به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به کانادا

مهاجرت-به-کانادا

کانادا:

کانادا از جمله کشور هایی است که نزدیک به 82 درصد از جمعیت آن از شرایط زندگی شان رضایت کامل دارند. این کشور یکی از مقاصد پر طرفدار مهاجرت و اقامت در دنیا می باشد؛ به این دلیل که از نظر زندگی، کار و تحصیل در جهان یکی از بهترین هاست. کانادا در قاره آمریکا واقع شده است و نزدیک به 38 میلیون نفر جمعیت و9093510 کیلومتر مربع مساحت دارد. زبان رسمی در این کشور، انگلیسی و فرانسوی است و پایتخت آن اتاوا می باشد. این کشور از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده و واحد پول آن دلار کانادا می باشد. این کشور از نظر مساحت پس از روسیه دومین کشور پهناور جهان به حساب می آید و امید به زندگی در آن 83 درصد است. این کشور تنها با آمریکا هم مرز می باشد.

کانادا از کشور هایی است که فرهنگ اجتماعی بسیار قدرتمندی دارد. این کشور دارای موزه ها و گالری های معرف و شهر های توریستی بسیاری می باشد. اگر به گردشگری علاقه مند هستیداین کشور برای شما یکی از بهترین مقاصد گردشگری می باشد. همچنین این کشور یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای جهان است که از روشهای مختلفی مهاجر میپزیرد. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می توانند با گرفتن ویزا تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… به این کشور سفر کرده و با داشتن شرایط لازم اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. کشور کانادا یکی از کشور های پیشرفته و مدرن دنیاست که خدمات زیادی را به شهروندان خود ارائه می کند. تحصیل در بعضی از مقاطع تحصیلی و خدمات درمانی برای شهروندان مقیم این کشور رایگان می باشد. البته دانشجویان بین المللی نیز این امکان را دارند تا با دریافت  بیمه دانشجویی از خدمات درمانی کانادا بهره مند گردند. وجود بهترین دانشگاه های جهان در کشور کانادا باعث شده سالیانه دانشجویان زیادی برای گرفتن ویزا تحصیلی به این کشور، مهاجرت نمایند. اکثر افراد تصور دارند که کانادا کشوری بسیار سردسیر است؛ اما در واقع اکثر مناطق جنوبی این کشور آب و هوای معتدلی دارند. کانادا زمستان های بسیار سرد و تابستان های گرمی دارد. کشور کانادا با 3 اقیانوس هم مرز است و دریاچه ها و رودخانه های بسیاری را در خود جای داده.

هزینه های زندگی در کانادا نسبت به کشور هایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا بسیار پایین است. متوسط هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کانادا تقریباً بین 2000 تا 2500 دلار می باشد. میزان درآمد شهروندان کانادایی، نسبت به شهری که در آن زندگی می کنند، متفاوت می باشد. این مقاله توسط شرکت مشاوره مهاجرت نیک افرا با هدف آشنایی شما از شرایط و قوانین مهاجرت به کانادا تهیه شده است.

 

 

 

راه های مهاجرت به کانادا:

– مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

– مهاجرت به کانادا از طریق کار

– مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

– مهاجرت به کانادا از طریق تولد

 

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل:

کانادا دارای بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل دانشجویان می باشد. دانشگاه های تورنتو، مک گیل و بریتیش کلمبیا در کانادا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. شما برای مهاجرت به کانادا نیاز به اخذ ویزا تحصیلی دارید. همچنین باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس بانمره ۶ به بالا داشته باشید. برای راحت تر شدن اخذ ویزا باید مدارکی را جمله نمره بالای زبان برای همه مقاطع، معرفی نامه از ۲ استاد مورد تایید کانادا، مقالات معتبر و تمکن مالی برای یک سال زندگی در کانادا را داشته باشید. به علاوه شما باید مدارکی را که اثبات کند پس از پایان تحصیل به کشور خود باز میگردید را ارائه دهید. مهاجرت تحصیلی به کانادا مزایای زیادی به همراه دارد که عبارت اند از:

