به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه میلان ایتالیا (University Of Milan)

دانشگاه میلان ایتالیا (University Of Milan):

دانشگاه میلان از جمله دانشگاه‌های برتر ایتالیا می باشد که در شهر میلان ایتالیا قرار در سال 1924 تاسیس گردید. برای تحصیل در این کشور، دانشگاه میلان انتخابی مناسب برای دانشجویان مخصوصا برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های مد و فشن است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی دولتی در ایتالیا، می باشد. ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر میلان و در داخل یک پردیس شهری قرار دارد. دانشگاه میلان از جمله دانشگاه‌های برجسته این کشور و قاره اروپا برای مقاصد علمی است. همچنین بزرگترین دانشگاه در منطقه می باشد.

این دانشگاه در بسیاری از رنکینگ‌‌های جهانی به عنوان برترین دانشگاه ایتالیا شناخته می شود. رتبه‌ این دانشگاه در رنکینگ جهانی QS در رتبه 316، در رنکینگ جهانی تایمز در رتبه 301 الی 350 و در رنکینگ جهانی شانگهای در رتبه ١۵١ الی ٢٠٠ قرار دارد.

 

دانشگاه میلان

 

دانشگاه میلان در می یان دانشگاه‌های ایتالیا، تنها دانشگاهی است که عضویت اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا را دارد. به همین دلیل بهترین دانشگاه در این کشور به حساب می آید. رشته‌های پزشکی و علوم انسانی از جمله اولین رشته های آموزشی این دانشگاه بودند. در سال ۱۹۶۰ اصلاحاتی در این دانشگاه انجام شد و با گسترش تعداد دانشکده‌های این دانشگاه، تعداد دانشجویان متقاضی تحصیل نیز افزایش یافت. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می نمایند از مزایای بسیاری برخوردار می باشند. می‌توان مزایای تحصیل در این دانشگاه را به شرح زیر توضیح داد:

  • دانشگاه میلان دارای مناسب ترین و بهترین خدمات و امکانات است. از جمله این خدمات و امکانات می‌توان به خوابگاه، کتابخانه، امکانات ورزشی، تفریحی و غیره اشاره نمود.
  • دانشگاه میلان آزمایشگاه‌ها و محیط‌های تحقیقاتی و مجهزی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. این دانشگاه همچنین دارای چند باغ گیاه‌شناسی می باشد که یکی از آنها مربوط به سال ۱۷۷۷ میلادی است. این باغ‌ برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مورد استفاده است.
  • دانشجویان دانشگاه میلان، فرصت کارآموزی در این دانشگاه را خواهند داشت و این موضوع به آینده شغلی آن‌ها کمک می‌ نماید. همچنین این دانشگاه با ارائه بورس تحصیلی از دانشجویان حمایت می‌کند.
  • دانشگاه میلان ۷۷ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۶۴ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۳ رشته تحصیلی را در مقطع دکترا ارائه می‌نماید.

 

دانشگاه میلان

 

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه میلان (University Of Milan):

دانشگاه میلان دارای دانشکده‌های مختلفی است که هر کدام رشته‌های مختص خود را ارائه می‌کنند. کلا این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده مختلف است که در زیر نام برده شده اند:

  1. دانشکده کشاورزی و علوم غذایی
  2. دانشکده علوم انسانی
  3. دانشکده حقوق
  4. دانشکده پزشکی
  5. دانشکده داروسازی
  6. دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و علوم سیاسی
  7. دانشکده علوم و فناوری
  8. دانشکده دامپزشکی
  9. دانشکده علوم ورزشی
  10. دانشکده زبان و ارتباطات میان‌فرهنگی

 

دانشگاه میلان

 

تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه میلان (University Of Milan):

تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی و رشته‌های علوم انسانی هستند، انتخاب مناسبی است. دوره تحصیل پزشکی و دندان‌پزشکی در این دانشگاه ۶ ساله است. شما می توانید شرایط ورود به برخی از این رشته ها را مطالعه کنید.

رشته تحصیلیمدت تحصیلزبان تحصیلیآزمون ورودی
پزشکی۶ سالانگلیسیIMAT
دندان‌پزشکی۶ سالانگلیسیآزمون ورودی مختص دندان‌پزشکی
داروسازی۵ الی ۶ سالانگلیسی و ایتالیاییTOLC-F و CISIA

 

دانشگاه میلان

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه میلان (University Of Milan):

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ایتالیا و در دانشگاه میلان به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی امکان‌پذیر می باشد. طول دوره تحصیل در این مقطع ۴ سال است. متوسط هزینه تحصیل در این مقطع در دانشگاه میلان در حدود 2820 دلار برای یک سال خواهد بود. مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه میلان شامل موارد زیر می شود:

  • نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی (مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریزنمرات تایید شده)
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 و یا حداقل نمرهB2  زبان ایتالیایی
  • گواهی تمکن مالی معادل ٨٠٠٠ یورو
  • مدارک هویتی (پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه، عکس، مدارک مشخص‌کننده وضعیت نظام ‌وظیفه)

 

دانشگاه میلان

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه میلان (University Of Milan):

متوسط شهریه این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه میلان حدودا 2770 دلار در سال میباشد. از مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ایتالیا و در دانشگاه میلان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلیه ریز نمرات و مدرک دیپلم به همراه ترجمه آن‌ها به زبان ایتالیایی
  • انگیزه‌ نامه (SOP)
  • مدارک هویتی (پاسپورت، عکس پرسنلی، شناسنامه)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • توصیه‌نامه از دو الی سه استاد
  • مدرک آزمون آیلتس یا تافل و همچنین مدرکی که نشانگر تسلط بر زبان ایتالیایی باشد
  • نمره‌های مربوط به آزمون GMAT و آزمون GRE
  • نمونه کار (برای متقاضیان معماری، برنامه‌ریزی شهری یا هر برنامه طراحی)

