به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG)

دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG):

کشور آلمان به دلیل امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی یکی از مقاصد جذاب و پر طرفدار در جهان به حساب می آید و اکثر دانشجویان حتما این کشور را در لیست کشورهای مورد نظرشان ثبت می کنند. این کشور دارای دانشگاه های متعدد و معتبری است که رشته های متنوعی را به زبان های آلمانی و انگلیسی ارائه می نمایند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه هامبورگ آلمان می باشد که دارای 8 دانشکده مختلف است. در هر کدام از این دانشکده ها رشته های بسیاری اعم از پزشکی، دندان پزشکی، حقوق، مهندسی، مدیریت کسب و کار و… برای تحصیل دانشجویان بین المللی ارائه میگردد. دانشگاه هامبورگ در رنکینگ جهانی تایمز در رتبه 132 قرار دارد و در رتبه بندی ملی نیز جایگاه 11 را کسب کرده است.

دانشگاه هامبورگ یا (Universität Hamburg) از جمله دانشگاه های برتر کشور آلمان بوده که در شهر هامبورگ قرار دارد. شعار این دانشگاه ” تحقیق، تدریس، آموزش” است. دانشگاه هامبورگ آلمان در واقع بزرگترین موسسه تحقیقاتی و آموزشی در شمال این کشور می باشد و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا، طیف متنوعی از رشته های آکادمیک و فرصت های تحقیقاتی عالی را به متقاضیان خود ارائه مینماید. دانشگاه هامبورگ آلمان در سال 1919 میلادی توسط شهروندان محلی تأسیس گردید. از جمله چهره های مهم بنیانگذار این دانشگاه می توان به سناتور ورنر فون مله و تاجر ادموند زیمرز اشاره نمود. نام این دانشگاه همچنین در کنار نام برندگان جایزه نوبل مانند اتو استرن، ولفگانگ پائولی و ایسیدور رابی که در این دانشگاه تدریس و تحقیق کردند به چشم می خورد. تعداد زیادی از دانشمندان برجسته مانند ارنست کاسیرر، اروین پانوفسکی، ابی واربورگ، ویلیام استرن، آگاته لاش، ماگدالن شوخ، امیل آرتین، رالف دهرندورف و کارل فردریش فون ویزسکر نیز در دانشگاه هامبورگ فعالیت داشته اند و موجب عتبار علمی و تحقیقاتی این دانشگاه گردیده اند. این دانشگاه دارای پروژه های بین رشته ای متعددی در طیف وسیع است که از زمینه ها و یک شبکه گسترده از موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی منطقه ای، ملی و بین المللی تشکیل شده اند.

 

دانشگاه هامبورگ

 

دانشکده های دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG):

دانشگاه هامبورگ آلمان تقریباً دارای 170 رشته تحصیلی در مقاطع دانشگاهی در هشت دانشکده خود میباشد. این دانشکده ها شامل:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده تعلیم و تربیت
  • دانشکده روانشناسی و حرکت انسان
  • دانشکده بازرگانی، اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده ریاضی، انفورماتیک و علوم طبیعی
  • دانشکده مدیریت بازرگانی (مدرسه بازرگانی هامبورگ).

دانشگاه هامبورگ همچنین دارای چند موزه و مجموعه می باشدکه از جمله آنها می توان به موزه جانورشناسی، هرباریوم هامبورگنس، موزه زمین شناسی- دیرینه شناسی، باغ لوکی اشمیت، و رصدخانه هامبورگ اشاره نمود.

 

دانشگاه هامبورگ

 

رشته های دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG):

رشته های بسیار متنوعی در این دانشگاه تدریس میگردد که قابل شمارش نمی باشند اما ما در لیست زیر تعدادی از اصلی ترین رشته ها را نام برده ایم:

  • پزشکی
  • مهندسی
  • حقوق
  • کامپیوتر
  • بیولوژی
  • شیمی
  • فلسفه
  • کامپیوتر
  • علوم اجتماعی
  • تاریخ
  • روان شناسی
  • مدیریت کسب و کار
  • ادبیات آلمانی
  • و…

 

دانشگاه هامبورگ

 

شرایط پذیرش در دانشگاه هامبورگ  (UNIVERSITY OF HAMBURG):

نحوه اپلای دانشگاه هامبورگ در حالت اول بر اساس ظرفیت دانشگاه مشخص خواهد شد. به این صورت که دانشگاه تعداد و ظرفیت مورد پذیرش برای هر رشته را اعلام می نماید و بر اساس ظرفیت خود دانشجویان را می پذیرد. بعد از آن به صورت کاملاً رقابتی میان متقاضیانی که معدل کل بالاتر، نمره دورس اختصاصی بالاتر، نمره زبان بالاتر (هم زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی) و همچنین انگیزه نامه دقیق تر و قانع کننده تری را ارائه کنند شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه هامبورگ دارند. از دیگر شرایط خاص جهت اپلای دانشگاه هامبورگ این می باشد که متقاضیان بر اساس لیست انتظار پذیرفته می شوند. در صورتی که میزان درخواست برای یک رشته بیشتر از ظرفیت اعلام شده باشد افراد در لیست انتظار قرار میگیرند. اگر مدت انتظار برای چند متقاضی یکسان باشد، دانشگاه از روش قرعه کشی استفاده می کند. لازم به ذکر است که متقاضیان این امکان را ندارند تا بیش از 10 ترم صبر کنند.