– شهریه مناسب دانشگاه نسبت به دیگر کشورها

– کیفیت آموزشی بالا

– امکان داشتن کار پاره وقت در طول تحصیل برای دانشجویان

– یکی از شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا تحصیل در این کشور می باشد

– پس از پایان تحصیل شما می توانید نسبت به مبلغ شهریه، معافیت های مالیاتی دریافت نمایید

– اخذ ویزا کار برای همسر دانشجو

– کانادا از جمله امن ترین کشور های دنیا می باشد

– تحصیل رایگان فرزند در صورتی که والدین هر دو دانشجو باشند

– تقویت زبان

– معتبر بودن مدرک تحصیلی کانادا در سراسر دنیا

– فرصت های شغلی بی شمار

 

 

 

تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در کانادا:

در کانادا مدارس به دو صورت دولتی و خصوصی وجود دارند که دانش آموزان می توانند در آنها تحصیل نمایند. به عنوان مثال مدارس زبان، موسسات فنی، مدارس شبانه روزی و اردوگاه های تابستانی. تحصیل و آموزش برای کشور کانادا بسیار با اهمیت است. در کانادا دانش آموزان باید از سن  5 الی 12 سالگی در مقطع ابتدایی تحصیل نمایند و خود را برای ورود به مقطع دبیرستان آماده کنند. در این مقطع دانش آموزان کلاس های اول تا ششم را آموزش میبینند. نباید فراموش شود که برنامه آموزشی کالج یا مدارس با هم متفاوت می باشد و هر مدرسه با توجه به هدف های آموزشی خود کودکان را برای ورود به مقاطع بالاتر آموزش می دهد. در مدارس کانادا مهارت های زیادی از جمله خواندن و نوشتن، موسیقی، هنر، تربیت بدنی و… و دانش آموزانی اموزش داده می شود. و کسانی که متقاضی یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسه هستند می توانند برای تحصیل آن نیز اقدام نمایند. نکته حائز اهمیت این است که اخذ این ویزا برای ایرانیان در این نوع پذیرش بالای ۹۰ درصد می باشد.

دانش آموزان بعداز پایان دوره ابتدایی به مقطع متوسطه یا دبیرستان وارد می شوند. مقطع متوسطه از کلاس هفتم شروع و در کلاس دوازدهم پایان می یابد. دانش آموزانی که سن شان بین 12 الی 14 سال است، دوره اول دبیرستان راشروع میکنند. به این دانش آموزان به اصطلاح  junior گفته می شود. دانش آموزانی هم که در پایه نهم تحصیل می نمایند، این فرصت را خواهند داشت که علاوه بر دروس اجباری مدرسه، دروسی را هم که به آینده شغلی شان مربوط است، انتخاب کرده و بگذرانند.

 

کالج های کانادا:

کالج‌ها دوره هایی را برای آموزش حرفه و آماده سازی دانشجویان برای بازار کار در زمینه‌های مختلف مثل تجارت، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی و غیره ارائه می کنند. دوره‌های کالج معمولاً بین  ۸ ماه الی ۳ سال به طول می‌کشند و ممکن است شامل یک دوره کارآموزی الزامی که به دانشجو این امکان را میدهد که هنگام تحصیل، به صورت تمام وقت کار کند نیز باشد. بعد از فارغ التحصیلی از یک کالج، شما این امکان را خواهید داشت تا یک گواهینامه، دیپلم، مدرک کاردانی یا مدرک تحصیلات تکمیلی از یک موسسه کانادایی را در سوابق خود داشته باشید. دوره‌های کالج، گزینه مناسبی برای افرادی است که با اختصاص بودجه‌ای معقول، قصد دریافت مدرک و پیشرفت در حوزه کاری خود دارند. شما می‌توانید تحصیل در یک کالج دولتی یا خصوصی را انتخاب نمایید.

