به سایت نیک افرا خوش آمدید
مهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهرمهاجرت نیک افرا تندیس سپهر
09333539610 , 071-36472709 , 071-36473942
nicafra.info@gmail.com
شیراز، قصرالدشت، خیابان رحمت آباد، کوچه 26، ساختمان سحر، طبقه4، واحد 7

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت-به-ترکیه

ترکیه:

کشور ترکیه یکی از کشور های آسیایی است که موقعیت جغرافیایی خاصی دارد. بخش اعظم این کشور در آسیا و بخش دیگر آن در اروپا قرار است. این کشور مانند پل ارتباطی بین آسیا و اروپا عمل می نماید. این کشور با مساحتی نزدیک به 784000 کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 84 میلیون نفر دارای 78 درصد امید به زندگی می باشد. این کشور از نظر مساحت سی و پنجمین کشور جهان و زبان رسمی آن، ترکی استانبولی است. بزرگ ترین شهر ها در کشور ترکیه عبارت اند از استانبول، بورسا، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، غازی، آدانا، عینتاب و قیصریه. تمامی این شهر ها جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی ر ا برای جذب گردشگر دارند. ترکیه از آنجایی که بین شرق و غرب قرار دارد دارای 2 فرهنگ مختلف است. فرهنگ این کشور مخلوطی از فرهنگ های اروپایی و اسلامی می باشد. تعداد مسلمانان در این کشور بسیار زیاد و شباهت های زیادی با فرهنگ ایران دارد. در سال 1924 اسلام به عنوان دین رسمی ترکیه اعلام شد؛ اما با گذشت زمان این قانون تغییر کرد و از قانون اساسی ترکیه نیز حذف گردید. هم اکنون دین رسمی این کشور تسنن است و 80 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل میدهند.

ترکیه از نظر اقتصادی دارای جایگاه مناسبی است. این کشور از سال 1923 دارای اقتصاد مختلط است که به کمک شرکت های خصوصی و دولتی به توسعه یافته است. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به 14 درصد می باشد که رقم نسبتا بالایی است. این نرخ بیکاری بیان میکند که نیروی کار مازاد زیادی در ترکیه وجود دارد و یافتن کار در این کشور دشوار است. متقاضیان باید آگاهی داشته باشند که تحصیل در این کشور می تواند نقطه پرتابی برای آنان محسوب شود، چرا که ترکیه دارای دانشگاه های معتبری در سطح جهان می باشد. همچنین مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور، در سراسر جهان داری اعتبار بالایی هستند. همانطور که می دانیم مهاجرت تصمیم سختی است و مستقیما بر روی سرنوشت ما تاثیر می گذارد. مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه کار خیلی سختی نیست؛ اما نکته مهم اینجاست که متقاضی از کدام را برای مهاجرت به این کشور اقدام نماید. . موسسه مشاوره مهاجرت نیک افرا برای راهنمایی هر چه بهتر شما عزیزان در راه رسیدن به اهدافتان درخدمتتان می باشد. این مقاله توسط تیم تحقیقاتی نیک افرا با هدف آشنایی بهتر شما عزیزان از راه های مهاجرت قانونی وکم خطر به کشور ترکیه گرداوری شده است.

 

 

 

راه های مهاجرت به ترکیه:

– مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

– مهاجرت به ترکیه از طریق کار

– مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

– مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

– مهاجرت به ترکیه از طریق تولد

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل:

یکی از شرایطی که شما باید قبل از دریافت ویزا تحصیلی ترکیه داشته باشید، اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا موسسات عالی این کشور است. البته متقاضیان ساکن ایران این امکان را دارند که در تمامی مقاطع تحصیلی ترکیه تحصیل کنند. شما می توانید به عنوان یک دانشجو و یا دانش آموز از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در این کشور به تحصیل بپردازید. زبان رسمی کشور ترکیه استانبولی است و در تمامی مدارس این کشور دروس تحصیلی با این زبان آموزش داده می شود؛ البته دانشجویان خارجی می توانند در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. همچنین سیستم آموزشی در این کشور مستقیما زیر نظر دولت می باشد. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارند، باید بدانند که شرایط تحصیل در ترکیه به شرح زیر است:

1-اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه

2-قبولی در آزمون  Yos

3-قبولی در آزمون  Sat

4-تسلط کافی به زبان ترکی

شما عزیزان می توانید برای آگاهی کامل تر از شرایط اقامت ترکیه با مشاورین ما در نیک افرا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

مقاطع قبل از دانشگاه:

شروع سال تحصیلی در ترکیه از اواسط سپتامبر یا اوایل اکتبر است و تا ماه مه ادامه پیدا میکند. اقامت ترکیه از طریق تحصیل در مقطع ابتدایی از سن ۶ سالگی به صورت جباری است و دانش آموزان باید ۵ سال در مقطع ابتدایی و ۳ سال در مقطع متوسطه به تحصیل بپردازند. پس از آن باید یک دوره ۴ ساله دبیرستان را نیز پشت سر بگذارند تا بتوانند وارد دانشگاه شوند.

به طور کلی مدارس ترکیه به ۴ دسته تقسیم می گردند:

– مدارس دولتی

– مدارس خصوصی

– مدارس ایرانی در ترکیه

– مدارس بین المللی

آموزش در مدارس بین المللی ترکیه، به زبان انگلیسی می باشد. این نوع مدارس مدرک معتبر تری نسبت به دیگر مدارس ترکیه نیز دارند. شهریه این مدارس سالانه نزدیک به ۲۷ هزار دلارمی باشد. در مدارس دولتی و خصوصی این کشور آموزش به زبان ترکی است. تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان این کشور رایگان می باشد. همچنین اتباعی که کارت اقامت بلند مدت در ترکیه را داشته باشند نیز این امکان را دارند تا فرزندان خود را برای تحصیل رایگان به این مدارس بفرستند. تحصیل در مدارس خصوصی ترکیه رایگان نمی باشد؛ اما کیفیت آموزش بهتر از مدارس دولتی است. متقاضیان برای تحصیل در مدارس خصوصی ترکیه باید سالانه مبلغی در حدود ۴۰۰۰ هزار دلار را به عنوان شهریه به مدرسه پرداخت کنند. تحصیل در مدارس ایرانی در ترکیه هم برای به افرادی است که به فکر بازگشت به ایران هستند. مدرکی که دانش آموزان از این مدارس دریافت می نمایند، مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. هزینه تحصیل در مدارس ایرانی سالانه در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار است. همچنین توجه داشته باشید که تعداد این مدارس در ترکیه بسیار کم است.

 

 

 

 

کارشناسی در ترکیه:

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه به علت هزینه های پایین نظر متقاضیان زیادی را به خود جلب نموده است. اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقطع پزشکی، کشور ترکیه را برای تحصیل انتخاب می نمایند؛ چرا که هزینه تحصیل پایینی دارد. مقطع کارشناسی در این کشور در حدود ۴ سال به طول می کشد. البته متقاضیان قبل از ورود به این مقطع باید در آزمون ورودی شرکت نمایند و با دریافت نمره قبولی در این آزمون این امکان را دارند که پذیرش دانشگاه های ترکیه را اخذ کنند. البته لازم است که بگوییم دانشگاه های خصوصی ترکیه اکثرا متقاضیان را بر اساس رزومه تحصیلی پذیرش می نمایند و آزمون ورودی بیشتر برای دانشگاه های دولتی ترکیه است. در ابتدا داوطلبان باید در آزمون هایی که به منظور ورودی به دانشگاه های ترکیه در نظر گرفته شده اند؛ شرکت کنند که این آزمونها خود به 2 نوع تقسیم می شوند:

1 – آزمون SAT:

در تحصیل پزشکی در ترکیه این آزمون برای دانشجویان به زبان انگلیسی‌ برگذار میگردد که این برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه را دارند فرصت بسیار خوبی است. حداقل سن برای شرکت در این آزمون 17 الی 18 سال است این آزمون یکی از پراستفاده‌ترین آزمون‌ها برای تحصیل پزشکی در ترکیه به حساب می آید. بخش ابتدایی این آزمون برای سنجش ضریب هوشی و زبان انگلیسی است و بخش دوم نیز در جهت سنجش معلومات علوم پایه می باشد. نمره این آزمون از 1600 است و میانگین نمره برای تحصیل پزشکی در ترکیه 1068 است که هر سال تغییر میکند. خوب بودن و یا نبودن نمره در این آزمون بر اساس کالج و دانشگاه مشخص می شود و این آزمون 4 بار در سال در ترکیه  برگزار می شود. آزمون ست (SAT)، در کشورهای آمریکا، استرالیا، کانادا، آرژانتین و تعدادی دیگر از کشورهای هم برگزار می شود.

 

2 – آزمون YOS:

تمامی داوطلبان بین المللی تحصیل در ترکیه باید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه در آزمون یوس شرکت نمایند. در واقع معیار پذیرش دانشگاه های ترکیه از کشور های خارجی شرکت و کسب نمره مناسب در آزمون YOS  می باشد. این آزمون در گذشته بصورت سراسری در ترکیه گرفته می شد اما در حال حاضر این آزمون توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می گردد. بنابراین شما در ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید، سپس به جدول زمان بندی تاریخ های برگزاری این آزمون در دانشگاه انتخابی تان زمان شرکت در آزمون را انتخاب نموده و اقدام به ثبت نام کنید. آزمون YOS (یوس) تنها برای ورود به دانشگاه های ترکیه برگزار شده و مدرک آن تنها 2 سال اعتبار دارد. در آزمون یوس مهارت های یادگیری پایه و زبان ترکی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در دانشگاه های ترکیه به زبان ترکی تحصیل نمایند، سنجیده می شود.

 

 

 

 

کارشناسی ارشد در ترکیه:

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، برای اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل، کار سختی نیست. شما می توانید با دریافت پذیرش از دانشگاه های ترکیه و ارائه مدارک لازم، در مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه تحصیل کنند. تحصیل در این مقطع با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد؛ اما به طور کلی حداقل ۲ الی ۳ سال به طول می کشد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه با توجه به رشته ، متفاوت می باشد. شما باید قبل از دریافت پذیرش از دانشگاه، شرایط آن را بررسی کنید.

 

 

 

 

دکترا در ترکیه:

تحصیل در مقطع دکترا برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه، بسیار قانون مند است. شما با دریافت پذیرش از دانشگاه ها یا موسسات عالی این کشور می توانید در مقطع دکترا تحصیل کنید. تحصیل در این مقطع نزدیک به ۴ الی ۵ سال طول می کشد. البته این مدت زمان بسته به رشته و دانشگاه متقاضی متفاوت است. توجه داشته باشید که پذیرش در مقطع دکترا برای هر رشته شرایط خاصی دارد. همچنین برای دریافت پذیرش در این مقطع حداقل باید مدرک آیلتس با نمره ۶ الی ۷.۵ را ارائه دهید.

برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا، شما باید مراحلی را طی کنید. در مرحله اول شما باید در یک آزمون مهارت شرکت نمایید. در این آزمون مهارت های شما بررسی و ارزیابی خواهند شد. همچنین پروپوزال دانشجو در این  مرحله مورد بررسی قرار می گیرد. توجه داشته باشید که دانشجوی دکترا در ترکیه هر ۶ ماه یک بار توسط کمیته پیگیری، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه در تمامی مقاطع بسیار مناسب می باشد. هزینه زندگی یک دانشجو در ترکیه ماهانه در حدود ۴۰۰ دلار است. همچنین در هر ترم باید نزدیک به ۱۵۰ دلار را برای خرید کتاب و هزینه های اداری دانشگاه اختصاص بدهند.

