به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen)

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن از جمله قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد که صدها سال تاریخ علوم طبیعی و انسانی را در کارنامه خود جای داده است. این دانشگاه در سال 1477 میلادی در شهر توبینگن، بادن وورتمبرگ آلمان، تاسیس گردید. نام رسمی این دانشگاه (دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن) است که در زبان آلمانی (Eberhard Karls Universität Tübingen) می باشد. بادن وورتمبرگ شهری دانشگاهی و تاریخی است که در 30 کیلومتری جنوب مرکز ایالت اشتوتگارت قرار دارد.

در بین فارق التحصلان این دانشگاه نام اشخاص مشهوری همچون هگل، هولدرین و…نیز به چشم می خورد. توبینگن امروزه محلی مناسب جهت تدریس و تحقیق است و دارای حدوداً 28،000 نفر دانشجو نیز می باشد که البته بیش از 5000 هزار نفر از این دانشجویان، دانشجوی بین المللی هستند. این دانشگاه هر سال بیشتر از 3000 دانشجوی بین المللی را نیز پذیرش مینماید و حدوداً 4،500 نفر نیز پرسنل دارد.

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

پردیس اصلی این دانشگاه در شهر توبینگن قرار دارد که قدمت ساختمان های این دانشگاه به دوره ی تاسیس آن برمی گردد. این دانشگاه همچنین دارای 4 پردیس اصلی دیگر نیز در سایر شهر ها است که در شهرهای ماربورگ  (Marburg)، گوتینگن (Gottingen)، فرایبورگ (Freiburg) و هایدلبرگ(Heidelberg)  قرار دارند. این دانشگاه با بیش از 150 دانشگاه معتبر دیگر از 62 کشور متلف دنیا، به خصوص کشورهای آسیایی، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین نیزهمکاری مستمر دارد.

این دانشگاه شاهد گسترش و رشد سریعی در بخش های متفاوت بوده است که شامل تأسیس بخش علوم طبیعی و اولین بیمارستان دانشگاهی است. امروزه دانشگاه توبینگن دارای 14 دانشکده است که 280 رشته مختلف را در تمامی مقاطع از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می کند. گفتنی است که این دانشگاه در رنکینگ جهانی QS در رتبه 177 قرار دارد.

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

دانشکده های دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

  • دانشکده ی علوم دینی پروتستان
  • دانشکده ی علوم دینی کاتولیک
  • دانشکده ی حقوق
  • دانشکده ی پزشکی و بیمارستان های دانشگاهی
  • دانشکده ی علوم انسانی
  • دانشکده ی علوم اقتصاد و علوم اجتماعی
  • دانشکده ی علوم
  • مرکز علوم دینی دین اسلام

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

لیست رشته های دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

با توجه به دانشکده های مختلفی که در دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان و پردیس های این دانشگاه وجود دارد رشته های مختلفی نیز برای تحصیل دانشجویان ارائه می گردد که برخی از این رشته به شرح ذیل می باشد:

  • تاریخ هنر
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • زمین شناسی
  • زیست شناسی
  • بیوشیمی
  • زبان و ادبیات آلمانی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • شیمی
  • فلسفه
  • روانشناسی
  • علوم سیاسی
  • مطالعات مذهبی
  • جامعه شناسی
  • اقتصاد
  • فیزیک
  • ریاضیات
  • مدیریت کسب و کار

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

اخذ پذیرش از دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان مانند بقیه دانشگاه های دنیا برای اعطای پذیرش به متقاضیان بخصوص دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف دارای شرایطی است. دانشجویان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید اسناد تحصیلی معتبر، ریز نمرات، انگیزه نامه و توصیه نامه، مدرک زبان آلمانی، بیمه دانشجویی در آلمان و سایر موارد را ارائه دهند. شرایط پذیرش در دانشگاه توبینگن آلمان برای دوره های مختلف دانشگاهی به شرح زیر می باشد:

دوره کارشناسی:

مدت زمان تحصیل در این دوره چهارسال متشکل از هشت ترم است. دانشجویان برای دریافت پذیرش در این دوره در دانشگاه توبینگن لازم است مدرک دیپلم، ریز نمرات، انگیزه نامه، مدرک زبان آلمانی و تمکن مالی مناسب را ارائه دهند. بعضی از رشته های این دانشگاه مثل رشته پزشکی برای اعطای پذیرش دارای آزمون ورودی هستند. همچنین دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه توبینگن باید دارای معدل بالای 2.5 باشند.

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

دوره ی کارشناسی ارشد:

متقاضیان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه باید لیسانس معتبر خود را از دانشگاه های مورد تایید آلمان داشته باشند و انگیزه نامه و حداقل دو توصیه نامه از طرف اساتید لیسانس گرفته باشند. مهاداشتن مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح DHS-2 الزامی می باشد. تمامی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه توبینگن لازم است در طول دو سال تحصیل خود بر روی پروژه ای کار نمایند و در پایان دوره در قالب پایان نامه از آن دفاع کنند.

دوره دکتری:

متقاضیان تحصیل در دوره دکترا در دانشگاه توبینگن آلمان باید در ابتدا موفق به یافتن یک استاد راهنما گردند که تمایل به همکاری با آنها در طول تحصیل در دانشگاه داشته باشد. البته ارائه انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک دوره فوق لیسانس با معدل بالا، CV تحصیلی قوی، مدرک معتبر زبان آلمانی و البته پروپوزال قوی از ضروریات دریافت پذیرش در دوره دکترا در دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان است. دانشجویان لازم است در انتهای دوره از پایان نامه خود دفاع نمایند تا قادر به دریافت مدرک دوره دکترا در این دانشگاه شوند.

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

شهریه ی دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

شهریه تنها هزینه ای است که دانشگاه توبینگن از دانشجویان دریافت می کند. شهریه ی هر ترم تحصیل در این دانشگاه در حدودا 143 یورو است که 77 یوروی آن متعلق به سرویس های اجتماعی می باشد. هزینه های جانبی نیز هستند که مبلغشان زیاد نیست. تنها بعضی از رشته های کارشناسی ارشد و دکتری شامل هزینه می شوند.

 

دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن

 

اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن آلمان (Eberhard Karls Universität Tübingen):

بسته به مدت زمان تحصیل در دانشگاه، اقامتگاه های کوتاه و بلند مدتی برای دانشجویان تعبیه شده است. اقامتگاه های کوتاه مدت که شامل هتل ها و مهمان خانه ی دانشگاه توبینگن می شوند کارت دانشجویی این دانشگاه را به عنوان تخفیف در هزینه ها می پذیرند. دانشجویان برای اقامت بلند مدت این امکان را دارند خوابگاه یا آپارتمان خصوصی را انتخاب نمایند.

همچنین خوابگاه هایی نیز برای اسکان زوج ها و خانواده ها هم تعبیه شده اند. هزینه ها با توجه به نوع اتاق متفاوت می باشد. آپارتمان های شخصی مناسب افراد مجرد و خانواده ها می باشد اما فاقد تجهیزات و وسایل هستند.  به همین دلیل باید هزینه ی بیشتری را صرف کنید. هزینه ها با توجه به نوع آپارتمان نیز متفاوت می باشد. همچنین آپارتمان های مشترک وسایل و تجهیزاتی ندارند، اما بخش مشترک مانند آشپزخانه وسایل کامل را دارند. اتاق ها دارای ظرفیت دو نفر و بیشتر با سالن مشترک هستند و هزینه ی ماهانه آنها در حدود 200 الی 500 یورو می باشد.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت و اخذ اقامت کشورهای مختلف را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

پیام بگذارید

شانزده + چهار =

  مشاوره رایگان  36472709-071