 

 

 

کارشناسی در کانادا:

شرایط تحصیل در کانادا و گرفتن ویزا تحصیلی این کشور با وجود مشاور و وکیل مهاجرتی باتجربه کار سختی نیست. شما برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا باید شرایطی را داشته باشید. دانش آموزانی که دوره ۱۲ ساله تحصیلی را به پایان رسانند می توانند در مقطع کارشناسی  یا Bachelor تحصیل کنند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ۴ سال است.

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا باید مدرک دیپلم خود را به همراه مدارک پیش دانشگاهی به سفارت ارائه کنید. همچنین اگر متقاضیان در سطح متناسبی از زبان را نباشند می توانند در دوره های Pre-bachelor شرکت کنند. این نکته اهمیت دارد که برای اخذ ویزا کانادا شما نیازمند مدرک زبان در سطح آیلتس ۶ می باشید. دانشجویان همچنین می توانند در کنار تحصیل ، به انجام کار پاره وقت نیز مشغول شوند. البته در کانادا دانشجویان اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته را دارند. در این کشور قبل از شروع سال تحصیلی دوره های زبان انگلیسی برگزار می گردد تا دانشجویان به سطح مورد نیاز در زبان برسند.

 

 

 

کارشناسی ارشد در کانادا:

پس از تمام شدن سال تحصیلی و اخذ مدرک کارشناسی، دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد شروع به تحصیل کنند. مدت زمان تحصیل در این دوره نزدیک به ۲ الی ۳ سال است و به دو صورت، (research-based)  و  ((course-based می باشد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا تحصیل می نمایند می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار پاره وقت انجام بدهند. شما باید برای گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا مدرک کارشناسی با معدل بالای ۱۴ و مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶.۵ را ارائه کنید. همچنین اگر از نظر آکادمیک و مدرک زبان،  در سطح خوبی نباشید می توانید در دوره های مقدماتی کارشناسی ارشد شرکت کنید. شانس شما برای اخذ ویزا در این مقطع نزدیک به ۷۰ درصد است.

 

 

 

دکتری در کانادا:

برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا مدت زمان تحصیل بین ۳ الی ۵ سال است. شما برای اینکه بتوانید در این مقطع شروع به تحصیل نمایید، باید معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد تان بالای ۱۴ باشد. همچنین باید مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶.۵ یا ۷، مقالات ISI و رزومه علمی قوی داشته باشید. البته انتخاب استاد راهنما نیز در این مقطع بسیار مهم است. دانشجویان در مقطع دکترا امکان کار کردن تا ۳۰ ساعت در هفته را دارند.

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

تحصیل پزشکی در کانادا:

این روزها تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا بسیار پر طرفدار است. کیفیت آموزش در کانادا بسیار بالا است و دارای استاندارد های جهانی و همچنین مدارک دانشگاهی با اعتبار جهانی می باشد. دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه پزشکی در کانادا باید یک دوره لیسانس علوم پایه بگذرانند، در این جا لازم است  که این نکته اشاره کنیم  که برای ورود به رشته پزشکى در کانادا دانشجو باید لیسانس و یا معادل تحصیلی آن را در رشته های علوم پایه از جمله دروس زیست، شیمی، فیزیک یا رشته های مرتبط را گذرانده باشد. آموزش در دانشگاه های پزشکی کانادا در زمینه دکترای پزشکی (Medicine Doctorate) و دستیاران پزشکی در نهایت منجر به ارائه مدارک 3 الی 4 ساله دکترای پزشکی یا مدارک 2 ساله دستیار پزشکی می شود. معدل (GPA) لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا در دانشکده های پزشکی این کشور بین 3.5 تا 4 از 4 نمره است. پس از ۳ الی ۴ سال آموزش در مقطع لیسانس رشته علوم پایه باید شخص متقاضی تحصیل پزشکى آزمون  MCATیا (Medical College Admission Test) را با موفقیت بگذراند.

