این کلان شهر تا سال ۲۰۰۹ در حدود  1771000 نفر بوده‌ است.

یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به امارات و اقامت این کشور سیاست های مالیاتی آن می باشد. معافیت مالیاتی برای افراد واجد شرایط  یکی از روشهای جذب سرمایه گذار خارجی در بخش خصوصی می باشد. به علاوه، استانداردهای بالای زندگی، ثبات شرایط اقتصادی و سیاسی، ثبات شرایط اقتصادی و سیاسی، شرایط مناسب برای پیشرفت و توسعه کسب و کار از جمله مزایای مهاجرت به دبی و در کل اقامت امارات هستند. این مقاله توسط شرکت مشاوره مهاجرت نیک افرا با هدف آشنایی شما از شرایط و قوانین مهاجرت به امارات متحده عربی تهیه شده است.

 

 

راه های مهاجرت به امارات:

– مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

– مهاجرت به امارات از طریق کار

– مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

– مهاجرت به امارات از طریق تولد

– ویزای طلایی امارات متحده عربی

 

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل:

تحصیل در امارات با توجه به  اینکه این کشور در موقعیت استراتژیکی قرار دارد بسیار حائز اهمیت است. این کشور در حال پیشرفت سریع می باشد و وضعیت تحصیل و آموزش در مدارس و دانشگاه هایش نیز با همین سرعت در حال بهبود و بالا بردن سطح کیفیت است. این کشور برای رشد دانشگاه ها و بالا بردن سطح کیفیت آموزش اقدام به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی کرده است. زبان رسمی این کشور عربی می باشد ولی زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است و برای جهت تحصیل در دانشگاه های آن باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 ارائه شود. دانشجویانی که قصد تحصیل در امارات را دارند درصورت نداشتن مدرک زبان در ابتدا باید دوره های زبان را در این کشور طی کرده سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی نیز از جمله موارد گفتنی در ارتباط با تحصیل در این کشور می باشد و دانشجویان قادرند با استفاده از این بورس های تحصیلی هزینه های خود را کاهش دهند. همچنین در امارات دانشگاه هایی که زیر نظر کشورهای دیگر نظیر کانادا، انگلستان، فنلاند، آمریکا و غیره باشند نیز در امر آموزش فعالیت میکنند. به همین دلیل دانشجویان می توانند پس از اینکه یک یا دو ترم را در این دانشگاه ها به تحصیل پرداختند به دانشگاه های اصلی آن ها در کشور مبدأ انتقالی گرفته و در آنجا به تحصیل ادامه دهند. معمولاً برای تحصیل در امارات محدودیت سنی خاصی تعریف نشده.

 

تحصیل در مدارس امارات

تحصیل در امارات  از سن 6 سالگی اجباری است. درمقطع دبستان دانش آموزان بایستی 6 سال تحصیل کنند. تحصیل برای دانش آموزان اماراتی رایگان است و کلاس های مدارس دولتی امارات به صورت غیر مختلط  برگذار می شود.

مدت زمان مقطع راهنمایی 3 سال می باشد و از سن 12 سالگی شروع و در 15 سالگی به اتمام می رسد. این دوره نیز مانند دوره دبستان اجباری است و در پایان این دوره مدرک دیپلم درجه 2 به دانش آموزان داده می شود.

تحصیل در امارات در مقطع دبیرستان به دو نوع تقسیم می شود هر دو نوع این دوره ها 3 ساله اند و از سن 15 سالگی تا 18 سالگی ادامه خواهند یافت. دانش آموزان در این مقطع، هم می توانند در دوره های نظری دیپلم بگیرند و هم می توانند در دوره های فنی و حرفه ایی ثبت نام کنند و پس از طی دوره دیپلم فنی برایشان صادر می شود.

 

کارشناسی در امارات:

تحصیل در مقطع کارشناسی در امارات  3 الی 4 سال به طول می کشد. اغلب افرادی که تحصیل در دبی در مقطع کارشناسی را انتخاب می کنند این کار را برای گرفتن اقامت کشور های انگلیس، کانادا و آمریکا انجام می دهند زیرا دانشجویان در این مقطع با گذشت 2 الی 3 سال می توانند به دانشگاه های معتبر این کشورهای درخواست ادامه تحصیل داده و تحصیلات خود را در این کشورها به اتمام برسانند. دانشجویان مقطع لیسانس در دبی اجازه کار تا 10 ساعت در هفته را دارند و در هر ساعت مبلغی حدود 12 دلار دریافت می کنند که این مبلغ ممکن است بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل دانشجو را تامین کنند. پیدا کردن کار دانشجویی در دبی با توجه بسته به زبان انگلیسی، خصوصیات شخصیتی، تجربه و غیره برای هر دانشجو متفاوت است.