 

 

 

 

پزشکی در ترکیه:

از شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه می توان به داشتن دیپلم 12 ساله اشاره کرد. برای تحصیل در رشته پزشکی متقاضی باید از وضعیت تحصیلی خوبی داشته باشد و رزومه تحصیلی خوبی را ارائه بدهد. دو نوع دانشگاه در ترکیه وجود دارند که شرایط  تحصیل پزشکی در آن ها متفاوت است. نوع اول دانشگاه های دولتی می باشند که هزینه تحصیل پایینی را از متقاضیان درخواست می نمایند اما متقاضیان برای تحصیل در این دانشگاه ها باید با زبان ترکی کاملاً آشنا باشند. آزمون وردی این دانشگاه ها YOS است، که البته هر دانشگاه دولتی این آزمون را به طور اختصاصی انجام می دهد. نوع دوم دانشگاه های خصوصی هستند که از شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه در این نوع دانشگاه ها می توان به، آشنایی به زبان انگلیسی و قبولی در آزمون SAT، اشاره کرد.

دانشجو در طول دوره تحصیل پزشکی در ترکیه باید به مدت 1 سال در کالج شرکت نماید تا جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه نیز آمادگی لازم را پیدا کند. می توان گفت که شرکت در کالج پیش پزشکی در تمامی کشورهای جهان الزامی است و متقاضیان تحصیل پزشکی و پیرا پزشکی در ترکیه باید این 1 سال کالج را سپری نمایند تا جهت تحصیل آماده شوند. لازم است که بگوییم آزمون ورودی برای رشته پزشکی عمومی در تمامی شهرها برگزار می گردد اما آزمون ورودی به دوره تخصص فقط در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا برگزار می شود.

 

دانشگاه های مطرح ترکیه :

-دانشگاه کوچ (Koc University)

– دانشگاه سابانجی (Sabanci University)

– دانشگاه سلیمان دمیرل (Suleyman Demirel University)

– دانشگاه بیلکنت ((Bilkent University

– دانشگاه صنعتی خاورمیانه ((Middle East Technical University

– دانشگاه بغازچی ((Boğaziçi University

– دانشگاه فنی استانبول (Istanbul Technical University)

– دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe university)

– دانشگاه استانبول (Istanbul University)

– دانشگاه کاتب چلبی ازمیر (Izmir Katip Celebi University)

– دانشگاه مرمره (Marmara University)

– دانشگاه اکدنیز (Akdeniz University)

– دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر (Dokuz Eylül University)

– دانشگاه غازی (Gazi University)

– دانشگاه اژه (Ege university)

– دانشگاه آنکارا (Ankara University)

– دانشگاه آتاتورک (Ataturk university)

 

بورسیه تحصیلی:

دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا امکان پذیر می باشد. اما نکته قابل توجه این است که در ترکیه متقاضیان بومی دریافت بورسیه و تحصیل در دانشگاه دولتی بسیار زیاد هستند. در ابتدا باید در نظر بگیرید که دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه بر اساس ظرفیت است. افراد واجد شرایط این امکان را دارند تا برای دریافت بورسیه اقدام کنند. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی است. بنابراین باید مدرک زبان ترکی قابل قبولی با نمره بالا ارائه کنید. جهت دریافت مدرک زبان ترکی شما باید در دوره های زبان ترکی به نام YOS شرکت کنید و پس از اتمام این دوره در آزمون شرکت نمایید. معمولا برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان دکتری نیاز به داشتن مقالات ISI می باشد. از نکات الزامی دیگر داشتن سطح علمی مناسب و نمرات بالای تحصیلی است. انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه:

– بورسیه تحصیلی دانشجویان برجسته

– بورسیه تحصیلی عبد الله گل

شما عزیزان میتوانید جهت دریافت مشاوره های تخصصی ما در این امر با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید و با کارشناسان ما در رابطه با مهاجرت تحصیلی به ترکیه گفتگو نمایید.