این آزمون یک تست استاندارد بر پایه کامپیوتر برای متقاضی رشته پزشکی در کشور های کانادا، آمریکا و استرالیا است. که برای ارزیابی مهارت حل مسئله، دانش مفاهیم طبیعی، تفکر انتقادی، علوم اجتماعی و اصول پیش نیاز برای تحصیل در رشته پزشکی می باشد. البته این تست در همه دانشکده های پزشکی اجبار نمی باشد. دانشجویان غالبا در سال سوم تحصیلات پیش پزشکی خود در کانادا در آزمون سراسری پزشکی (ام کت) شرکت کرده و قبولی در این آزمون در دانشکده ای که این آزمون جزو پیش نیاز های پذیرشش باشد الزامی است. این آزمون توسط انجمن کالج های پزشکی آمریکا برگزار می گردد.

دندانپزشکی در کانادا یک رشته ای پر طرفدار می باشد که طول دوره تحصیل آن 5 ساله است. دندانپزشکی در کانادا شاخه ای از پزشکی بوده که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها، اختلالات و شرایط دهان، لثه، بافت ها و استخوان های مجاور و مرتبط با دندان مخصوصا در ناحیه ی فک و صورت می باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا لازم است متقاضی در آزمون سراسری دندانپزشکی (DAT) برگزار شده توسط انجمن دندانپزشکی کانادا (ADA) شرکت کند. دانشگاه های برتر جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی کانادا به شرح زیر می باشند:

– دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

– دانشگاه واترلو (University Waterloo)

– دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

– دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

– دانشگاه مک مستر (McMaster University)

– دانشگاه مانیتوبا (University of Manitoba)

– دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa)

– دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University)

-دانشگاه رجینا (University of Regina)

– دانشگاه وسترن آنتاریو (University of Western Ontario)

– دانشگاه سیمون فاستر (Simon Faster University)

– دانشگاه مک گیل ( McGill University)

– دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan)

– دانشگاه مونترال (University de Montreal)

– دانشگاه یورک (York University)

– دانشگاه لاوال (Laval University)

برای اطلاعات بیشتر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید.

 

بورسیه تحصیلی کانادا:

اگر رویای شما تحصیل رایگان در کانادا و یا حداقل تحصیل با هزینه‌ های کم در این کشور است، بورس های تحصیلی کانادا رویای شما را تبدیل به حقیقت مینماید. جهت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا اول باید با انواع بورس ها آشنا شوید:‌

 

شایسته محوری (Scholarships)

این نوع از بورسیه  بر اساس شرایط درسی و تحصیلی متقاضی و توسط منابع دولتی، شرکت‌های خصوصی یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شود و به این نوع اسکولارشیپ‌ها در اصطلاح فلوشیپ (fellowship) گفته می‌شود. برای دریافت این بورسیه تحصیلی در کانادا، متقاضی باید دارای صلاحیت های علمی مثل معدل بالا، مقاله، نمره زبان انگلیسی و مدرک آزمون جی ‌آر ای (GRE) باشد.

 

نیاز دانشجو (Grants Bursaries)

مربوط به زمانی است که دانشجو نیاز مالی دارد و از منبعی به او کمک شود. در این مورد صلاحیت های علمی دانشجو مد نظر قرار داده نمیشود. این نوع کمک هزینه‌ها کمتر برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود.

 

وام برای دانشجویان کانادایی (Loans)

وام‌های دانشجویی نیز برای دانشجویان خارجی، همانند شهروندان کانادایی، وجود دارد. این به آن معناست که آن‌ها نیز باید این وام‌ها را با همان نرخ سود مشابه شهروندان کانادایی، باز پرداخت نمایند. دانشجویان خارجی برای بهره مند شدن از وام دانشجویی باید از طریق بانک‌های خصوصی کانادا اقدام نمایند.

 

– دستیار تدریس (Teaching Assistants یا TA)

فعالیت به عنوان دستیار تدریس یا آموزش یار یکی از راه‌های دریافت کمک هزینه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. به این صورت که در امر آموزش و یادگیری دانشجویان به اساتید کمک می‌نمایند و در قبال آن هزینه دریافت می کنند. برای اپلای این نوع کمک هزینه باید نمرات شما در آزمون‌های تافل یا آیلتس یا معادل آن‌ها بالا باشد.