 

دانشگاه میلان

 

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه میلان (University Of Milan):

تحصیل در دوره دکترا در کشور ایتالیا حدودا ۳ الی ۴ سال به طول می‌کشد و دانشجویان در این مقطع به صورت مستقیم با استاد راهنمای خود در ارتباط هستند. دریافت پذیرش و ادامه تحصیل در بیشتر رشته‌ها در مقطع دکترا در دانشگاه‌ میلان به زبان انگلیسی امکان‌پذیر می باشد. تحصیل در این مقطع در دانشگاه میلان سالانه حدود 2770 دلار است. برای تحصیل در این مقطع مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ارائه انگیزه نامه (SOP)
  • پاسپورت معتبر
  • رزومه (CV)
  • ارائه مدرک زبان (IELTS)
  • پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی
  • مقالات بین المللی (ISI) یا نشریات
  • ۲ عدد معرفی نامه یا توصیه نامه از اساتید
  • گواهی بیمه (برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا)
  • اصل مدارک تحصیلی (دیپلم، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات)

 

دانشگاه میلان

 

آزمون‌های ورودی به دانشگاه میلان (University Of Milan):

کشور ایتالیا از نظر کیفیت آموزشی سطح بالایی دارد. به همین سبب، برای تحصیل در این کشور، متقاضی لازم است در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌‌های ایتالیا شرکت نماید. متقاضیان، باتوجه به شرایط شان و الزامات دانشگاه، باید در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کرده و قبول شوند. دانشجویان پس ازکسب نمره قبولی، این امکان را دارند تا برای دریافت پذیرش و انجام مراحل بعدی ثبت‌نام در این دانشگاه، اقدام نمایند:

آزمون آیمت  IMAT

این آزمون برای متقاضیان تحصیل در دوره‌های پزشکی و جراحی می باشد و به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد. حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در این آزمون، نمره ٩٠ می باشد.

آزمون‌های تولک  TOLC

شرکت در این آزمون‌ها برای تحصیل در رشته‌های متفاوت مانند مهندسی، زیست‌شناسی، علوم سیاسی، دامپزشکی و … لازم است. توجه کنید که آزمون‌ها برای هر رشته با رشته‌های دیگر متفاوت می باشد و به همین دلیل حداقل نمره مورد نیاز برای این آزمون‌ها با توجه به رشته مورد نظر متفاوت می باشد.

 

دانشگاه میلان

 

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه میلان (University Of Milan):

متقاضیان باید برای ثبت ‌نام در دانشگاه دولتی میلان ایتالیا مدارک و شرایط زیر را ارائه دهند:

  • تکمیل فرم ثبت‌نام
  • پرداخت هزینه درخواست آنلاین
  • ارائه انگیزه ‌نامه (SOP)
  • ارائه نمره آزمون
  • میانگین معدل برای پذیرش در این دانشگاه نمره ۲/۷ است
  • ارائه مدارک فارغ‌ التحصیلی دبیرستان
  • ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی برای دریافت پذیرش کارشناسی ارشد
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی زبان معتبر برای اثبات دانش زبان انگلیسی یا ایتالیایی

 

دانشگاه میلان

 

هزینه تحصیل در دانشگاه میلان (University Of Milan):

شهریه هر ترم در این دانشگاه، هر ساله در ماه می مشخص می‌ گردد. شهریه کنونی دانشگاه میلان حدودا بین ۵۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو به ازای هر ترم می باشد. درصدی از این مبلغ برای تمام دانشجویان یکسان خواهد بود و بر اساس توان مالی دانشجویان مبلغ شهریه افزایش می یابد. همچنین هزینه زندگی در ایتالیا مخصوصاً در شهر میلان برای دانشجویان تقریباً بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه است. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه‌ میلان به شرح زیر است:

 

مقطع تحصیلیمتوسط هزینه تحصیل
مقطع کارشناسی۲۸۱۴ دلار در سال
مقطع کارشناسی ارشد۲۷۶۸ دلار در سال
مقطع دکترا۲۷۶۸ دلار در سال

 

دانشگاه میلان

 

خوابگاه و امکانات رفاهی دانشگاه میلان (University Of Milan):

بعضی از دانشگاه‌ها به دانشجویان خود خوابگاه‌های دانشجویی ارائه میدهند. از جمله خدماتی که دانشگاه میلان به دانشجویان خود ارائه می‌کند، خوابگاه دانشجویی است.‌‌ دانشگاه میلان با استفاده از هتل‌های این شهر به دانشجویانی که قصد اقامت کوتاه مدت دارند، خدمات خوابگاه میدهد. به همین دلیل، دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می‌‌توانند برای اقامت کوتاه مدت خود، از هتل‌‌های شهر میلان استفاده نمایند. اجاره این هتل‌ها، معمولامبلغی بین ۶٠ الی ٢٠٠ یورو برای هرشب می باشد. این خوابگاه‌ها امکانات رفاهی مختلفی از جمله اینترنت، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و غیره را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

دانشجویانی که قصد دارند طولانی مدت در این شهر بمانند، می‌توانند در شهر میلان از آپارتمان‌های خصوصی جهت اقامت خوداستفاده کنند. امکانات مختلف، متراژ و سایر موارد مربوط به این آپارتمان‌ها موجب تغییر قیمت اجاره‌بها می‌شود. اما به‌صورت تقریبی، مبلغ اجاره این خوابگاه‌ها، ٢٠٠ تا ۴٠٠ یورو به صورت ماهانه است.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

14 + 17 =

  مشاوره رایگان  36472709-071