کارشناسی ارشد در امارات:

تحصیل فوق لیسانس در امارات حدود 2 سال به طول می کشد. دروس در این مقطع به دو زبان انگلیسی و عربی آموزش داده می شود. دانشجویان فوق لیسانس در دبی بعد از اتمام تحصیلات در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نداشته باشند دولت دبی به آن ها یک سال فرصت می دهد تا شغل مناسبی پیدا کرده و ویزای کاری دبی را بگیرند. دانشجویان مقطع فوق لیسانس در دبی در هنگام تحصیل می توانند تا 20 ساعت در هفته را کار کرده و مبلغی در حدود 10 الی 12 دلار به ازای هر ساعت کاری دریافت میکنند.

 

دکتری در امارت:

تحصیل در مقطع دکترا در امارات حدود 3 الی 4 سال طول می کشد و دانشجویان هم قادرهستند در دانشگاه های خود دبی ادامه تحصیل بدهند هم این اکان برایشان وجود دارد که در دانشگاه هایی که از جانب دیگر کشورها شعبه زده اند به تحصیلات خود در مقطع دکترا ادامه دهند. مقطع دکترا در دبی با کیفیت بسیار بالا و در سطح بین المللی به افراد داده می شود. برای تحصیل در امارات در مقطع دکترا دانشجویان باید رزومه تحصیلی مناسبی از مقطع فوق لیسانس داشته باشند و پیشینه علمی بالایی را ارائه دهند. برای اخذ پذیرش مقطع دکترای در دانشگاه های دبی دانشجویان باید حتما مدرک زبان آیلتس یا تافل را ارائه دهند. تحصیل در مقطع دکترای در دبی این امکان را به دانشجو می دهد که درک مناسبی از مسائل مربوط به کسب و کار در این کشور بدست بیاورد و پاسخ مناسبی برای سوالات پژوهشی خود بیابد و دانشجویان می توانند به صورت یک فرد حرفه ای در آژانس های تحقیقاتی  یا مراکز دولتی یا کارهای شخصی مشغول به کار بشوند. اگر دانشجویان این مقطع به صورت تمام وقت به تحصیل ادامه بدهند با گذشت 8 ترم این مقطع را به تمام میکنند. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

پزشکی در امارات:

برای تحصیل پزشکی در امارات شما ابتدا باید در آزمون ورودی رشته پزشکی شرکت کنید. زبان این آزمون انگلیسی می باشد و متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس( 6  یا 5/6 ) یا تافل را داشته باشند. همچنین دانشجویان باید دیپلم 12 ساله در رشته تجربی را نیز ارائه دهند. سوالات این آزمون دروس شیمی و زیست شناسی بوده و دانشجویان بعد از قبولی می توانند از دانشگا ه های این کشور پذیرش بگیرند.  مدت تحصیل در رشته پزشکی در امارات به 6 سال می باشد که شامل 5 سال آموزش و یک سال کارورزی در بیمارستان های این کشور است. از 5 سال آموزش، 2 سال اول به صورت تئوری و از سال سوم تا سال پنجم آموزش بالینی به دوره های آموزش تئوری اضافه می شود. تاریخ پذیرش دانشجو در رشته پزشکی برای دانشگاه های امارات 2 بار در سال است و شروع دروه ها از سپتامبر می باشد. تقریباً همه دانشگاه های پزشکی امارات به دانشجویان خود خوابگاه می دهند که البته این امر رایگان نمی باشد و باید برای اجاره این خوابگاه ها مبلغی پرداخت شود.

 

 

دانشگاه های برتر امارات:

– دانشگاه امارات متحده عربی ((United Arab Emirates University

– دانشگاه آمریکایی امارات متحده عربی (American University in the)

– دانشگاه زاید (Zayed University)

– دانشگاه مورداک دبی (Murdoch University Dubai)

– دانشگاه شارجه (University of Sharjah)

– دانشگاه آمریکایی شارجه (American University of Sharjah)

– دانشگاه ابوظبی (Abu Dhabi University)

– دانشگاه خلیفه امارات (Khalifa University)

 

هزینه ها:

امارات از کشورهایی است که هزینه تحصیل بالایی دارد. دانشجویان با دریافت بورس تحصیلی در امارات می توانند این هزینه های تحصیلی خود را به حداقل ممکن برسانند. هزینه های تحصیل در امارات با توجه به دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی به طور میانگین در حدود سالی ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار می تواند متفاوت باشد.