 

– دستیار تحقیق (Research Assistantships  یا RA)

دانشجویان کارشناسی ارشد و اغلب دانشجویان دکتری می‌توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیل در فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی که معمولا به پایان نامه‌شان مرتبط نمی باشند، شرکت نمایند. این فعالیت‌ها معمولا ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشند دانشجویان توسط دپارتمان یا دانشکده خاصی برای این نوع از فعالیت‌ها انتخاب می‌شوند. مشاورین نیک افرا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما می باشند.

 

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار:

مهاجرت از طریق کار به کانادا از روش های معمول اقامت و مهاجرت به این کشور است که با وجود بعضی از شرایط می تواند منجر به اخذ اقامت دائم نیز بشود. اخذ ویزا کاری به کانادا از چند طریق امکان پذیر می باشد:

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری:

یکی از بهترین راه های گرفتن ویزا کاری در کانادا، اکسپرس اینتری می باشد که بیشتر به افراد ماهر تعلق دارد، که متخصص و حرفه ای هستند. متقاضیان این امکان را دارند که طبق امتیاز بندی این سیستم، امتیاز لازم را در مراحل اول و دوم به دست آورده و برای خود و خانواده شان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. در این روش متقاضیان بر اساس ویژگی هایی مانند سن، میزان تحصیلات، سابقه زندگی در کانادا  و غیره در دو مرحله امتیاز بندی می شوند.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی:

در این روش افراد متقاضی یا باید ورزشکار حرفه ای باشند یا در فعالیت های فرهنگی و هنری فعالیت داشته و یا در مدیریت و تولید منابع فعالیت کنند. به این صورت که می توانند با گرفتن ویزا خود اشتغالی به کشور کانادا مهاجرت کنند.

مهاجرت از طریق جاب آفر (Job offer):

این روش نیز با دریافت دعوت نامه یا پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتیر در کانادا امکان پذیر است. فردی که سابقه کاری و تخصص خوبی داشته باشد این امکان را دارند با دریافت دعوت نامه به کشور کانادا بروند و بعد از 3 سال کار مداوم، اقامت این کشور را دریافت نمایند.

برای مشاوره در این خصوص با مشاورین نیک افرا تماس بگیرید.

مهاجرت کادر درمان به کانادا:

کانادا در سال‌های اخیر به دنبال جذب کادر درمان و پزشکان به کشور خود می باشد. پزشکان، دندان ‌پزشکان و اعضای کادر درمان نیز به دلایل متفاوتی مثل زندگی بهتر و درآمد بیشتر به این کشور مهاجرت می‌ نمایند. با توجه ‌به بررسی‌های صورت گرفته در بازار کار کادر درمان در کشور کانادا، این کشور بیش از گذشته به پرستاران نیاز دارد. برای کار بعنوان پزشک در این کشور متقاضیان ابتدا باید مدارک معادل‌ سازی شود و سپس در آزمون شرکت نمایند.

برای مهاجرت به کانادا، پرستاران باید دانش کافی در زمینه زبان داشته باشند و در آزمون‌های مربوطه شرکت نمایند و با گرفتن نمره قبولی در این آزمون‌ها و دریافت اجازه کار در ایالت‌های کانادا این امکان را دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند.

 

 

شرایط کار کادر درمان در کانادا:

– گذراندن دوره مرتبط با مدرک تحصیلی

– معادل ‌سازی مدارک

– موفقیت در آزمون ها

– مدرک زبان آیلتس جنرال

– مدرک تحصیلی معتبر

– سن مناسب (کمتر از 45 سال)

– تجربه کاری حداقل 2 سال

 

 

آزمون های معادل سازی رشته های پزشکی:

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در کانادا شامل پروسه ای پیچیده و هزینه بر است، ولی به دلیل کیفیت بالای زندگی در کانادا و درآمد قابل توجه کلیه رشته های پزشکی در این کشور هر سال روند مهاجرت پزشکان به کانادا رشد چشمگیری دارد. فرد متقاضی باید مراحل زیر را با موفقیت بگذراند:

– ارسال مدارک تحصیلی، شغلی و دریافت تاییدیه

– شرکت در آزمون  MCCEE

– ارسال مدارک به سازمان نظام پزشکی کانادا

– شرکت در آزمون  MCQ1

– شرکت در آزمون  MCQ2

 

آزمون MCCEE

MCCEE   یا همان آزمون ارزشیابی پزشکی کانادا، آزمونی ۴ ساعته با ۱۹۰ سوال است. این آزمون به ۲ زبان انگلیسی و فرانسوی برگزار می گردد. از این رو متقاضیان این امکان را دارند تا با تسلط به یکی از این دو زبان در این آزمون شرکت کنند و بعد از قبولی مقدمات مهاجرت را فراهم نمایند. سوالات این آزمون به صورت تستی هستند و در ارتباط با مباحثی نظیر مسائل قانونی، حرفه ای، بهداشت عمومی، پزشکی، بهداشت خانواده و غیره می باشند. آزمون MCCEE در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می گردد.

 

آزمون MCQ

آزمون MCQ  آزمونی تخصصی است که به ۲ بخش تقسیم می گردد، این آزمون فقط در کشور کانادا انجام می شود و متقاضیان مهاجرت به کانادا برای کار در رشته های پزشکی باید بعد از قبولی در آزمون MCCEE برای شرکت در آزمون MCQ اقدام کنند. بخش اول این آزمون به صورت تئوری برگزار می گردد و بخش دوم آن بصورت عملی خواهد بود و افراد در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک های کانادا به عنوان پزشک باید تعدادی بیمار را معاینه کنند و داروی مورد نظر را تجویز نمایند بعلاوه رفتار پزشکی افراد برای قبولی در این آزمون نیز از اهمیت بسیاری دارد.

 

 

آزمون پرستاری :RN

آزمون ملی لیسانس شورای ملی، مشهور به NCLEX، یک آزمونی اجباری برای متقاضیان کار در رشته پرستاری در کانادا می باشد که توسط انجمن پرستاری برای ارزیابی صلاحیت پرستار انجام می شود. ابتدا باید درخواست خود را به استان مورد نظر ارسال نمایید. این آزمون تنها برای متقاضیانی که دارای مدرک پرستاری معتبر از دانشگاه هستند مجاز است. مراحل ثبت نام در این آزمون به شرح ذیل است:

– تهیه منابع مورد نیاز برای آزمون RN  و مطالعه آنها

– یک جلسه ملاقات با مدیر آزمون

– دریافت تاییدیه از کالج پرستاران

– برنامه ریزی برای زمان امتحان و پرداخت هزینه آزمون

– بعد از قبولی در آزمون، درخواست شما و شرایط شما بررسی می گردد

 

 

معادل سازی مدارک:

داشتن مدرک تحصیلی در رشته پرستاری و همچنین سابقه کار مرتبط اولین لازمه برای کار در کشور کانادا به عنوان یک پرستار می باشد. متقاضی باید دارای عضویت در سازمان های پرستاری مربوطه در کشور خود باشد. همچنین باید مدرک تحصیلی خود را از یک موسسه یا دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید.

 

قدم اول

– ترجمه شده سوابق تحصیلی و کاری

– ترجمه مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی

– پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی با کپی

– فرم درخواست به کشور مقصد

 

قدم دوم

پس از ارسال، مدارک توسط سازمان NNAS ارزیابی می شود. این ارزیابی در استان ها و مناطق مختلف کانادا ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد. در صورت تأیید مدارک بالا، ویزا جهت اقامت اولیه برای متقاضی و خانواده‌اش صادر می‌گردد.

 

قدم سوم

– گذراندن دوره‌های زبان (پرستارها باید حداقل نمره آیلتس ۷ را داشته باشند.)

– قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی

 

قدم چهارم

گذراندن دوره‌های مرتبط با قوانین و مقررات بهداشت و درمان کانادا و دوره کارورزی

 

قدم پنجم

با گرفتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در کانادا مجوز ورود به این کشور برای کار موقت را میتوانید دریافت نمایید. در روش کار موقت کارفرمای شما نیز باید مراحل لازم را انجام دهد و برای شما اجازه کار دریافت نماید.