 

 

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق کار:

اولین نکته ای که باید برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار در نظر گرفت، نرخ بیکاری در ترکیه هست. افرادی که قصد دارند از طریق کار به این کشور مهاجرت نمایند باید آگاهی کامل در رابطه با شرایط کاری در این کشور داشته باشند. اگر نرخ بیکاری در کشوری که شما قصد مهاجرت به آن را دارید پایین باشد، فرصت های شغلی بسیاری در آن کشور وجود خواهد داشت؛ اما اگر نرخ بیکاری در کشوری بالا باشد، فرصت های کمی برای یافتن شغل در اختیار خواهید داشت. در این بخش به بررسی نرخ بیکاری در ترکیه خواهیم پرداخت تا شما به آگاهی کامل از وضعیت اقتصادی این کشور برسید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار به چند روش امکان پذیر خواهد بود. البته این نکته را هم باید مورد توجه قرار داد که افراد خارجی در کشور ترکیه نمیتوانند مشاغل خاص را بر عهده بگیرند. به طور کلی می توان گفت ترکیه به مهاجران ۳ نوع مجوز کار می دهد که عبارت اند از:

– کار با کارت فیروزه ای:

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق کار با مجوز کارت فیروزه ای می باشد. متقاضیانی که دارای مدارک دانشگاهی، مهارت و سابقه شغلی بالا باشند این امکان برای آنها وجود دارد که از اداره کار ترکیه، کارت فیروزه ای را دریافت کنند. این کارت به متقاضیان اجازه کار دائمی در ترکیه را خواهد داد. همچنین با داشتن این کارت از تمامی مزایا و حقوق شهروندی ترکیه مانند بیمه و بیمه بیکاری نیز بهرهمند می شوند.

– کار موقت در ترکیه:

یکی دیگر از مجوزهای کاری ترکیه، مجوز کار موقت می باشد. این مجوز تنها از طرف کارفرمایان و موسسات واسطه به متقاضیان واجد شرایط داده می شود. متقاضیان باید بدانند که در خواست این مجوز فقط از طرف کارفرمایان داده می شود و خودشان این امکان را ندارند که درخواست اخذ این مجوز را بدهند. این ویزا تا حداکثر یک سال اجازه کار موقت را به فرد می دهد. اگر بعد از گذشت یک سال، کار از نظر ارزیابی مثبت باشد، مجوز کار موقت وی تا ۲ سال تمدید خواهد شد. این پروسه تا زمانی که متقاضی نزد همان کارفرما مشغول به کار باد ادامه خواهد یافت.

– کار دائم در ترکیه:

یکی دیگر از راه های اقامت ترکیه از طریق کار با دریافت مجوز کار دائمی و مستقل است که به متقاضیان ساکن در ترکیه داده می شود. متقاضیان پس از ۵ سال زندگی در ترکیه این امکان را دارند درخواست اخذ مجوز کار مستقل در این کشور را بدهند.

شرکت مشاوره مهاجرت نیک افرا با بهرگیری از وکلا و مشاوران با تجربه خود می تواند در این راه شما را همراهی کند.

 

 

 

 

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری:

هر سال شاهد این هستیم که افراد زیادی از راه های مختلف مانند سرمایه گذاری، برای دریافت اقامت ترکیه اقدام می نمایند. این کشور نسبت به دیگر کشور ها شرایط راحت تری را برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت برای افراد خارجی دارد. همین امر باعث شده است که بیشتر متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در کشور های خارجی را دارند، این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. البته قبل از اقدام برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید تمامی شرایط اقتصادی این کشور را مورد بررسی قرار گیرد. راه های سرمایه گذاری در ترکیه به شرح زیر می باشد:

– خرید ملک:

حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای خرید ملک در ترکیه ،  250 هزار دلار آمریکا است. در این روش سرمایه گذاری ملک را نباید زودتر از 3 سال فروخت. همچنین ملک نباید به صورت اقساطی خریداری شود.