 

 

بورسیه تحصیلی در امارات:

برای تحصیل در این کشور شما ممکن است موفق به اخذ بورسیه تحصیلی امارات شوید. در امارات چند نوع بورسیه تحصیلی وجود دارد و همچنین کشورهایی که شعبه ای از دانشگاه های خود را در امارات دارند، برای دانشجویان خود بورسیه هایی را در نظر گرفته اند. همچنین در این کشور امکان دریافت وام دانشجویی نیز وجود دارد. اخذ بورسیه برای افراد زیر امان پذیر می باشد:

دانشجویان دکترا

دانشجویان کارشناسی ارشد

دانشجویان با مهارت های خاص

افراد برجسته و با استعداد(از لحاض تحصیلی)

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

مهاجرت به امارات از طریق کار:

یکی از محتمل تریت روش های مهاجرت به امارات داشتن ویزای کار این کشور می باشد. طبق قوانین مهاجرتی این کشور مهاجرت کاری به امارات نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای اماراتی می باشد، در نتیجه قبل از انجام هر اقدامی باید شغل مورد نظر و درخواست نیروی کار را برای یافتن کار جستجو کرد. نرخ بیکاری در این کشور زیر ۳ درصد باشد. هر چقدر اقتصاد یک کشور قوی تر باشد و سرمایه گذاری بیشتری در آن انجام شده باشد باعث می شود که موقعیت های کاری زیادی برای متقاضیان کار وجود داشته باشد و همانطور که گفتیم، امارات از جمله کشورهایی است که در سال‌ های گذشته موفق شده تا رونق اقتصاد خود را به خوبی افزایش بدهد. از مواردی که در مورد پیشرفت این کشور می توان به آن اشاره کرد، ساخت و سازهای عظیمی است که در این کشور انجام می‌ گردد. همچنین وجود صنایع  مربوط به مشاغل نفتی باعث شده همیشه موقعیت های شغلی برای افراد متقاضی کار در این کشور وجود داشته باشد. مشاورین نیک افرا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند.

 

 

مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری در امارات بحثی بسیار گسترده و راهی متداول برای مهاجرت و اخذ اقامت این کشور می باشد. خرید ملک یا راه اندازی یک کسب و کار در دبی یکی از ساده ترین و سریعترین راههای اخذ اقامت دبی است. از طریق تاسیس یک شرکت می توانید اقامت دبی را دریافت کنید. این برنامه به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا صاحب مشاغل خود شوند و یا سهام شرکت های موجود را خریداری کنند. دبی یکی از زیباترین، پیشرفته ترین و پر رونق ترین شهر های امارات متحده عربی است. این شهر با چشم اندازهای استثنایی و سبک زندگی لوکس ، یکی از پربازدیدترین مراکز گردشگری روی کره زمین است. این مسئله دارای مزایای جذابی برای شما و کسب و کار شما است. به طور کلی ، سه نوع شرکت در این شهر وجود دارند ، که فقط از تاسیس دو نوع آن می توان برای اخذ اقامت از طیق ثبت شرکت در دبی استفاده کرد. این دو نوع عبارتند اند از:

– شرکت منطقه آزاد:

اگر مایل به راه اندازی شرکتی در منطقه آزاد در امارات متحده عربی و دریافت مجوز اقامت هستید ، می توانید برای ویزای اقامت تجاری اقدام کنید. شما می توانید شرکتی تاسیس کنید یا سهام یک شرکت دیگر را خریداری نمایید، اما باید ارزش سهام شما حدوداً حداقل 50،000 درهم باشد. شرکت نیازی به انجام فعالیت تجاری واقعی ندارد. بیش از 40 منطقه رایگان وجود دارد که می توانید شرکت خود را در آن ثبت کنید. شرکتهای مناطق آزاد معاف از مالیات هستند، اما معمولاً فقط مجاز به انجام تجارت در منطقه آزاد یا بین المللی هستند.