 

 

درآمد پرستاران در کشور کانادا بسته به زمینه فعالیت آنها متفاوت می باشد. اما باید گفت به طور میانگین یک پرستار در کشور کانادا سالیانه در حدود ۷۸ هزار دلار درآمد خواهد داشت. این نکته به این معنا می باشد که یک پرستار این امکان را دارد تا به صورت میانگین به ازای هر ساعت کار حدوداً ۴۰ دلار دستمزد دریافت نماید. در سال های اول حدوداً سالیانه ۶۳ هزار دلار درآمد خواهد داشت و با بالاتر رفتن تجربه کاری در سال های آینده میزان درآمدش بالاتر می رود و شخص این امکان را دارد که حدوداً ۹۰ هزار دلار در سال نیز حقوق دریافت کند.

 

 

مدارک لازم:

– مدرک شناسایی از جمله پاسپورت شخص و همراهان

– 2 قطعه عکس از متقاضی و اعضای خانواده (نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.)

– مدارک تحصیلی

– مدرک زبان PTE یا آیلتس.

– ارائه تمکن مالی

– گواهی عدم سوء پیشینه شخص و اعضای خانواده با سن بالاتر از 18 سال

برای آشنایی بهتر با شرایط و قوانین با مشاورین ما در نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

 

ویزای درمانی کانادا:

ویزای درمانی از این جهت اهمیت می‌یابد که در شرایط سخت مانند پلی خواهد بود برای عبور از یک وضعیت بد به سوی شرایطی بهتر با امکانات مناسب و قوی‌تر. ویزای درمانی کانادا به دلیل اهمیتش معمولا نسبت به مثلا ویزای کار کانادا پروسه راحت تری دارد. ارائه مدارک شناسایی مانند دیگر ویزاهای کانادا از اولیت بالایی برخوردارند؛ اسنادی مثل شناسنامه، گذرنامه و غیره. مابقی الزامات اما مختص به ویزای درمانی کانادا هستند:

– تمکن مالی که نشان می‌دهد فرد بیمار از پسِ هزینه‌های درمان بر می‌آید

– دعوت‌نامه‌ای که از سوی پزشک و یا بیمارستان مربوطه در کانادا

– فرم درخواست ویزای درمانی که باید به سفارت ارائه شود

– گواهی پزشک مالج که در آن نوع بیماری شخص ذکر شده باشد

– بیمه مسافرتی که هزینه‌های سلامت بیمار در سفر را عهده دار میگردد

این مدارک جزییات بسیاری دارند؛ جزییاتی که شما می توانید برای اطلاع  از آن با مشاورین ما در نیک افرا تماس بگیرید. آن‌چه در این‌جا می‌آید فقط شرح مختصری از شرایط و باید و نبایدهای ویزای درمانی کانادا می باشد. ویزای درمانی وپزشکی کانادا در مانند دیگر ویزاهای این کشور از جمله ویزاهای مهم و البته با توجه به کاربردش بسیار اورژانسی است.  شما در ابتدا باید بدانید که ویزای درمانی کانادا به همه بیماران تعلق نمی گیرد و تنها به اشخاصی با بیماری‌های خاص می توانند برای اخذ این نوع از ویزا اقدام نمایند:. از جمله این بیماری ها:

– تومورهای بدخیم

– سرطان های قابل درمان

– تومورهای مغزی، نخاعی یا ستون فقرات

– تومورهایی که هنوز در مراحل اولیه هستند

اگر بیمار به یکی از بیماری‌های بالا مبتلا باشد این امکان را دارد تا برای دریافت دعوت‌نامه پزشکی اقدام کند و پروسه ویزای درمانی کانادا را آغاز نماید. بیمار باید در ابتدا از پزشکی که در بیمارستان کانادایی کار میکند، دعوت‌نامه‌ای دریافت نماید و بعد دعوت‌نامه را برای دریافت ویزای درمانی کانادا به سفارت‌خانه این کشور ارائه دهد. ویزاهای درمانی معمولا 90 روزه‌ هستند اما مطابق با آن‌چه در دعوت‌نامه ذکر شود و بر مبنای مدارک و وضعیت بیمار امکان تمدید این مدت نیز وجود دارد.( برای آشنایی بهتر با شرایط و قوانین در این امر با مشاورین نیک افرا تماس حاصل فرمایید)