 

دانشگاه هامبورگ

 

کارشناسی

بیشتر رشته های آموزشی دوره کارشناسی سه ساله هستند. البته استثناً نیز در برخی رشته های کارشناسی دپارتمان زبان، ادبیات و رسانه وجود دارد زیرا این رشته ها نیاز به فراگیری زبان جدید خواهند داشت. مدرک کارشناسی دانشجویان را برای مشاغل آینده خود واجد شرایط می نماید و این امکان ایجاد می شود تا به صورت حرفه ای و در گرایش تخصصی خود فعالت نمایند. تمام برنامه های کارشناسی این دانشگاه متقاضیان را ملزم می کند که مهارت لازم در زبان آلمانی را ارائه دهند. بعضی از رشته ها به پیش نیازهای اضافی زبان خارجی نیز نیاز دارند. مهارت های انگلیسی همیشه برای موفقیت بیشتر در تحصیل و بالاتر بردن شانس پذیرش مفید می باشند. مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه بسته به رشته باید در حدود c1 یا c2 باشد.

 

دانشگاه هامبورگ

 

کارشناسی ارشد

دانشگاه هامبورگ بیشتر از 100 برنامه کارشناسی ارشد را در هشت دانشکده خود ارائه می نماید. این رشته ها شامل تعدادی از برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی می باشد که به صورت جزئی یا کامل به زبان انگلیسی تدریس می گردد. به عنوان یک قاعده اصلی، مجموعاً حداقل پنج سال طول می کشد تا تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد، تکمیل گردد. رشته های کارشناسی ارشد نیز ممکن است در برخی موارد دارای محدودیت های پذیرشی باشند و هر رشته ای این امکان را دارد که شرایط پذیرش متفاوتی داشته باشد. برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانی به ارائه مهارت کافی در این زبان نیاز دارد. در دانشگاه هامبورگ، برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی یا کاملاً به زبان انگلیسی یا ترکیبی از آلمانی و انگلیسی برگزار می شود. مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه هامبورگ در این مقطع معمولا c1 یا c2 خواهد بود.

 

دانشگاه هامبورگ

 

مهارت زبان آلمانی برای دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG):

ارائه مهارت کافی در زبان آلمانی برای پذیرش در دانشگاه هامبورگ ضروری می باشد. هنگام ثبت نام در این دانشگاه، همه دانشجویان لازم است مدرکی مبنی بر تسلط کافی بر زبان آلمانی به همراه دیگر مدارک ثبت نام به دانشگاه ارائه کنند. البته لازم است که بدانید این دانشگاه دوره زبان یا آماده سازی برگزار نمی کند و برای تحصیل در این دوره ها شما  می توانید از طریق سایر دانشگاه های کشور آلمان اقدام نمایید. از جمله مدارک معتبر زبان برای دانشگاه هامبورگ می توان به موارد زی اشاره نمود:

  • آزمون زبان آلمانی DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)
  • آزمون زبان آلمانی (TESTDAF) با نمره کلی TDN15
  • دیپلم زبان سطح دوم کنفرانس دائمی وزیران آموزش و پرورش KMK – Sprachdiplom Stufe II
  • آزمون مهارت زبان آلمانی برای پذیرش در دانشگاه های آلمان سطح DSH-2 یا DSH-3
  • گذراندن دوره های آمادگی قبل از ترم در هامبورگ با نمره “خوب”
  • گواهی مهارت های پیشرفته زبان آلمانی
  • گواهی زبان tele Deutsch C1 Hochschule یا telc Deutsch C1 یا tele Deutsch C2
  • دیپلم زبان اتریشی ÖSD C1 یا ÖSD C2

 

دانشگاه هامبورگ

 

خوابگاه در دانشگاه هامبورگ آلمان (UNIVERSITY OF HAMBURG):

دانشگاه هامبورگ در محوطه خود خوابگاهی به دانشجویان و متقاضیان ارائه نمی‌دهد، در نتیجه پیدا کردن یک مکان مناسب و مقرون ‌به ‌صرفه برای زندگی در کلان شهر هامبورگ، بخصوص در ابتدای ترم، همیشه آسان نمی باشد. به مخصوص برای دانشجویان بین‌المللی، پیدا کردن خوابگاه می‌تواند دلهره‌آور باشد. Studierendenwerk Hamburg یک نوع سرویس بین دانشگاهی برای دانشجویان هامبورگ و دانشگاه‌هایی می باشد که خدمات اجتماعی و مالی را برای دانشجویان ارائه می‌کند.  Studierendenwerk Hamburg اکنون ۲۶ تسهیلات مسکن برای ۴۴۰۰ نفر فراهم می نماید. همه اتاق‌ها مبله می باشند و اجاره نیز تقریبا از ۲۳۰ یورو شروع می گردد. بااین‌ وجود، این نوع اقامتگاه ارزان، بسیار پرطرفدار می باشد و به‌ سرعت پر می‌گردد. در نتیجه توصیه می‌شود که متقاضیان حداقل از سه ماه قبل از تاریخ جابجایی به ‌صورت آنلاین برای رزرو اتاق درخواست دهند.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

17 + شانزده =

  مشاوره رایگان  36472709-071