– سپرده بانکی:

شما این امکان را دارید که تنها با سپرده گذاری در بانک‌های ترکیه تابعیت این کشور را دریافت نمایید و نیاز به سرمایه گذاری در هیچ زمینه‌ای نیست. در این روش باید حداقل 500 هزار دلار آمریکا را در یکی از بانکهای ترکیه سپرده گذاری کنید. پول شما باید حداقل به مدت سه سال در حساب بماند.

– خرید سهام:

در این روش حداقل مبلغ لازم برای خرید سهام 500 هزار دلار آمریکا است. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که این سرمایه گذاری باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه به تایید برسد.

– خرید اوراق قرضه دولتی:

اوراق قرضه نباید حداقل به مدت 3 سال به فروش برسند. همچنین سرمایه گذاری حداقل 500 هزار دلاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید بشود.

– سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک:

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در ترکیه و دریافت شهروندی این کشور، سرمایه گذاری در شرکت‌های فعال در زمینه املاک و مستغلات است. در این روش حداقل مبلغ باید در حدود 500 هزار دلار آمریکا باشد.

– کارآفرینی:

در گذشته کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه باید  طبق قانون 100 شهروند ترکیه‌ای را استخدام می کرد. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه، کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه‌ای امکان دریافت تابعیت ترکیه را دارند.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرمایه گذاری در ترکیه می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با مشاوران نیک افرا در موارد بالا مشورت نمایید.

 

 

 

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج:

راههای زیادی برای تبدیل ‌شدن به شهروند ترکیه وجود دارد و دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج یکی از رایجترین  روش‌های می باشد. اما ازدواج با شهروند ترکیه  به معنای دادن تابعیت مستقیم نیست و شخص باید حداقل به مدت 3 سال با همسر خود زندگی کندفرد خارجی می‌تواند با رعایت شرایط بعد از 3 سال زندگی زناشویی درخواست دریافت تابعیت ترکیه را بدهند. از شرایط دریافت پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج این است که این ازدواج نباید صوری باشد و حتماً باید مدارکی برای اثبات واقعی بودن ازدواج توسط شخص ارائه گردد. شخصی که قصد ازدواج با او را دارید نباید در کشور ترکیه پناهنده باشد و باید دارای ملیت این کشور باشد. مشاورین ما در نیک افرا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این امر می باشند.

 

 

 

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد:

کشورهای مختلف برای اعطای تابعیت به افراد از دو اصل خاک و اصل خون پیروی میکنند. اصل خاک به این معناست که اگر نوزادی در خاک کشوری به دنیا بیاید، حتی اگر والدینش تبعه آن کشور نبودند تابعیت این کشور به نوزاد داده میشود. اصل خون نیز به این معناست که باید حتماً یکی از والدین نوزاد تابعیت کشور را داشته باشند تا نوزاد نیز تبعه آن کشور محسوب ‌شود. ترکیه نیز از قانون خون تابعیت می کند و حتی اگر نوزاد در جایی خارج از خاک ترکیه متولد شود تابعیت این کشور به او تعلق می گیرد.

اقامت و تابعیت دو مقوله جدا هستند. اقامت ترکیه به معنای اجازه زندگی و اشتغال در این کشور است،اما تابعیت ترکیه به معنای برخورداری کامل از حق‌ و حقوق شهروندی ترکیه مانند داشتن شناسنامه ترکیه‌ای، حق رأی و سایر مزایای شهروندی این کشور می باشد.

موسسه نیک افرا یکی از موسسات معتبر در زمینه مشاوره مهاجرت و اقامت است که می تواند با توجه به شرایط متقاضی بهترین راه مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور را ارائه نماید. این موسسه متشکل از وکلا و مشاوران حرفه ای و متخصصی می باشد که آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

پیام بگذارید

1 × 1 =

  مشاوره رایگان  36472709-071