 

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری در کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. در این روش شما با خرید ملک و یا کارآفرینی و ثبت شرکت این امکان را دارید به کانادا مهاجرت کنید. البته از چند روش خاص می توان از این طریق اقامت دائم کانادا را نیز گرفت. سرمایه گذاری در ایالت کبک نیازمند حدوداً 1.2 میلیون دلار کانادا سرمایه است و یا کارآفرینی برای شهروندان کانادایی نیز یکی از روش های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد.

بسیاری از افراد که می خواهند در کشور کانادا اقدام به سرمایه گذاری نمایند، هدفشان گرفتن اقامت این کشور است.  شما می توانید با ایجاد یک کسب و کار جدید در کانادا و ارائه یک گزارش ۲ ساله، به این کشور ثابت نمایید که طرح شما سودآور می باشد. اثبات سودآوری کسب و کارتان می تواند دولت کانادا را قانع نماید که با درخواست اقامت دائم شما در این کشور موافقت کند. همچنین می توانید با مهاجرت از طریق برنامه های سرمایه گذاری در استان های واقع در کانادا، شرایطی ایجاد کنید که یک کسب و کار جدید را برای خود به وجود بیاورید.

خرید ملک در کشور کانادا با توجه به شرایط سیاسی پایدار، سبک زندگی، سطح بالای رفاه اجتماعی وغیره توجه بسیاری از متقاضیان خارجی را به خود جلب نموده است. البته قوانین خرید ملک در کانادا کمی متفاوت می باشند، در نتیجه شما باید با آگاهی کامل اقدام به خرید ملک در کانادا نمایید. همان طور که گفتیم، شما نمی توانید با سرمایه گذاری بر روی ملک، اقامت این کشور را بگیرید. در نتیجه باید از راه های دیگر سرمایه گذاری مثل کار آفرینی و یا ایجاد کسب و کار جدید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با مشاورین مادر نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج:

یکی از راه های اقامت در کانادا ازدواج با شهروندان این کشور است. شهروندان کانادایی می توانند سرپرستی مالی فرزندان، همسران، آشنایان و غیره را نیز بر عهده دار شوند تا اقامت دائمی کانادا به آنها تعلق بگیرد. البته ازدواج با همسر کانادایی کار ساده ای نمی باشد؛ چرا که اگر سفارت از صوری بودن ازدواج مطلع گردد مشکلات زیادی برای شما به وجود خواهد آمد از جمله:

– جریمه مالی

– زندان

– ممنوعیت ورود به کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بهتر است تمام جوانب و خطرات احتمالی آن را در نظر بگیرید و از ازدواج های صوری و دروغین دوری نمایید. مشاورین ما در نیک افرا آماده پاسخ گویی به سوالات شما می باشند.

 

 

 

مهاجرت به کانادا از طریق تولد:

مهاجرت به کانادا از طرق تولد یکی از راه های اخذ اقامت دائم این کشور می باشد. در کل، کشور های جهان به  دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول تابع سیستم خون و دسته دوم تابع سیستم خاک هستند. کشور هایی که از سیستم خون تبعیت می نمایند، تنها به فرزندانی تابعیت می دهند که یکی از والدینشان تبعه آن کشور باشند. همچنین کشورهایی که تابع سیستم خاک هستند بر این باور اند که هر کودکی در این کشورشان متولد شود می تواند تابعیت آن کشور را دریافت کند. مزیت سیستم خاک نسبت به خون این است که به والدین کودک نیز با تولد وی اقامت دائم تعلق می گیرد. کشور کانادا تابع سیستم خاک است.

موسسه نیک افرا یکی از موسسه معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

پیام بگذارید

پنج + 1 =

  مشاوره رایگان  36472709-071