-شرکت با مسئولیت های محدود:

این شرکت با مسئولیت محدود (LLC) نامیده می شود. این شرکت به شما امکان می دهد تجارت و خدمات محلی انجام دهید. با استفاده از این نوع شرکت، شما برای اخذ ویزا اقامتی خود، اعضای خانواده و کارمندان خود واجد شرایط هستید. در ارتباط با تاسیس این نوع از شرکت ها قوانین پایدار و شفاف است و اگر می خواهید یک تجارت خرده فروشی راه اندازی کنید این نوع از کسب و کار برای شما عالی است.

از نوع دیگر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در امارات می توان به خرید ملک به ارزش حدوداً 5 میلیون درهم و اخذ اقامت ۵ ساله بدون نیاز به حامی مالی اشاره کرد. در این روش شخص اجازه برداشت سرمایه خود تا ۳ سال را ندارد و با این روش می توان برای کل اعضای خانواده خود هم اقامت دریاف کنید.

برای مشاوره در این خصوص با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج:

از دیگر راه های مهاجرت به امارات می توان به اخذ اقامت از طریق ازدواج در امارات اشاره کرد. البته در مورد امارات کمی قوانین این نوع از مهاجرت متفاوت است. به این دلیل که اگر یک مرد اماراتی با زنی خارجی ازدواج کند و پس از گذشت 3 سال آنها موفق به اثبات واقعی بودن ازدواج خود گرددند، به همسر وی اقامت دائم داده می شود و در صورتی که شخص تابعیت قبلی خود را نادیده بگیرد می تواند تابعیت امارات را نیز دریاف کند. اما اگر یک زن اماراتی با یک مرد خارجی ازدواج کند فرد تنها می تواند اقامت این کشور را بگیرد و به وی تابعیت داده نمی شود. درصورتی که شخص خارجی که با یک اماراتی ازدواج کند و از وی طلاق بگیرد و با فردی غیر اماراتی ازدواج کند تابعیت اماراتی او لغو می شود. مشاورین ما در نیک افرا پاسخگوی کلیه سوالات شما می باشند.

 

مهاجرت به امارات از طریق تولد:

مهاجرت از طریق تولد نیز یکی از راه های مهاجرتی می باشد که با توجه به قوانین هر کشور متفاوت است. کشورها برای اعطای تابعیت یا از قانون خون پیروی میکنند و یا قانون خاک را به رسمیت میشناسند. حال که در اکثر کشورهای عربی از سیستم خون پیروی می شود. تابعیت از طریق تولد در امارات فقط در صورتی امکان پذیر است که والدین فرزند متولد شده تبعه امارات باشند ویعنی این کشور از طریق قانون خون پیروی میکند. برای مشاوره در این خصوص با مشاورین نیک افرا تماس بگیرید.

 

 

 

ویزای طلایی امارات متحده عربی

پس از بازبینی در قوانین مهاجرتی امارات متحده عربی سال 2020 اعلام گردید که این کشور از میان متخصصان و استعدادهای برتر نیروی کار جذب می نماید و به واجدین شرایط ویزایی تحت عنوان ویزای طلایی اعطا می کند.  ویزای طلایی یک نوع ویزای بلندمدت امارات است. دارندگان مدرک دکتری از دانشگاههای برتر جهان ، پزشکان ، مهندسان (کامپیوتر، برنامه نویسی، برق، الکترونیک و بایوتکنولوژی)، دانش آموزان ممتاز متوسطه، دانشجویان ممتاز و بعضی سرمایه گذاران واجد شرایط هستند تا برای دریافت ویزای طلایی امارات اقدام نمایند. متخصصان رشته های علمی از جمله اپیدمیولوژی، هوش مصنوعی و تحلیل داده نیز این شانس را دارند تا برای مهاجرت به دبی با دریافت ویزای طلایی امارات اقدام نمایند. قبل از این قانون تمامی متقاضیان می توانستند با ویزای اقامت استاندارد که اعتبار آن 2 سال بود وارد خاک امارات شوند و در صورتی که واجد شرایط باشند مدت اعتبار آن را تمدید نمایند. مشاورین ما در نیک افرا پاسخگوی کلیه سوالات شما می باشند. ما در نیک افرا با تکیه بر مشاوران مجرب خود آماده پاسخگویی به شما می باشیم. برای مشاوره با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

,

پیام بگذارید

دوازده + 12 =

  مشاوره رایگان  36472709-071